4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک تحریک الکتریکی مغز در مشهد

5/5

آدرس کلینیک تحریک الکتریکی مغز در مشهد

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ آرامش ماندگار بهترین فوق تخصص های روانشناسی و مشاوره حضور دارند و خدمات (نوروفیدبک و TDCS) ارائه می شود و با کیفیت ترین در تمام ایران است!

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

تی دی سی اس تحریک الکتریکی مستقیم و متناوب مغز است که در آن جریان الکتریکی بسیار ضعیفی به مناطق خاصی از مغز فرستاده می شود و فعالیت الکتریکی مغز در قسمت تحریک افزایش و یا کاهش می یابد. این روش می تواند برای کمک به بیمارانی که دچار آسیب مغزی شده اند مانند افرادی که سکته کرده اند و افراد دچار اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه-PTSD و درد مزمن که از درمان های رایج نتیجه ای نگرفته اند موثر باشد. مطالعات بر روی افراد سالم نشان داده است که تی دی سی اس می تواند عملکرد شناختی، توانایی زبانی و ریاضیات، توجه، حل مسئله و حافظه را بهبود بخشد.

تی دی سی اس از دیگر دستگاه های تحریک مغز متفاوت است و روشی امن، متداول، غیر تهاجمی و تحمل پذیر است که بیش از دو دهه و با بیش از ۱۱۰۰ مطالعه بالینی مورد بررسی قرار گرفته است.

کلینیک خوب تی دی سی اس در مشهد

نحوه اجرای درمان:

اصول کار به این صورت است که دو یا چهار الکترود  بر روی نواحی خاصی از سر قرار می گیرد. جریان الکتریکی پس از عبور از نواحی مختلف (پوست سر، جمجمه و …) خود را به سطح قشر مغز می رساند.

دستگاه TDCS (تی دی سی اس) یکی از انوع دستگاه نوروتراپی است . نوروتراپی به معنی درمان اعصاب  و یا درمان سلولهای عصبی (فیزیوتراپی مغز) است. ازاین وسیله درمانی هم اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته استفاده  می شود زیرا کاملا بی ضرر وبدون عوارض است. بنابراین TDCS دستگاهی است که برای درمان و تقویت سلول های عصبی و یا بیماری های مربوط به اعصاب بکار می رود.

تی دی سی اس تحریک الکتریکی فرا جمجمه ای

۲ نوع تحریک در این درمان وجود دارد:

تحریک با قطب مثب یا آنودال

تحریک با قطب منفی یا کاتودال

مرکز درمان اختلال وسواس در مشهد

وسواس از گسترده ترین اختلالات روانپزشکی است که منجر به آسیب شدید به روابط اجتماعی و شغلی افراد می شود. تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد این بیماران به درمان های معمول – برای مثال درمان شناختی رفتاری- جواب میدهند. بسیاری از مطالعات نشان داده است که اضطراب و افسردگی معمولا با اختلال وسواس همراه هستند. افسردگی و اضطراب مانع اثربخشی اثرات درمانی در بیماران دچار وسواس می شود. همچنین اضطراب در افراد مبتلا به وسواس شیوع بیشتری از افسردگی دارد. با توجه به شیوع بالای وسواس و اثرات مخرب آن بر زندگی افراد و همچنین بهبود نیافتن بسیاری از بیماران با درمان های رایج لازم است که از روش های جدیدی برای درمان وسواس استفاده شود.

از جمله روش های جدیدی که برای درمان وسواس استفاده می شود روش غیر تهاجمی تحریک الکتریکی مغز ، تی دی سی اس است که تکنیکی راحت و موثر برای تعدیل فعالیت مغزی در بیماران دچار وسواس می باشد. مطالعات فعالیت بیش از حد قشر مغزی در بیماران وسواس را نشان داده است که مجر به بروز علائم وسواس می شود.

کلینیک خوب درمان وسواس با TDCS در مشهد

اختلال وسواس از بزرگترین و ناتوان کننده ترین اختلالات روانپزشکی است که بسیاری از بیماران از روان درمانی ها و دارو درمانی های رایج نتیجه ای نمیگیرند. در این مقاله به بررسی اثر روش جدید تی دی سی اس  بر درمان این بیماران پرداخته می شود.

با استفاده از تی دی سی اس فعالیت مغز در مناطق خاصی با تحریک مثبت یا منفی تعدیل می شود. تحریک آندی یا مثبت با افزایش فعالیت مغز و تحریک کاتدی یا منفی با کاهش فعالیت مغزی همراه است. این روش نتایج مثبتی در درمان علائم فرد مبتلا به وسواس نشان می دهد. طبق این مطالعه تحریک منفی با تی دی سی اس با کاهش علائم وسواس در بیماران همراه است.

این تغییرات پس از ۱۰ جلسه تحریک با تی دی سی اس به ثبت می رسد. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که تی دی سی اس اثری باورنکردی در کاهش علایم افسردگی دارد که مطالعات قبلی نیز این نتیجه را گزارش کرده اند.

ما در کنار شما هستیم تا یکی از بهترین روش های غیر تهاجمی درمان بیماری های خاص را به شما عیزان معرفی کنیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار