4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

خدمات نوروفیدبک و تی دی سی اس در مشهد

5/5

نوروفیدبک در مشهد

دستگاه نوروفیدبک واکنش ها و فعل و انفعالات سلول های عصبی در مغز انسان و امواج الکتریکی حاصله از این فعالیت ها که هر لحظه بر وضعیت رفتاری و عملکردی ما اثر گذارند را ثبت می کند و بعد آن چه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملا دقیق، روشن و واضح روی صفحه ی نمایشگر به تصویر می کشد.

نوروفیدبک یک روش درمانی است که طی آن با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد تالش میکند که نوعی خودتنظیمی را به آزمودنی آموزش دهد.

بازخورد به طور معمول از راه صدا یا تصویر به فرد ارائه میشود و از این طریق فرد متوجه میشود که آیا تغییر مناسبی را در فعالیت امواج مغزی خود ایجاد کرده است یا خیر.

در این نوروفیدبک پخش فیلم یا هدایت بازی کامپیوتری بدون استفاده از دست و تنها با امواج مغزی شخص انجام میشود. فرد با دیدن پیشرفت یا توقف بازی و گرفتن پاداش یا از دست دادن امتیاز و یا تغییراتی که در صدا یا پخش فیلم به وجود میآید، پی به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود برده و سعی میکند تا با هدایت بازی یا فیلم، وضعیت تولید امواج مغزی خود را اصلاح کند.

نوروفیدبک خوب برای درمان اضطراب

بسیاری از مردم در مراحل مختلفی از زندگی خود اضطراب را تجربه کرده‌اند. در واقع اضطراب واکنش بسیار عادی نسبت به رویدادهای استرس‌زای زندگی مانند تغییر محل زندگی، تغییر شغل یا مشکلات مالی است. با این وجود، اگر علایم استرس و اضطراب طولانی‌تر از رویدادهایی باشند که باعث ایجاد آن شده‌اند و در زندگی شخص نیز ایجاد اختلال کنند.

بروز علایم استرس و اضطراب می‌توانند ناتوان‌کننده باشند، اما می‌توان آنها را با کمک مناسب از متخصص روانشناسی بالینی تشخیص داد و مدیریت کرد. در این راستا تشخیص زودرس علایم استرس و اضطراب بسیار مهم است.

بیشتر بدانیم:  مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد

نوروفیدبک در عصب درمانی اضطراب موثر است

یکی از روشهای عصب درمانی، نوروفیدبک میباشد. افراد از طریق نوروفیدبک می توانند از فعالیتهای قشری مغز آگاه شوند. نوروفیدبک به عنوان وسیله ای امواج مغزی را تغییر میدهد و باعث بهبود عملکرد فرد میشود.

نوروفیدبک به عنوان وسیله ای امواج مغزی را تغییر میدهد و باعث بهبود عملکرد فرد میشود.

در واقع نوروفیدبک این کاربرد را دارد که امواج بیش از حد دامنه را سرکوب و امواج پایینتر از دامنه را تقویت نماید در واقع این تغییرات در ارتباط با اختلال های عصبی و روانی میباشد.  اثرگذاری نوروفیدبک بر اساس نوع اختلال بر مناطق خاصی از مغز مربوط می شود.

نوروفیدبک برای درمان صرع، اضطراب، افسردگی، بیش فعالی، اختلال یادگیری و اختلال سوء مصرف مواد و توسعه در ورزش استفاده میشود. نوروفیدبک به عنوان روش ایمنی و غیر تهاجمی باعث تغییر و رشد سلولهای مغزی می شود.

TDCS (تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای) در درمان اضطراب

دستگاه تی دی سی اس یکی دیگر از دستگاه های عصب درمانی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات عصبی ثمر بخش است.

دستگاه تی دی سی اس (TDCS) از عبارت Transcranial Direct-Current Stimulation گرفته شده و به معنای تحریک مغز توسط جریان مستقیم برق(بسیار خفیف و زیر آستانه سلولی) می باشد. این جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف و حدود ۱ الی ۳ میلی آمپر بوده که به جداره مغز فرد متصل می شود.

دستگاه تی دی سی اس با افزایش یا کاهش فعالیت های بخشی از مغز موجب درمان بیماری ها و اختلالات عصبی و یا بهبود عملکرد مغز میشود.

اضطراب و استرس حاد، فعالیت در سلولهای عصبی قشر پیش پیشانی  پشتی جانبی چپ را دچار نقص میکند. مطالعات اشاره میکنند که فعالیت قشر پیش پیشانی پشتی جانبی چپ در طی عاطفه نامطلوب کاهش مییابد.

اثربخشی روش تحریک الکتریکی فراجمجمه در مدیریت اختلالات مرتبط با استرس و اضطراب نیز نشان داده شده است. کاربرد روش tDCS بر ناحیه قشر پیش پیشانی پشتی جانبی چپ، فعالیت پاراسمپاتیک را افزایش و فعالیت سمپاتیک را کاهش میدهد که این خود به طور مستقیم موجب کاهش دفعات و شدت استرس پذیری و اضطراب فرد میشود.

بیشتر بدانیم:   همه چی درباره TDCS

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار