4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور آقا متخصص کودک در مشهد

5/5

مشاور آقا متخصص کودک در مشهد

کلینیک آرامش ماندگار با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره و مجرب مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه می گردد.

مشاور کودک چه کسی است ؟

مشاوران کودک ، متخصصان سلامت روان هستند که در زمینه رشد اجتماعی و عاطفی و سلامت روان فرزند ، مهارت و بینشی ارزشمند دارند . درک این نکته مهم است که ممکن است نشانه های سلامت روان ، برای افرادی که نزدیک کودک هستند ، قابل رویت نباشد . اینجاست که مشاوران کودک وارد می شوند

این افراد از دانش و تخصص لازم برای تشخیص ، شناسایی ، ارزیابی ، تشخیص و درمان طیف گسترده ای از شرایط بهداشت روان ، مسائل مربوط به تعدیل (طلاق ، مدرسه جدید ، قلدری ، اندوه و غیره) و پریشانی روانی برخوردار هستند . به طور خاص ، مشاور کودک ، که بعضاً به عنوان کودکان درمانگر و روانشناسان کودک نیز خوانده می شوند (بسته به سطح تحصیلات و مجوز) ، آموزش داده شده اند تا «ذهن بچه ها را بگیرند» ، تا بتوانند به آن ها کمک کنند.

مشاور کودک در چه زمینه هایی کمک می کند ؟

مشاوران کودک با موضوعات مختلفی برخورد می کنند . به عنوان مثال ، آنها با کودکانی که دچار تروما یا حوادث ناراحت کننده ای مانند: از دست دادن پدر یا مادر ، حیوان خانگی ، یک دوست ، خواهر و برادر ، خانه و غیره هستند ، برخورد می کنند . اصولاً مشاوران کودک با هر مشکلی که موجب پریشانی اجتماعی یا عاطفی کودکان و یا هر وضعیت بهداشت روانی شود که بر زندگی کودک تأثیر می گذارد ، برخورد می کنند. هدف این متخصصان کمک به فرزند شما در شناسایی و کنار آمدن با هر مسئله ای است ، تا آن را به روشی سالم تجربه کند .

مرکز تخصصی مشاوره کودک در مشهد

عزت نفس پایین و اعتماد به نفس پایین

واقعیت این است که برخی از کودکان با اعتماد به نفس پایین و اعتماد به نفس پایین می جنگند . هنگامی که این اتفاق رخ دهد ، می تواند منجر به اضطراب ، افسردگی ، سوء مصرف مواد ، اختلالات خوردن و حتی افکار خود آزار و خودکشی شود. کودک با عزت نفس پایین ممکن است احساس غیرقابل تحمل ، خالی بودن و بی ارزش بودن کند .

در نتیجه ، او ممکن است به این باور برسد که عزیزان و دوستان وی بدون او ،  زندگی بهتری دارند . مشاوره کودک می تواند به این کودک کمک کنند تا عزت نفس و اعتماد به نفس خود را با چند روش بهبود بخشد . به عنوان مثال ، یک مشاور کودک ممکن است به کودک با عزت نفس پایین و اعتماد به نفس پایین بیاموزد که چگونه به تصویر بزرگ نگاه کند و عمیق تر فکر کند تا علت اصلی مشکلات را پیدا کند .

او همچنین ممکن است به این کودک کمک کند تا بهتر بفهمد که افکار منفی و گفتگوی خود باعث می شود احساس بدی ، از نظر ذهنی و جسمی ، داشته باشد . این متخصص همچنین می تواند برای کودک توضیح دهد که چگونه افکار و صحبت کردن مثبت ، می تواند اعتماد به نفس و زندگی کلی او را به طور چشمگیری بهبود بخشد .

کلینیک روانشناسی کودک در مشهد

از دست دادن
مرگ یک دوست عزیز ، حیوان خانگی ، دوست ، خانه ، مدرسه ، و یا سلامتی ، می تواند به غم و اندوه قابل توجهی منجر شود . اگر برای بزرگسالان ناراحت کننده باشد ، برای کودک که سطح بلوغ ، تجربیات زندگی یا مکانیسم های مقابله ای را که یک فرد بالغ دارد ، به طور کامل ندارد ، ده برابر بد تر است .

کودکان ممکن است در احساسات گیج کننده ، متناقض و نوسان دهنده مانند بی حسی ، انکار ، از دست دادن ، غم و اندوه ، ناامیدی ، افسردگی ، اضطراب و عصبانیت و عصبانیت غرق شوند . این کودکان ممکن است الگوهای فکری غیر منطقی پیدا کنند . آن ها ممکن است صادقانه باور داشته باشند که این ضرر ، ناشی از کاری است که انجام داده اند یا انجام نداده اند .

علاوه بر این ، آنها ممکن است گناهی بی حد و حصر احساس کنند که می توانستند کاری برای جلوگیری از ضرر انجام دهند ، اما این کار را نکردند . مشاور کودک به کودکان کمک می کند تا ضمن آموزش به آنها ، روند غم و اندوه را بهتر بشناسند . مشاوران به کودکان توضیح می دهند که غم و اندوه یک احساس عادی است .

یک مشاور کودک به فرزند شما راهکارهای مقابله ای را می آموزد ، مانند اینکه اشتراک گذاری احساسات خود با یک دوست یا دوست معتمد ، چقدر مهم است و اندوه را به سمت کارهای خلاقانه مانند موسیقی ، نوشتن ، و یا فعالیت های هنری هدایت کند.

روش نوروفیدبک درمانی کودکان در مشهد

نوروفیدبک یک روش درمانی برای دریافت اطلاعات از فعالیت سلول های مغزی است و در حیطه درمان نیز به اصلاح و تقویت عملکرد سلولی مغز(امواج مغزی) میپردازد. در این روش با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته، بیمار نحوه اثرگذاری بر فعالیتهای مغزی را فراگرفته و میتواند باعث بهبود در فعالیت های خودتنظیمی خویش، شود.

نوروفیدبک روشی است که هدف، آن کمک به افراد برای تغییر دادن عملکرد مغزشان بدون استفاده از روش های تهاجمی است. نوروفیدبک به نوعی شرطی شدن کنشگر فعالیت الکتریکی مغز اشاره دارد که در آن به فعالیت مطلوب مغز پاداش داده می شود و از فعالیت نامطلوب مغز بازداری می شود. باور بر این است که نوروفیدبک رشد را فرا میخواند و در سطوح سلولی مغز تغییراتی ایجاد میکند و به نوبه خود کارکرد مغز و عملکرد شناختی – رفتاری را بهبود می بخشد.
درحقیقت نوروفیدبک تکنیکی است که در آن اشخاص یاد میگیرند به وسیله شرطی سازی کنشگر الگوی امواج مغزی خود را تغییر دهند. همچنین نوروفیدبک یک مدل درمانی برای تغییر یا اصلاح فرایندهای شناختی  احساسی و فیزیولوژیکی در بیماران است.

ما یکی از بهترین مراکز روانشناسی و مشاوره کودک در مشهد را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

برای تعیین وقت و مشاوره تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار