4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور کودک در مشهد

5/5

مشاور کودک در مشهد

کودکان با اختلال رفتاری بخشی از افراد جامعه را تشکیل میدهند. اختلالهای رفتاری و روانی دوران کودکی و نوجوانی دربرگیرنده رفتارهای هستندکه دائمی بوده و با سن فرد متناسب نمیباشند و منجر به تضادهای اجتماعی، نارضایتی و ناشادی فردی و شکست درتحصیل میشود. این اختلالات حاصل تعامل کودک با محیط وی است

بررسی های مختلف به صورت پایدار و هماهنگ نشان داد مشکلات رفتاری در دوران کودکی پیش بینی کننده افزایش احتمال ابتلاء به اختلالات روان پزشکی در دوران نوجوانی و بزرگسالی است.

با توجه به آسیب پذیری بالای این نسل که در معرض خطر روز افزون مشکلات چون افسردگی و اضطراب، خودکشی، انحرافات نظیر بزهکاری، سوء مصرف مواد قرار دارند و نیز باتوجه به نیازهای بهداشتی به خصوص نیازمندیهای بهداشت روانی که از الویت برنامه توسعه بهداشتی هر جامعه متمدن و خانواده ای است، نیاز به مراجعه به مشاور کودک و روانشناس بالینی کودک و نوجوان ضرورت حداکثری میابد.

ما به شما یکی از بهترین مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان را معرفی میکنیم.

نوروفیدبک و نوروتراپی تخصصی کودک و نوجوان در مشهد

نوروفیدبک به عنوان یک مداخله بالقوه مؤثر برای کاهش و درمان بسیاری از مشکلات عصب-شناختی ارائه شده است.

منطق نوروفیدبک ریشه در پژوهشهای نوروفیزیولوژیک دارد که نشان دادهاند بین الکتروانسفالوگرافی ۴۳و مکانیسمهای تالاموکورتیکال ۴۳زیرین که مسئول
ریتمها و فرکانسهای الکتروانسفالوگرافی هستند،رابطه وجود دارد
. به اعتقاد آسیب عصبی (از قبیل نقص توجه و بیش فعالی) میتواند این ریتم ها را تغییر دهد و آموزش نوروفیدبک با هدف بهنجارسازی این ریتمها میتواند موجب اثرات بالینی پایدار گردد.

نوروفیدبک را می‌توان نوعی بازخورد تعریف کرد که با استفاده از ثبت فعالیت مغز و آگاه ساختن متخصص و فرد بیمار از عملکرد مغزی خود، نوعی خود تنظیمی را به فرد آموزش می‌دهد. این بازخورد یا فیدبک از طریق انیمیشن، صوتی یا تصویری به فرد منتقل می‌شود و از این طریق فرد متوجه تغییرات در فعالیت‌های مغزی خود خواهد شد.

بیشتر بدانیم: نوروفیدبک و نوروتراپی چیست؟     امواج مغزی کدام اند؟

آدرس کلینیک روانشناس بالینی کودک در مشهد

روانشناس بالینی کودک

در چرخه تحول روانی فرد، دوره مهمی وجود دارد که به دوران نوجوانی موسوم است که ورود این دوره فرد را با مشکلات فراوانی درگیر میکند. تنشهای فرهنگ، اجتماعی، روابط خانوادگی و تهدیدهای اجتماعی مربوط به ظاهر ممکن است نوجوانان را در معرض خطر افسردگی و بسیاری مشکلات روحی-روانی دیگر قرار دهد.

ابته دوران نوجوانی بسیار آرام تر و با سلامت بیشتری سپری خواهد شد اگر دوران کودکی خوبی را فرد سپری کرده باشد و این مهم حاصل نمیشود مگر با کاردانی و آگاهی والدین از مسایل بروز و اساسی در تربیت و پرورش فرزندان.

روانشناس بالینی با آگاهی، دانش و تخصص خود فرایند رسیدن والدین به یک روش تربیتی موفق و در نتیجه «سلامت روان » در فرزندان را برای والدین دلسوز فراهم میکند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار