4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس دفتر روانشناس بالینی در مشهد

5/5

آدرس دفتر روانشناس بالینی در مشهد

در مرکز مشاوره بالینی ، روانشناس در حوضه های مختلف دست به درمان های روانشناسی بدون دارو می زند . در این شاخه روانشناسی ، مشاور بالینی دست به تشخیص و درمان آشفتگی های شناختی ، مشکلات روانشناختی و اجتماعی افراد زده و ازشیوه های روان درمانی متفاوتی بنا بر نیاز فرد استفاده کرده تا ریشه بیماری را شناخته و آن را درمان نماید.برای تعیین وقت و مشاوره تماس بگیرید.

روانشناسی بالینی چیست؟

روانشناسی بالینی یک تخصص روانشناسی است که مراقبت های مداوم و جامع بهداشت روانی و رفتاری را برای افراد و خانواده ها فراهم کرده و همچنین مشاوره با ادارات دولتی و گروه های مردمی، آموزش و نظارت و نیز آموزش بر پایه تحقیق را ارائه می دهد.

این یک تخصص وسیع است – وسعتی که طیف گسترده ای از آسیب های روانی شدید را دربر می گیرد- و مشخصه آن جامعیت و نیز ادغام دانش و مهارت در داخل و خارج از روانشناسی است. دامنه روانشناسی بالینی شامل همه سنین، تنوع متعدد و سیستم های گوناگون است و باید توجه شود که حیطه وظایف روانشناسی بالینی با روانپزشکی متفاوت است.

دانش پیشرفته علمی و نظری وابسته به تخصص روانشناسی بالینی

  • درک آسیب های روانی و ملاحظات تشخیصی/ مداخله.
  • مسائل سلامت روان در طول زندگی بر اساس درک کاملی از آسیب های روانی.
  • ارزیابی: توانایی ادغام و ترکیب داده های تست شخصیت با دیگر اقدامات ارزیابی استاندارد.
  • مشاوره: امکان مشورت با سایر متخصصان و سازمان های بهداشتی و درمان رفتاری در مورد آسیب های روانی شدید، خودکشی و خشونت.
  • بر پایه تحقیق: استفاده از تحقیقات خاص و بررسی دقیق علمی، کسب آگاهی و استفاده از روش های مربوط به حوزه هایی که به عنوان روانشناسی بالینی متمایز هستند.

مرکز درمان افسردگی در مشهد

این اختلال روانی ، اختلالی شایع می باشد . معمولا بسیاری از افراد ازاختلال افسردگی رنج می برند بی آن که خود از آن آگاهی داشته باشند . بهترین روانشناس بالینی علائم افسردگی را : بی حوصلگی ، اختلال در خواب و غذا خوردن ، احساس کسالت ، ناتوانی و شکست مداوم می داند . افرادی که دچار اختلال افسردگی می باشند معمولا نه تنها زندگی خود را سخت می کنند بلکه در زندگی خانوادگی و زناشویی نیز موفق نیستند .

مشاور بالینی آرامش ماندگار مشاوره زوج درمانی را برای این افراد پیشنهاد می کند زیرا در طی درمان افسردگی با مشاوره اعضاء نزدیک فرد می توانند با شیوه صحیح برخورد با فرد افسرده آشنا شده و وی را در درمان همراهی نمایند .

دانستن علائم افسردگی به تشخیص افسردگی در ما و اطرافیان کمک زیادی می‌کند. در ادامه ۱۲ مورد از مهم‌ترین نشانه‌های افسردگی را با هم مرور می‌کنیم:

  1. احساس غم، پوچی و ناامیدی
  2. از کوره در رفتن و رنجیدن از مسائل پیش‌پاافتاده
  3. بی‌علاقه‌گی و بی‌میلی به کارهایی که قبلاً برایمان جالب بوده است.
  4. اختلال خواب (کم‌خوابی یا زیاد خوابیدن)
  5. احساس خستگی یا کمبود انرژی حتی بدون انجام کار سنگین
  6. تغییرات شدید در اشتها و وزن (کم و زیاد شدن اشتها بدون دلیل و یا چاقی و لاغری‌ ناگهانی)
  7. اضطراب و بی‌قراری
  8. عذاب وجدان یا احساس گناه برای کارهای کوچک گذشته
  9. کاهش تمرکز، کم شدن قدرت حل مساله
  10. کاهش قدرت تصمیم‌گیری
  11. فکر کردن به مرگ و خودکشی
  12. دردهای جسمی بدون دلیل مشخص

روانشناس بالینی درمان استرس در مشهد

کسانی که دچار اضطراب و استرس مداوم هستند می توانند به شما بگویند زندگی کردن با این احساس چقدر ملال آور است . بسیاری از افرادی که از اختلال استرس رنج می برند زندگی هایی همراه با تنش و تشنج را تجربه می کنند .

فشاره وارده بر این افراد بسیار زیاد بوده و روانشناس بالینی خوب زندگی این افراد را همراه با نگرانی مداوم می داند . اختلال استرس و اضطراب ممکن است در اثر حادثه و یا اتفاق ناخوشایندی در زندگی فرد ، فعال گشته و پس از آن زندگی را برای فرد سخت نماید .

روش تشخیص اختلال استرس و اضطراب

پزشک یا متخصص بالینی می تواند اختلال ASD را تشخیص دهد. آنها سوالاتی در مورد رویداد آسیب زا و علائم فردی می پرسند. متخصص بالینی معمولا ASD را در صورتی که یک فرد ۹ علامت یا بیشتر ASD را طی یک ماه از وقوع حادثه بروز دهد، تشخیص می دهد. علائمی که پس از این مدت زمان ظاهر می شوند یا بیش از یک ماه طول می کشند ممکن است نشان دهنده بروز اختلال PTSD باشد. برای تشخیص ASD، متخصص بالینی نیز سایر علل احتمالی از جمله موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

• سایر اختلالات روانی

• مصرف مواد

• بیماری های پزشکی زمینه ای

ما با مشاور روانشناس بالینی با شیوه های تخصصی می توانیم به این افراد کمک کرده تا دست به کنترل استرس و اضطراب خود زده و زندگی آرامی را تجربه کنند.

مرکز نوروفیدبک در مشهد

نوروفیدبک یک روش درمانی برای دریافت اطلاعات از فعالیت سلول های مغزی است و در حیطه درمان نیز به اصلاح و تقویت عملکرد سلولی مغز(امواج مغزی) میپردازد. در این روش با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته، بیمار نحوه اثرگذاری بر فعالیتهای مغزی را فراگرفته و میتواند باعث بهبود در فعالیت های خودتنظیمی خویش، شود.

نوروفیدبک روشی است که هدف، آن کمک به افراد برای تغییر دادن عملکرد مغزشان بدون استفاده از روش های تهاجمی است. نوروفیدبک به نوعی شرطی شدن کنشگر فعالیت الکتریکی مغز اشاره دارد که در آن به فعالیت مطلوب مغز پاداش داده میشود و از فعالیت نامطلوب مغز بازداری میشود. باور بر این است که نوروفیدبک رشد را فرا میخواند و در سطوح سلولی مغز تغییراتی ایجاد میکند و به نوبه خود کارکرد مغز و عملکرد شناختی – رفتاری را بهبود میبخشد.
درحقیقت نوروفیدبک تکنیکی است که در آن اشخاص یاد میگیرند به وسیله شرطی سازی کنشگر الگوی امواج مغزی خود را تغییر دهند. همچنین نوروفیدبک یک مدل درمانی برای تغییر یا اصلاح فرایندهای شناختی  احساسی و فیزیولوژیکی در بیماران است.

ما یکی از بهترین مراکز روانشناسی بالینی را به شما عزیزان معرفی می کنیم. برای تعیین وقت و مشاوره تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار