4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز خوب مشاوره زوج و خانواده در مشهد

5/5

مرکز خوب مشاوره زوج درمانی

تعهد زناشویی یکی از ویژگیهای مهم ازدواجهای موفق و طولانی مدت است. رضایت فرد از زندگی زناشویی به منزله رضایت وی از خانواده به شمار میرود و رضایت از خانواده به مفهوم رضایت از زندگی است و در نتیجه آسانسازی در زمینه رشد و پیشرفت مادی
معنوی جامعه خواهد شد.

هر ازدواج موفق حاوی سه رکن اساسی تعهد، جاذبه و تفاهم است. تعهد زناشویی، قویترین و پایدارترین عامل پیش بینی کننده
کیفیت و ثبات رابطه زناشویی است.

سطوح بالای تعهد زناشویی با ابراز عشق بیشتر، سازگاری و ثبات زناشویی بالاتر، مهارتهای حل مسئله مناسبتر و رضایت زناشویی رابطه دارد.

تعهد زناشویی به معنای وفادار ماندن به خانواده و اعضای آن هنگام غم و شادی، خوشی و ناخوشی، و تعهد بر مبنای احساس و
عاطفه و هم بر پایه ی قصد و نیت میباشد.

تعهد زناشویی به این معنی است که زوجین تا چه حد برای روابط زناشویی خود ارزش قائلند و چقدر برای حفظ و تداوم ازدواجشان انگیزه دارند.

مشاوران زوج درمانگر همواره سعی دارند تا با استفاده از تخصص و تجربه خود، به بازسازی و تقویت رابطه زوجین بپردازند و در جهت تقویت تعهد در رابطه زناشویی، مهارت ها و مسایل ضروری را اموزش دهند.

مرکز خوب مشاوره قبل ازدواج در مشهد

 

ازدواج مهمترین قرارداد زندگی هر فرد محسوب میشود. انسانها به دالیل مختلفی ازدواج میکنند. در کنار تمایلات جنسی که از مسائل اولیه است، عشق، امنیت اقتصادی، محافظت، امنیت عاطفی، احساس آرامش و فرار از تنهایی نیز برخی از عواملی هستند که باعث گرایش به ازدواج میشوند.

مشاوره پیش از ازدواج در حالت کلی شامل ۵ یا ۶ جلسه مشاوره است. ۱ یا ۲ جلسه اول به بررسی رابطه، مصاحبه‌های اولیه و تکالیف لازم برای شناخت بهتر اختصاص دارد.

شما در این جلسات با معیارهای خودتان و طرف مقابل برای انتخاب همسر آشنا شده و متوجه می‌شوید چقدر با معیارهای همدیگر مطابقت دارید. ضمن اینکه آمادگی و پختگی هرکدام‌تان برای ازدواج بررسی می‌شود. سپس هر کدام از شما یک جلسه فردی دارید که در این جلسه هم توسط روان‌شناس ارزیابی می‌شوید و هم می‌توانید راحت‌تر به برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان بپردازید.

در این بین تست‌های لازم نیز به شما ارائه می‌شود. در نهایت ۲ جلسه پایانی برای برای جمع‌بندی اطلاعات کسب شده، تفسیر تست‌ها، کمک به تصمیم‌گیری و در صورت نیاز مهارت‌آموزی اختصاص دارد.

هرچند ممکن است برخی افراد بر اساس شرایط‌شان نیاز به دریافت جلسات بیشتر یا رفتن به سمت درمان‌های فردی یا زوج درمانی داشته باشند.

تاثیر خانواده آزاردهنده بر موفقیت ازدواج

در ازدواج  ما نه تنها با همسر خود ازدواج میکنیم، بلکه به طور استعاری با خانواده او نیز ازدواج میکنیم. خانواده ی همسر میتواند نقش مثبت یا منفی در ازدواج ایفا کند. برخی از خانواده ها به طور خیلی جدی در زندگی مداخله میکنند و تاثیر منفی قابل ملاحظه ای می گذارند. تاثیر خانواده ی همسر بستگی به نحوه ی برخورد همسر دارد.

چنانچه همسری رفتار غیر محبت آمیز و مخرب خانواده خود را تحمل نکند و در برابر آنها ایستادگی کند، خطر زیادی رابطه همسران را تهدید نمیکند، اما اگر همسر نتواند رفتار مخرب و آزاردهنده خویشاوندان خود را کنترل کند، روابط همسران رو به وخامت میگذارد.

خانواده آزاردهنده همسر، معمولا به سرعت قابل شناسایی نیست و معمولا پس از گذشت زمان قابل ملاحظه و با ارتباط زیاد است که میتوان آزاردهنده بودن آنها را تشخیص داد.

خانواده آزاردهنده حریم ازدواج را به رسمیت نمیشناسد و هیچ حد و مرزی را بین خود و فرزند خود رعایت نمیکند.

افرادی که رفتار آزاردهنده و زیان بخش خانواده خود را نسبت به همسرشان تحمل میکنند، کودکانی هستند که هنوز بالغ نشده اند. انها هنوز به خانواده خود وابسته هستند. افرادی که خانواده آزاردهنده دارند و نمیتوانند  آزار خانواده خود را از همسرشان دور کنند، برای زندگی مشترک و ازدواج  مناسب و آماده نیستند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار