4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس روانشناس کودک در مشهد

5/5

آدرس روانشناس کودک در مشهد

ما برای شما و عزیزانتان بهترین خدمات درمانی را ارائه خواهیم داد.

روانشناس کودک چه کسی است؟

طلایی ترین زمان زندگی هر فردی، دوران کودکی او به حساب می آید. یک انسان در دروان کودکی باید بتواند تمامی مراحل رشد را به درستی و با موفقیت سپری کند. از این رو لازم است تا به یک روانشناس متخصص کودک مراجعه کرد. تا او یک برنامه مناسب برای تمامی مراحل رشد کودک طراحی کند.

روانشناس کودک در جلسات روانشناسی کودک به والدین کمک می کند تا به شناخت بهتری نسبت به فرزند خود برسند. همچنین کمک می کند تا رابطه ی مستحکم و صمیمانه ای بین دو طرف ایجاد شود.

درمواقع بروز سوالات و چالش های ذهن والدین و یا حتی مشکلات می توانید از یک مشاوره کودک کمک بگیرید. این فرد با دادن راهکارها و راه حل های عملی کمک می کند تا مشکلاتشان را برطرف کنند و هر دو بتوانند زندگی آرام تر و موفق تری را تجربه کنند.

همانطور که در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم؛ مراجعه به روانشناس(Psychologist) در تمامی زمینه های پرسش و پاسخ حوزه تربیتی کودک می تواند مفید واقع شود. مراجعه به روانشناس در زمینه های زیر نیز ضروری است.

  • زمانی که کودک احساس خشم دارد.
  • وقتی کودک مدتی درگیر افسردگی و انزوا شده است.
  • هنگامی که کودک احساس اضطراب و نگرانی می کند.
  • زمانی که فکر می کنیم کودک درگیر بیماری هایی مثل اوتیسم، عقب ماندگی و… است.

کلینیک مشاوره کودک در مشهد

مرکز تخصصی کودک و نوجوان در مشهد

تربیت فرزند موفق یکی از مهم ‌ترین مسئولیت‌‌ها و دغدغه‌‌های والدین است، سلامت ‌روان، روابط و درکل آینده‌‌ی کودک به این مسئله مربوط است.
والدین باید با کسب آگاهی در اتخاذ بهترین سبک فرزند پروری با توجه به روحیات فرزندشان تلاش کنند و در ایجاد حس اعتماد به نفس و با ارزشی، شخصیت سالم و درنهایت تربیت آنان کوشا باشند.

چیزی به اسم سن تربیت کودک موفق وجود ندارد چرا که مسئله‌ی تربیت محدود به سن و اعداد نیست، در هر دوره‌ی رشدی، کودک با مشکلات و نیازهای گوناگونی مواجه می‌‌شود که برای پاسخ نیاز به راهنمایی و حمایت والدین خود دارد بنابراین شیوه‌‌ای که والدین درتعامل با کودک درپیش می‌گیرند در چگونگی شکل‌‌گیری توانایی‌‌ها، باور و شناخت کودک از خود، اطرافیان و دنیای پیرامون و به ‌طبع در سلامت ‌روان، تربیت فرزندان موفق در جامعه و درتمام زمینه‌‌ها نقش اساسی دارد.

مشاور تربیت فرزند در مشهد

۱) اهمیت دادن به نقش فرزندان

والدین باید به نقش فرزندان، تصمیمات و خواسته‌‌های آنان اهمیت دهند و احترام بگذارند، به آنان اجازه‌‌ی مشارکت در تصمیم ‌گیری‌ هارا بدهند. با اینکار به تقویت اعتماد به نفس آنان کمک کردید و احترام را به آنان آموزش دادید.

۲) والدین باید با توجه به علاقه مندی‌‌های کودکان، تمرکز کردن را درآنها تقویت ‌کنند.

با مانع نبودن و تحمیل نکردن خواسته‌ های خودتان به کودکانتان اجازه دهید به علایق و استعدادهایشان بپردازنند و درپرورش، شکوفایی استعدادها و به ‌طبع آن بالا بردن تمرکز به آنان کمک ‌کنید.

۳) به کار فرزندانتان پاداش دهید نه به هوش آنها

برای کارهای مثبت فرزندانتان هرچند کوچک ارزش قائل باشید و آنان را با پاداش دادن و الفاظ انرژی ‌بخش تشویق کنید، اینگونه کودکان که به دلیل تلاششان تشویق شده ‌اند، پشتکار و توانایی حل و غلبه بر مشکلات بسیار خوبی پیدا می ‌کنند و عملکرد بهتری نسبت به افرادی که به دلیل هوش ذاتی تشویق شدند از خود نشان می ‌دهند.

روانشناس متخصص افسردگی کودکان در مشهد

مرکز تخصصی کودک و نوجوان در مشهد

نشانه‌های افسردگی در کودکان متفاوت است. گاهی‌اوقات این نشانه‌ها نادیده گرفته می‌شوند، زیرا با احساسات و تغییرات روان‌شناسی دوران بلوغ اشتباه گرفته می‌شوند. مطالعات اخیر روان‌شناسی به موضوعی باعنوان «افسردگی مخفی یا پنهان» می‌پردازند. در این نوع از بیماری ناراحتی و افسردگی کودکان، با بروز بدخلقی یا خشم نمود پیدا می‌کند.

البته درموارد زیادی نیز افسردگی در کودکان مشابه بزرگسالان رخ می‌دهد. عوارض و نشانه‌های بیرونی افسردگی به شکل ناراحتی، احساس ناامیدی و تغییر خلق‌وخو بروز می‌کند.

نشانه‌های بیرونی افسردگی کودکان به‌این‌صورت است:

  • خشم و کج‌خلقی؛
  • احساس مستمر ناراحتی و ناامیدی؛
  • انزوای اجتماعی؛
  • افزایش حساسیت نسبت به طردشدن؛
  • تغییر و اختلال در اشتها به شکل کاهش یا افزایش؛
  • تغییر و اختلال در خواب به شکل کم‌خوابی یا خواب زیاد؛
  • طغیان کلامی یا فریاد و گریه؛
  • مشکل در تمرکز؛
  • خستگی و کاهش انرژی؛
  • دردهای بدنی (مانند شکم‌درد و سردرد) که با درمان‌ها متوالی بهبود نمی‌یابد؛
  • کاهش توانایی برای انجام فعالیت‌ در خانه یا با دوستان در بازی‌ها و …؛
  • احساس گناه و بی‌ارزش‌بودن؛
  • ضعف در تفکر یا تمرکز؛
  • فکر‌کردن درباره مرگ و خودکشی.

کلینیک نوروتراپی در درمان کودکان

کلینیک خوب نوروتراپی در مشهد

به آموزش نوروفیدبک ، بیوفیدبک الکتروانسفالوگرام (EEG) نیز می گویند. نوروفیدبک ممکن است به کودک شما کمک کند تا یاد بگیرد چگونه فعالیت مغز خود را تنظیم کند ، این به او کمک می کند تمرکز بیشتری در مدرسه یا محل کار داشته باشد. در بیشتر افراد ، تمرکز روی یک کار به سرعت بخشیدن به فعالیت مغز کمک می کند. این باعث کارآیی بیشتر مغز می شود.

در طول جلسه نوروفیدبک ، پزشک یا درمانگر کودک شما سنسورهایی را به سر او وصل می کند. آنها این سنسورها را به یک مانیتور متصل می کنند و به کودک شما اجازه می دهند الگوهای موج مغزی خود را ببیند. سپس پزشک یا درمانگر آنها به شما دستور می دهند که روی بعضی از کارها تمرکز کند.

از نظر تئوری ، کودک شما می تواند از سنسورهای بازخورد زیستی و مانیتور به عنوان راهنما استفاده کند تا به آنها کمک کند هنگام تمرکز یا انجام برخی کارها ، مغز خود را فعال نگه دارند.

در طی یک جلسه درمانی ، کودکان می توانند استراتژی های مختلفی را برای حفظ تمرکز خود و مشاهده تأثیر آن بر فعالیت مغزی آنها امتحان کنند. این ممکن است به آنها کمک کند تا استراتژی های موفقی را برای استفاده در مواردی که دیگر به سنسورها متصل نیستند ، استفاده کنند.

ما در مرکز مشاوره کودک و نوجوان تمامی خدمات مشاوره و نوروفیدبک را با رعایت پروتکل های بهداشتی برای شما عزیزان انجام می دهیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار