4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مشاور متخصص کودک در مشهد

5/5

آدرس مشاور متخصص کودک در مشهد

ما در زمینه مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان در تشخیص، مداخله و درمان و حتی پیشگیری از آسیب های روانی در کنار شما عزیزان است. 

چه زمانی باید به یک مشاوره کودک مراجعه کرد؟ چرا کودکان نیاز به درمان دارد؟

والدین برای کودکان خود قالب های رفتاری می سازند که آن چه را که از آن ها انتظار دارند ببینند  . تربیت کودک ، وظیفه ای یک روزه نیست و پدر و مادر باید به شکل پایداری عمل کنند تا روش های تربیتی موثری داشته باشند . بر اساس تحقیقاتی که در روانشناسی کودک انجام شده نحوه پرورش فرزندان در فرهنگ های مختلف ، متفاوت است .

بسیاری از والدین هنگام مراجعه و حضور در کلینیک مشاوره کودک از اینکه قرار کودکشان تحت درمان و معالجه قرار گیرند احساس ناخوشایندی دارند اما توجه و کسب آگاهی در این زمینه برای والدین بسیار لازم است. والدین باید به این مساله توجه داشته باشند که یک روانشناس کودک خوب، می تواند به کودک شان کمک های بسیاری را در زمینه های مختلف داشته باشد. یک روانشناس حرفه ای خوب می تواند ارتباط بسیار خوب و گرمی را با کودک برقرار کرده و مشکلات او را عمیقا درک کرده آنها را شناسایی کند و در ادامه بتواند مداخله درمانی خوبی را داشته باشد.

کلینیک روانشناسی کودک در مشهد

از مشکلات رفتاری کودکان می توان به دروغگویی اشاره کرد ، وقتی کودکان دروغ کوچکی می گویند ، والدین عصبانی و آشفته می شوند . فهم تفاوت میان واقعیت و دروغ مشکل است و شکل گیری این فهم در کودک ، به زمان نیاز دارد . ژان پیاژه روانشناس مشهور بیان می کند که کودکان تا حدود ۴ سالگی بر اساس خشنودی والدینشان برخورد می کنند . بدین معنا که : (( هر چیز مامان و بابارو خوشحال کنه خوبه و هر چیز باعث بشه عصبانی و ناراحت بشن بده ))

زمانی که کودک به تشخیص میان واقعیت و رویا می پردازد ، همچنین یاد می گیرد که دروغ ، دروغ است حتی اگر مصلحتی باشد .در حدود ۷ سالگی ، کودک نسبت به دروغ گفتن احساس بدی پیدا می کند . حتی اگر کسی متوجه دروغ او نشده باشد .

کودک در این سنین ، مفهوم کار بد ، مجازات و جنایت را درک می کند . کودک در حدود یازده یا دوازده سالگی به ارزیابی واقعیت ها می پردازد که نشانگر بلوغ و تجربه کودک است . کودک این موضوع را درک می کند که جامعه بر مبنای اعتماد بنا شده است و اگر نتواند اعتماد مردم را جلب کند ، شکست خواهد خورد .

در نتیجه دروغگویی و راستگویی در سنین مختلف ، تعابیر مختلفی دارد . مفهوم حقیقت را به کودک آموختن و الگوی خوبی برای کودکان بودن می تواند آن را حل کند.

مشاور کودک در مشهد

خجالتی بودن را می توان به عنوان یک ویژگی شخصیتی در نظر گرفت و زمانی که با خجالت و کمرویی کودکان رو به رو شدید نباید برچسب اختلال به آن چسباند ، مگر زمانی که این خجالت کشیدن ارتباط او در اجتماع و مدرسه و .. مختل کند و البته این که باید به سن کودک نیز توجه کرد . خجالت در کودکان به صورت احساس طبیعی که ترکیبی از کنجکاوی و ترس است  و وقتی روی می دهد که کودک وارد محیط جدیدی می شود و بعد از آشنایی او با محیط ارتباط راحتی برقرار خواهد کرد .

زمانی که والدین احساس کنند که از حالت طبیعی خارج شده باید نسبت به درمان خجالت کودکان خود اقدام کنند  در مواردی مشاهده شده که  بعضی از کودکان در موقعیت های اجتماعی دچار ناراحتی و عذاب می شوند که حتی ممکن است به شکل گریه کردن ، قشقرق ، اجتناب ، منجمد شدن و سکوت خود را نشان دهد که این موارد نشان دهنده ی اضطراب اجتماعی در کودکان می باشد و از آن جایی که تاثیر چشمگیری در پیشرفت های آتی کودکان دارد باید نسبت به درمان آن اقدام کرد .

کلینیک خوب نوروفیدبک در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

تعداد کمی از افراد هستند که روش نوروفیدبک را شنیده اند و یا درباره اثرات شگفت انگیز آن اطلاعاتی دارند. زمانی که درباره نوروفیدبک سوالاتی مطرح می شود، بیشترین سوالات درباره ماندگاری نوروفیدبک، نحوه درمان آن و چگونگی درمان انواع بیماری ها و مشکلات و… است. اما واقعا نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؟
نوروفیدبک مفهومی است که چندین دهه مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفته است. نوروفیدبک روشی است که به افراد کمک می کند تا آگاهانه عملکرد مغزی خود را کنترل کنند.

نوروفیدبک تراپی یک روش درمانی و به معنی آموزش مستقیم به مغز است. در این روش مغز می‌آموزد تا موثرتر عمل کند. در این روش عملکرد مغز در هر لحظه تحت نظر است و اطلاعات آن به خود شخص نشان داده می‌شود. در این روش وقتی مغز برای یافتن یک الگوی مناسب‌تر رفتار خود را تغییر می‌دهد به آن پاداش داده می‌شود.

‌نوروفیدبک تراپی مشکلات مربوط به بی ثباتی در مغز را هدف قرار می‌دهد. طیف اضطراب افسردگی، نقص توجه، اختلالات رفتاری، اختلالات خواب، سردرد و میگرن، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و … از جمله اختلالاتی هستند که با نوروتراپی قابل درمان هستند. همچنین در درمان تشنج، طیف اوتیسم و فلج مغزی هم استفاده می‌شود.

در کنار ما بهترین ها را تجربه کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار