4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس روانشناس کودک در مشهد

5/5

آدرس روانشناس کودک در مشهد

سال های آغازین کودکان مهم ترین دوره در رشد آنهاست شما می توانید با مشاوره ای دقیق اطلاعات کافی برای تربیت و نوع رفتارتان نسبت به کودکان کسب کنید

برای تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

مشاوره روانشناسی کودک چیست ؟

سال های آغازین کودکی حساس ترین سال های زندگی هر انسانی است و تجربیات این سالها مبنای رشد و تعالی هر فرد در آینده خواهد بود. بنابراین چنانچه به نیاز ها و زمینه های تکاملی کودک در این دوره توجه شود، سلامتشان در بزرگسالی تضمین شده و مهارتهای اجتماعی و عاطفی مناسب تری خواهند داشت. انسان در سالهای نخست در حوزه های شناختی، کلامی و عاطفی رشد و تکاملی پیدا می کنند که در یادگیری و موفقیت تحصیلی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های روحی و جسمی و تشکیل شخصیت اجتماعی او در زندگی به شدت تاثیر گذار اند.

اهمیت مشاوره روانشناسی کودکان زمانی قابل درک است که در نظر داشته باشیم نوزادی که به دنیا می آید تا مدت زیادی به مراقبت و توجه زیادی دارد و نمی تواند نیاز ها و مشکلات خود را برای پدر و مادر خود تشریح نماید.

از طرفی اغلب والدینی که صحبت فرزند می شوند در زمینه ی تربیت و رشد استعداد های کودک خود نه تنها تجربه ی چندانی ندارند بلکه به علت ضعف کودک در انتقال و تفهیم مشکلات احساسی و روانی خود ممکن است پدر و مادر تا بحرانی شدن وضعیت او، از چالش هایی که فرزندشان با آن دست و پنجه نرم می کنند بی خبر باشند. همچنین سبک زندگی مدرن باعث شده پدر و مادر برای تامین نیاز های اقتصادی خانواده و پیشرفت شخصی و شغلی خود فرصت کمتری برای برقراری ارتباط موثر با کودک خود داشته باشند و کمتر بتوانند برای پرورش استعداد هایشان شخصا زمان بگذارند.

چه زمانی برای کودکمان از  روانشناس کودک کمک بگیریم؟

کلینیک تخصصی نوروتراپی در مشهد

به طور کلی هر زمان که متوجه ضعفی در توانایی های زندگی و ارتباطی کودک شده یا تغییری در رفتار، خلق و خو، موفقیت تحصیلی یا سلامت عمومی کودک خود ببینید، باید برای جویا شدن علت آن اقدام کنید. در صورتی که فرزند شما نتواند یا نخواهد که مشکلاتش را با شما در میان بگذارد بهتر است از یک روانشناس متخصص حوزه کودک کمک بگیرید. در ادامه یه تعداد مسائلی که باید شرح دهید را نام میبرم:

زمانی که پدر و مادر قادر به حل مشکلات نباشند

امکان دارد احساس کنید که به تنهایی نمی توانید به کودکتان کمک کنید یا روش تربیتی که پیش از ازین به کار می بردید دیگر جوابگو نیست و هر چه برای حل مشکل فرزندتان می کنید کار ساز نیست. گاهی به نظر می آید که زندگی از کنترل شما خارج شده و قادر به برقراری ارتباط موثر با فرزندتان نیستید. در این زمان برای رهایی از درماندگی و ناتوانی و عذاب وجدان و برداشتن قدم های جدی تر در تربیت کودک نیاز دارید از مشاور روانشناس کمک بگیرید.

اگر کودک شما اختلال در توجه و تمرکز دارد

اگر فرزندتان هنگام درس خواندن یا انجام کارهای خود حواسش به راحتی پرت می شود، اگر وسایل خود مثل کلید و لوازم تحریر را به کرات گم می کند یا کارهایی که به او می سپارید را فراموش می کند ممکن است اختلال تمرکز داشته باشد و نیاز به مشورت با روانشناس یا روانپزشک داشته باشید.

کلینیک تخصصی نوروفیدبک کودکان در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی آرامش ماندگار مشهد

نوروفیدبک روش درمانی شناخته شده در میان انواع درمان های روانشناختی است که توسط دکتر روانشناس برای کودکان تجویز می شود. از آن جایی که سلول‌های تشکیل دهنده مغز ما را نورون‌ها تشکیل دادند، برای درمان نورون‌ها از نوروتراپی استفاده می‌شود. این واژه، ترکیبی از نورو به معنای عصب و تراپی به معنای درمان است.

امتیاز مهمی که این روش درمانی دارد، این است که تاثیر نوروتراپی نسبت به عوارض آن پایدارتر و موثرتر است و عوارض کمی دارد. در نتیجه کسانی که به نسبت به عوارض دارو نگران هستند، به راحتی می‌توانند روش درمانی نوروتراپی را جایگزین کنند. همچنین ماندگاری بالای این روش درمانی نیز باعث شده تا مغز، عملکرد خود را به حالت نرمال برساند و در نتیجه اثری همیشگی داشته باشد.

مرکز نوروتراپی در مشهد

اگر به دنبال یک مرکز نوروتراپی در مشهد هستید که بتواند نقش تاثیرگذاری در روند درمانی شما داشته باشد، کلینیک تخصصی آرامش ماندگار این کار را برایتان انجام می‌دهد. پروتوکل‌های نوروتراپی در کلینیک مغز و اعصاب و روان توسط متخصص مغز و اعصاب یا اعصاب و روان نوشته شده و توسط فردی که علوم اعصاب خوانده، به عنوان اپراتور روی بیمار اجرا می‌شود. کلینیک مجهز به دستگاه‌های پیشرفته درمان آسیب مغزی همچون نوروفیدبک، بیوفیدبک، RTMS و… است.

از بین روش‌های نوروتراپی، هیچ کدام از روش‌هایی که در کلینیک انجام می‌شود تهاجمی نیست و کاملا از روی پوست انجام می‌شود و بدون هیچ گونه عارضه‌ای است.

روانشناس متخصص کودکان در مشهد

سلامت روان یکی از مهمترین موضوعات سلامت عمومی است و سهم عمدهای در کاهش بار کلی اختلالات دارد. اختلال روانی یا بیمار روانی یـک الگـوی رفتـاری و روانشـناختی است که در یک فرد اتفاق میافتد و همراه با آشـفتگی در کـارکرد ناشی از یک اختلال بیولوژیـک، اجتمـاعی، روانشـناختی، ژنتیـک، فیزیکی یا شیمیایی است.

بیماریهـای روانـی کـودکان و نوجوانـان را نیـز هماننـد بزرگسـالان تحت تاثیـر قـرار میدهـد. ایـن کـودکان و نوجوانـان ممکـن اسـت شـرایط خانوادگـی و فرهنگـی مختلفـی داشـته باشـند. ولـی برخـی کـودکان و نوجوانـان بـا شـرایط خـاص ممکـن اسـت بیشـتر در معـرض بیماریهای روانـی قـرار بگیرنـد و بـرای دریافـت درمانهـای لازم نیـز موانـع مضاعفی تجربـه کننـد.
نکته تعجب آور این است که بیماریهای روانی در کودکان و جوانان شایع است.

بسیاری از بیماریهای روانی یعنی حدود ۵۰تا ۷۰درصد آنها قبل از سن هجده سالگی خود را نشان میدهند و لذا میتوانند تاثیر زیادی روی فرایند رشد کودک داشته باشند. بیماریهای روانی روی عملکرد کودکان در مدارس و نیز توانایی آنها در برقراری رابطه با سایرکودکان و بزرگسالان تاثیر میگذارد. اگر بیماریهای روانی سریع درمان نشوند میتوانند به حدی در فرایند رشد مخرب باشند که تا آخر عمر زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

با ما بهترین تجربه های درمانی را داشته باشید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار