4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاوره ازدواج و خانواده توسط متخصص روانشناسی

5/5

مرکز خوب مشاوره قبل ازدواج در مشهد

ارتباط نزدیک و صمیمانه در ازدواج مانند قایق رانی در میان امواج خروشان است، که تنها با عشق به قایق رانی نمی توان از خطرات آن به سلامت گذشت.

ما نیاز به لنگری از عشق داریم تا پیوندمان را محکم کند و نیز نیاز به توافق و سازگاری داریم تا جلیغه ی نجات ما باشد و نیاز به یک قطب نما داریم تا بدانیم که دو نفری به چه سمتی باید پارو بزنیم تا از حوادث به سلامتی عبور کنیم و به مقصد مطلوب یعنی « ساحل آرامش» برسیم.

هیچ فردی بدون مطالعه و آموزش، در زمینه « ازدواج موفق» متخصص نیست. همانطور که در هیچ زمینه ی دیگری هم بدون یادگیری و دانستن و مطالعه، تخصص کسب نمیشود.

افزایش دانش درباره ی «ازدواج» و «خانواده» و «ارتباط موثر» به ما کمک میکند تا انتخاب بهتری داشته باشیم و کیفیت ارتباط با همسران را بهبود بخشیم.

کیفیت ارتباط در زمان نامزدی و قبل از ازدواج معیار بسیار مناسبی است برای آنچه که بعد از ازدواج پیش خواهد امد. بنابراین اگر بتوانیم کیفیت ارتباط را در زمان نامزدی و قبل از ازدواج بهبود ببخشیم و به خودشناسی و شناخت دقیقتر ویژگی های طرف مقابل برسیم، توانایی انتخاب بهتر را خواهیم داشت و زندگی مشترک آینده دچار تزلزلات کمتر خواهد شد.

مشاور متخصص ازدواج بخوبی میتواند شما را در مسیر یک «انتخاب درست و مطلوب» یاری رساند.

مشاور خوب زوج درمانی و خانواده درمانگر متخصص

ازدواج به عنوان عالیترین و مهمترین رسم اجتمـاعی برای دستیابی به نیازهای عـاطفی همـواره مـورد تأییـد بوده است .برای داشتن خانواده ای سالم، اعضای آن بایـد از سـلامت روانـی و روابـط بـین فـردی مطلـوبی برخوردار باشند.

با وجود تغییرات چشمگیر و قابـل توجه فرهنگی در نیم قرن اخیـر، امـروزه اغلـب زوج هـا ازدواج را عــلاوه براینکــه منبــع اصــلی فــراهم ســازی صمیمیت، حمایت و همراهی می دانند، زمینه ای بـرای تسـهیل رشـد فـردی در نظر میگیرند.

نـابراین، سازگاری زناشویی به عنوان شاخص مهم تأمین کننـده ثبات و امنیت روابـط زوج هـا از جایگـاه برجسـته ای در مطالعات خانواده برخوردار است. داشتن رابطـه تـوأم بـا  رضــایت در خــانواده بــه ســازگاری مــؤثرتر افــراد در موقعیتهای گوناگون یاری می رسـاند، از طـرف دیگـر تعارضات زناشویی زمینه آسیب های روانی را فراهم می سازد.

هر جا عدم توافق، تفاوت و یا ناسازگاری بین همسران وجود داشته باشد، تعارض به وجود میآید. تعارض زناشویی عامـل زمینـه سـاز و
نگهدارنـده بسـیاری از اخـتلالات روان پزشـکی شـامل افســردگی،اخــتلالات اضــطرابی، اخــتلالات درونریـــزی و ســـایکوزها اســـت. همچنـــین ناسازگاری زوج ها خطـر بـروز مشـکلاتی در فرزنـدان از جمله سبک دلبسـتگی نـاایمن تعامـل اجتمـاعی ضعیف، مشکلات تحصیلی و گسترش راهکارهـای مقابله ای ضـعیف و ناکارآمـد را افـزایش مـی دهـد.

استفاده از تخصص و تجربه زوج درمانگر بخوبی میتواند از تعارضات احتمالی پیشگیری نموده یا تعارضات ایجاد شده را کاهش و تعدیل نماید.

فواید مشاوره قبل ازدواج چیست؟

  • حل اختلافات:

شما یاد می گیرید که چگونه یک درگیری را به صورت سالم حل کنید . مشاوره پیش از ازدواج، شما را به مهارت های ارتباطی مجهز می کند که به شما کمک می کند نه تنها به همسرتان گوش دهید بلکه آن چه همسرتان می گوید را پردازش کنید.

  • داشتن ارتباط موثر:

در مشاوره پیش از ازدواج، شما یاد می گیرید که چگونه ارتباط موثرتری برقرار کنید. هنگامی که نیازهای خود را به وضوح و آشکارا بدون ابراز نارضایتی و عصبانیت بیان می کنید، ازدواج شما رونق خواهد گرفت.

  • یادگیری انتقاد سازنده:

شما بیاموزید که چگونه انتقاد کنید، بدون اینکه اهانت آمیز باشد. لازم است هر دو نفر شما در مشاوره پیش از ازدواج، بدون ترس از آسیب رساندن به دیگری بتوانند در مورد مسائل خود صحبت کنند. در مشاوره پیش از ازدواج، شما می آموزید که می توانید بدون نیاز به درگیری با یکدیگر، آنچه را که لازم دارید، دریافت کنید.

  • محیط امن و بدون طرف برای صحبت کردن:

در مشاوره پیش از ازدواج، شما یاد خواهید گرفت که در مورد مسائل حل نشده پردازش و کار کنید. مشاوره پیش از ازدواج برای بیان هرگونه نارضایتی که احساس می کنید، محیط امنی را فراهم می کند.

پردازش و شنیده شدن احساسات شما با کمک یک متخصص آموزش دیده ممکن است تمام چیزهایی باشد که شما نیاز دارید. ممکن است متوجه شوید که نامزدتان علاقه ای به همکاری در مشاوره و کار کردن روی آن را برای داشتن ازدواجی موفق تر ندارد. در این زمینه با مشاور قبل از ازدواج خود مشورت کنید.

  • شناخت بیشتر:

مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا شما درک عمیق تری از این که نامزدتان چه کسی است و چه نیازهایی دارد، درک کنید. و از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید. همچنین در مشاوره پیش از ازدواج شما در مورد خود و نیازهای خودتان بیشتر خواهید دانست. ممکن است به این نتیجه برسید که ممکن است این نیازها در داخل ازدواج برطرف شود یا ممکن است شما دو نفر مناسب یکدیگر نباشید.

  • کسب مهارت های رابطه:

می توان مهارت های روابط مورد نیاز برای حفظ یک ازدواج کامل را یاد گرفت. یک مشاور پیش از ازدواج می تواند ضمن نظارت بر پیشرفت شما، میانجیگری درگیری و بازخورد عینی، این مهارت را به شما یاد دهد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار