4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره خانواده در مشهد

5/5

مرکز مشاوره تخصصی خانواده در مشهد

دگرگونیهای فرهنگى در دهه هاى اخیر نیز در کاهش همبستگى خـانوادگى و بى توجهى به ارزشهاى گروهى مؤثر افتاده اند.

اگر در گذشته نه چندان دور، تأکید بیش از حد بر رعایت سلسله مراتب، کم توجهى به حقوق فردى و تأکیـد بـیش از حد بر ارزشهای گروهى مىتوانست به احساس نا امنی زوجهاى جـوان، بـه ویـژه زنان، ضعف خودباورى و ابتکار در افراد و دخالت هاى ناروا و آزاردهنده بینجامد،
امروزه همدلى و یارى ـ که مهمترین دغدغه خانواده سنتى بود ـ تا حدودی رنـگ باخته است. در نتیجه، با آنکه به نظر مىرسد درآمد خانواده ها در مقایسه با گذشته افزایش یافته است، در مواقع اضطرارى، حمایتهـاى عـاطفى و مـالىِ کمتـرى از عضوِ در معرض آسیب یا آسیبدیده صورت میگیرد.

ایجاد آرامش روانى،اعتماد متقابل و تعهد و پایبندی به وظایف و حقوق زناشویی، کارکردهای دیگر خانواده محسوب میشود که در معرض ضعف قرار گرفته است.

زن، در ایجـاد آرامـش روانى در خانواده نقش ویژه ای ایفا مىکند؛ مشروط بر آنکـه در ایفـاى چنـین نقشى هم از عزتمندى و جایگاه مناسب برخوردار باشد، هم اهمیت نقش خود را باور کند و هم مهارت برقرارى این ارتباط سازنده را دارا باشد.

امروزه نیز به دلیل آشفتگى نقش ها نه چنین انتظارى از زن تأکید مىشود و نه زنان چنـانکـه شایسته است، توان خود را در ایفاى این مسئولیت ارزشمند به کار مىبندند.

وجود مراکز خدمات مشاوره ای تخصصی در حیطه خانواده و ازدواج میتواند در ایجاد ثبات و پیشگیری یا درمان بسیاری از نابسامانی ها و معضلات رشد یافته کمک کند و در خلق « آرامش روان» خانواده نقش ارزشمندی ایفا نماید.

آدرس دفتر مشاور متخصص ازدواج

برخی از افراد برای ازدواج مناسب نیستند و باید از آنها پرهیز شود. برخی از خصلت ها و ویژگی ها است که ازدواج و زندگی مشترک را با چالش های زیادی مواجه میکند.

البته هیچکدام ما بی عیب نیستیم و کاستی ها و ضعف های خودمان را داریم، اما ویژگی های منفی وجود دارند که در مقایسه با سایر خصلت ها خطرناک و مخرب محسوب میگردند و در صورتی که فرد مخاطب دارای آن ویژگی باشد، زندگی طرف مقابل را شبیه کابوس و عذاب میکند.

در فرایند مشاوره ازدواج، متخصصان ما در ابتدا از طریق مصاحبه های ویژه و اجرای تست های شخصیت شناسی معتبر در جهت کشف خصیصه های شخصیتی زوجین متمایل به ازدواج، گام بر میدارند. در نتیجه با روشن کردن ابعاد شخصیتی زوجین و استخراج نقاط قوت و ضعف هر یک به بررسی تقابل ها و خطرات احتمالی بر سر راه موفقیت این ازدواج میپردازند.

مشاورین ازدواج علاوه بر بررسی ویژگی های شخصیتی طرفین، ویژگی های خانوادگی، فرهنگی، شغلیف اقتصادی، تحصیلاتی، مذهبی و اعتقادات و باورهای شخصی میپردازند و از این طریق تمامی احتمالات موفقیت یا شکست این ازدواج را شناسایی و به طرفین گزارش میکنند.

مشاوره ازدواج یکی از مهمترین و حساس ترین حیطه ها در زمینه روانشناسی و مشاوره محسوب میگردد.

خانواده درمانی توسط درمانگر متخخص خانم

تغییر جزیی از زندگی بشر است. در گذر زمان همه چیز تغییر می کنند، اما مهم تر از خود تغییر، آمادگی انسان ها برای مواجهه با آثار آن است. در جوامعی که سرعت تغییرات بیش از آمادگی ها و ظرفیت های مردم است نه تنها آسیب هایی متوجه عموم می شود بلکه تلقی مردم از تغییر نیز منفی خواهد بود.

وضعیت امروز «خانواده ایرانی» مصداقی از این موضوع است. در گذار از سنت به مدرنیته و به همراه تغییرات آشفته فرهنگی جامعه ما، خانواده ایرانی دگرگونی های گسترده ای را تجربه می کند. درک این دگرگونی و پیش بینی آثار و عواقب آن، از ابعاد مختلف می تواند حائز اهمیت باشد.

ما امروزه شاهد گسترش انحطاط در روابط اعضای خانواده و تضعیف برنامه های جمعی هستیم. خانواده های امروز درگیر نوع جدیدی از سبک ارتباطی شده اند که هنوز دارای خامی ها و ناپختگی هایی است و منجر به طلاق عاطفی و تخریب روابط والد-فرزندی شذه است.

خانواده درمانی با تاکید بر اصلاح سیستم ارتباطی و عاطفی زن و شوهری و والد-فرزندی و با ارایه آموزش های ضروری برای تک تک اعضا و همچنین آموزش های گروهی، تا کنون توانسته نقش موثری در بازسازی و اصلاح کارکرد خانواده بر دارد.

ما به شما بهترین ها را معرفی خواهیم کرد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار