4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور پیش از ازدواج

5/5

مشاور پیش از ازدواج

هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است؛ یکی از مهمترین مشاوره ها، مشاوره ازدواج یا قبل از ازدواج است زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.

نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج تشکیل می‌شود لذا آموزش و مشاوره در مراحلِ  قبل، حین و پس از ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد؛ آموزش در مراحل مختلف ازدواج می‌تواند از آمار ازدواجهای ناموفق و به تبع آن آسیبهایی همچون طلاق،  کودک‌آزاری، خوشونتهای خانوادگی، اعتیاد، همسرآزاری و … را کاهش دهد.

یکی از علل اختلاف و طلاق در میان خانواده‌ها که در دادگاهها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره وارد زندگی مشترک می‌شوند و این امر کاملاً اشتباه است؛ «هم کُف» بودن از توصیه‌های دین اسلام برای همسرگزینی است در نتیجه یکی از  راه‌ها برای ضمانت پایداری زندگی چند جلسه مشاوره و آزمونهای شخصیتی است.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که به این نکته توجه داشته باشیم که انسانها از یکدیگر شناخت کافی ندارند بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاور نیاز داریم.

ما به شما یکی مشاوران خوب و متخصص در زمینه ازدواج و خانواده را معرفی میکنیم تا در طی جلساتی مختصر اما مفید و موثر در انتخاب خود به بهترین نحو ممکن عمل کنید.

تماس با مرکز مشاوره و رواندرمانی آرامش ماندگار

آدرس: مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی ۶۴ و میدان حکمت، ضلع غربی میدان، پلاک ۱۲

تلفن‌های تماس:
۰۵۱۳۸۶۶۴۷۴۷
۰۹۰۳۰۹۳۴۷۴۷

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار