4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس روانشناس بالینی جهت مشکلات فردی

5/5
روانشناس بالینی کیست؟

آدرس روانشناس بالینی جهت مشکلات فردی

روانشناسی بالینی بزرگترن حوزه در بین حوزه های روانشناسی است. این متخصصان سروکارشان با کاربرد اصول روانشناختی در امر تشخیص و درمان اختلالات هیجانی و رفتاری از جمله: افسردگی، اضطراب، روان پریشی، اختلالات شخصیت، عقب ماندگی های ذهنی، مشکلات جنسی، ناسازگاری ها، اعتیاد دارویی، تعارض های زناشویی و خانوادگی و…است.

به طور کلی درمان بعضی از جدی ترین اختلالات روانشناختی بر عهده روانشناسی بالینی می باشد. روانشناسان بالینی بیشتر بر تفاوت های فردی متمرکز است تا بر شباهت ها.

دکتر روانشناس بالینی خوب

روانشناسان باید در حوزه های تشخیص، درمان و پژوهش مهارت کافی را داشته باشند. در میان این فعالیت ها درمان جز وظایف اصلی یک روانشناس بالینیبه شمار می رود.

  • تشخیص، شناخت علت و چگونگی شکل گیری بیماری های روانی است.
  • درمان، کشف و استفاده از روش های روانشناختی برای بهبود مشکلات روانی ورفتاری فرد می باشد. درمان روانشناسان بالینی اغلب به صورت انفرادی صورت می گیرد، ولی در مواردی مانند خانواده درمانی، درمان اعتیاد و… ممکن است که از گروه درمانی استفاده کنند.
  • پژوهش های روانشناسان بالینی برخود علمی، آزمایشگاهی و یا کلینیکی برای پیشرفت و توسعه دانش بشری در زمینه رفتار انسان تعریف می شود.

مشکلات فردی

عصب درمانی اختلال وسواس فکری و عملی در مشهد

اختلال وسواسی-اجباری اختلال روان شناختی نامتجانس است که با بازگشت تکانه ها، افکار مزاحم، تصاویری که اضطراب و استرس و رفتارهای تکراری را فرا می خواند مشخص می شود. رفتار های تکراری دراختلال وسواسی- اجباری به منظور کاهش استرس انجام می گیرد.

وسواس اجباری و به همراه آن افکار اضطرابی به دلایل مختلف به وجود می آید که این دلایل می تواند شامل صدمه، آسیب، تجربه های جنسی، ساختار وروابط خانوادگی و موارد دیگر باشد. از عوامل موثر در ابتلا به وسواس می توان به عوامل ارثی، تربیتی و فیزیولوزیکی اشاره کرد. کودکانی که در معرض والدین وسواسی هستند، رفتارهای وسواسی را از آنان می آموزند. کودکانی که نوسط والدین سخت تربیت می شوند نیز احتمال ابتلا به وسواس در آنها بیشتر است.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار