4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور خانواده با تجربه در مشهد

5/5

مشاور خانواده با تجربه در مشهد

خانواده بین تمام جوامع بشری، به منزله اصلیتـرین نهـاد اجتمـاعی، زیربنـای جوامع و خاستگاه فرهنگها، تمدنها و تاریخ بوده است. پرداختن به این بنای
مقدس و بنیادین، و حمایت از آن و هدایتش بـه جایگـاهی واقعـی و متعـالی، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی، و غفلت از آن موجـب دور شـدن
بشر از حیات حقیقی است. بیشک یکی از موضوعات مهم در فرهنگ جامعـه ایرانی «خانواده و ارکان آن» اسـت.

سلامت خانواده به طور مستقیم «سلامت فرد» را در پی خواهد داشت و در نتیجه جامعه نیز از وضعیت مطلوب تری برخوردار خواهد بود.

قطعاً یکی از گام های نخستین در راه تحکیم بنیان خانواده، شناخت ماهیت و کارکردهـای خـانواده، ضـرورتهـای وجـودی نهـاد خـانواده و بازشناسـی
ساختارهای آسیبزای نهاد خانواده اسـت.

روانشناسان و مشاوران خانواده همواره یکی از مهره های کلیدی و موثر در هدایت خانواده ها در مسیر صحیح و رسیدن به هدف مطلوب یعنی«آرامش روان و سلامت ارتباطی اعضا» محسوب میگردند. بسیاری از یافته های پژوهشی و تجربی اثبات کرده اند خانواده هایی که از مشاورین باتجربه و متخصص در طول زندگی و در برخورد با مسایل پیش امده بهره جسته اند، موفق تر و دارای سلامت روان بیشتری هستند.

مشاور متخصص ازدواج خانم و آقا در مشهد

با توجه به این که ازدواج مهمترین حادثه زندگی هر فرد است و آگاهی و بصیرت جوانان در این مورد از اهمیت برخوردار میباشد و در واقع ازدواج مقدمه تشکیل یک خانواده جدید و نیز وارد شدن به عرصه رشد و تعالی زوجین و فرزندان میباشد، بدیهی است که لزوم مشاوره قبل از ازدواج را بخوبی درک کنیم و بدون هیچ تردیدی از دانش و تجربه متخصصان این امر بهره مند گردیم.

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در حدی است که چنانچه از یافته های علمی و تجربه متخصصان این امر، در انتخاب همسر مناسب استفاده شود جوانان دم بخت با لباس خوشبختی و آرامش به خانه خود خواهند رفت و تمام عمر را با شادی و سعادت گذرانده و خاطراتی خوش را رقم میزنند. اکثر مشکلات و مسائل خانواده ها در صورت ریشه یابی علت آن به انتخاب نامناسب در یک یا چند عامل اثرگذار در ازدواج برمی گردد.

مشاوران متخصص ازدواج قبل از هر تصمیمی فرد را به خودشناسی رسانیده و در این حین به ارزیابی و معرفی ویژگی های شخصیتی شخص مقابل به فرد میپردازند. معیارها و ملاک های ازدواج مطلوب را معرفی کرده و خطرات احتمالی پیش روی زوجین را با توجه به تشابهات و تفاوتهای شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، شغلی و … گوشزد کرده و آموزش های لازم برای ارتباط موثر زوجی را ارایه میدهند.

ما جمعی از بهترین مشاوران متخصص ازدواج و خانواده خانم یا آقا را به شما معرفی میکنیم.

مرکز روانشناسی کودک و نوجوان

کـودکان و نوجوانـان مـدام در حال تغییر هسـتند. آنها سـریع رشـد میکنند و قبـل از اینکه شـما متوجـه شـوید کودک پـر انرژی و همیشـه خندان شـما بـه نوجوانی تبدیل میشـود که تـا ظهـر میخوابد. در زمان رشـد، طبیعی اسـت کـه ما تغییر کنیـم زیرا ما چیزهـای جدیدی یـاد میگیریـم و بـدن مـا بـا تغییر به شـکل بدن بزرگسـالی مـا در میآیـد.

ولی در میـان این همـه تغییراتـی کـه روی میدهـد، از کجـا بدانیم که کـدام تغییـرات طبیعی و نرمال هسـتند و کـدام نیسـتند؟ در کـدام نقطـه مـا بایـد نگران شـویم که کـج خلقیهـا و یا تغییـرات حالت کـودک مـا چیـزی بیش از «دردهای ناشـی از رشـد و بزرگ شـدن» اسـت.

تشـخیص این امر میتوانـد دشـوار باشـد. حقیقت این اسـت که برای بسـیاری از کـودکان این تغییـرات ناگهانی صرفـا بخشـی از فرایند بزرگ شـدن نیسـت بلکه نشـانه های یـک بیماری روانی اسـت. روانشناسان کودک و نوجوان با تسلط کامل بر بیماری ها و اختلالات دوران کودکی و نوجوانی و با آشنایی کامل به چالش های تربتی و اثرات محیطی بر تربیت، میتوانند والدین گرامی را در مسیر رشد و تربیت فرزندان یاری نموده و ارتباطی سالم و سازنده بین والد-فرزند برقرار نمایند.

با ما تماس بگیرید تا تجربه مشاوره خوب را داشته باشید.

بیشتر بدانیم: آدرس مرکز نوروفیدبک خوب در مشهد

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار