4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره خوب برای درمان اختلالات جنسی

5/5
مرکز مشاوره خوب برای درمان اختلالات جنسی
مشاوره طلاق

مرکز مشاوره خوب برای درمان اختلالات جنسی

درمان اختلالات جنسی، یکی از حوزه‌های مهم در روانشناسی است، چرا که افراد مبتلا به مشکلات جنسی دارای فانتزی‌های جنسی، تمایلات یا رفتار‌های جنسی غیر طبیعی و ناهنجار هستند که افراد ناخواسته دیگر را نیز درگیر می‌کنند. مشکلات جنسی به دلیل اینکه شامل موضوعات غیر انسانی، کودکان یا سایر افراد ناراضی می‌شود و در مواردی با تحقیر شدن فرد یا شریک جنسی اش همراه است، مشکلات و پیامدهای منفی متعددی برای فرد به لحاظ قانونی و اجتماعی، شریک جنسی اش و سایر اعضای جامعه به همراه دارد. بنابراین درمان انواع اختلالات جنسی علاوه بر اینکه در سازگاری روانی بیشتر فرد مبتلا و بالا بردن کیفیت زندگی اش موثر است، مانع از قربانی شدن افراد و امنیت بیشتر در سطح جامعه حائز اهمیت است.

اختلالات جنسی به مشکلاتی اشاره دارد که در طول هر مرحله از چرخه پاسخ جنسی رخ می‌دهد و مانع از ارضاء جنسی طرفین می‌گردد. این اختلالات عبارتند از:

 

درمانگر اختلالات جنسی با نورو فیدبک

متخصصان برای درمان اختلالات جنسی با رویکرد چند جانبه (در نظر گرفتن ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی) به ارزیابی فرد می پردازد. سپس بر اساس نیاز فرد، به ارایه درمان چند جانبه می پردازد. ارائه درمان هایی که چندجانبه و جامع هستند، منجر به بالاترین اثرات درمانی می شود. متخصصان و مشاوران مربوطه در مراکز روانشناسی بااستفاده از روش های زیر به درمان مراجعان میپردازند:

روان درمانی (سکس درمانی و …)
رواندرمانی اینترنتی
بیوفیدبک
نوروفیدبک
پالس تراپی
تحریک مغناطیسی مغز با استفاده از دستگاه rTMS
تحریک الکتریکی مغز با استفاده از دستگاه tDCS
دارو درمانی

مرکز نوروفیدبک برای درمان افسردگی فصلی

آیا می دانید افسردگی فصلی چیست؟

افسردگی فصلی یکی از انواع افسردگی است که به آن اختلال عاطفی فصلی (Seasonal Affective Disorder) نیز گفته می شود. علائم این اختلال معمولا در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان در فرد ظاهر می گردد. در واقع در این ایام شخص به صورت بالینی دچار افسردگی و کج خلقی بارزی، خواب آلودگی شدید، تحریک پذیری و خستگی مفرط می شود. البته نوع نادری از افسردگی فصلی نیز وجود دارد که علائم افسردگی در تابستان ظاهر می گردد

افسردگی فصلی که به آن اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز گفته میشود، نوعی اختلال خلقی است که مشابه افسردگی اساسی می باشد. با این تفاوت که این نوع افسردگی در طول ماه های زمستان و پاییز زمانی که نور خورشید کمتر است ظاهر می شود و معمولا سالی یک بار برای فرد رخ می دهد. این اختلال باعث نوسانات خلقی فرد می شود و گاهی ممکن است تا بهار و یا تابستان هم ادامه پیدا کند

 

افسردگی فصلی و نوروفیدبک

بهترین درمان برای اختلال افسردگی فصلی چیست

متخصصان از روش های گوناگونی برای درمان اختلال افسردگی استفاده میکنند؛ استفاده از روان درمانی ، دارودرمانی وغیره…

نوروفیدبک یکی از جدیدترین روش ها برای درمان افسردگی ، اضطراب ،استرس انواع اختلالات اضطرابی می باشد که نحوه عملکرد ان را در این مقاله به طور خلاصه اورده ایم:

مغز انسان ها از دو نیم کره تشکیل شده ،نیم کره راست و دیگری نیمکره چپنیم کره راست: مسئول هیجانات وافکار منفی و نیم کره ی چپ:مسئول هیجانات و افکار مثبت است.

انواع مختلفی از امواج وجود دارد: امواج مثبت ،بتا، تتا و…در این جا موجی که بیشتر اهمیت دارد، موج آلفا است، این موج با فعالیت های مغزی رابطه عکس دارد.

برای مثال درهنگام خواب، وقتی چشمانمان را می بندیم، آلفا بالاترین موج را دارد، در مغز افسرده و نرمال چه اتفاقی نمی افتد.

موج آلفا درنیم کره ی چپ افراد نرمال که مسئول هیجانات مثبت است ، میزان موج آلفا پایین است.

و برعکس در نیم کره ی راست، که مسئول هیجانات منفی است،میزان موج آلفابالاست. و این امر باعث می شود که تعادل برقرار باشد و درواقع هیجانات مثبت رابالا می برد.

درمغز افراد افسرده این موج در دو نیم کره متفاوت است.در نیم کره ی چپ که مسئول هیجانات مثبت، میزان موج آلفا بالاست در صورتی که باید پایین باشد.

درنیم کره ی راست که مسئول هیجانات منفی، میزان موج آلفا پایین است و در راستای آن که مسئول هیجانات مثبت هستند، پایین می آید و فرد دچار خلق افسرده و خلق پایین می شود.

در واقع نوروفیدبک می تواند به صورت آینه عمل کند، و ما می توانیم از طریق این آینه مشکلات راببینیم و آن ها را حل کنیم.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار