4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک درمان افسردگی در مشهد

5/5

کلینیک درمان افسردگی در مشهد

ما به شما یکی از بهترین مراکز و متخصصان درمان وسواس در مشهد را معرفی میکنیم

آیا از یکی از انواع  اختلالات افسردگی رنج میبرید؟

آیا میدانید اختلال افسردگی چه پیامدهای بدی برای زندگی فرد و اظرافیان وی دارد؟

آیا بهترین راهکارهای درمانی برای اختلالات خلقی را میشناسید؟

آیا تا کنون از روش های عصب درمانی (نوروتراپی) برای درمان این اختلال اطلاعات و شناخت بدست آورده اید؟

اختلالات خلقی چیست؟

تقریباً همه افراد حداقل یک‌بار در زندگی خود برای دوره کوتاهی احساس غم و اندوه و ناراحتی یا انرژی بالا و خوش‌بینی را تجربه می‌کنند.

این امری طبیعی و بخشی از انسان بودن است. بااین‌حال بخش قابل‌توجهی از جمعیت وجود دارد که اختلالاتی در خلق‌وخوی آن‌ها هست که طبیعی نیستند.

افراد جای گرفته در این گروه از اختلالی رنج می‌برند که به‌صورت بالینی به‌عنوان “اختلال خلقی و شخصیتی” شناخته می‌شود.

بیشتر اختلالات خلقی و شخصیتی قابل‌درمان هستند بااین‌حال حتی با درمان، برخی از اختلالات خلقی به مدت طولانی ادامه می‌یابند یا به‌صورت دوره‌ای تجدید می‌شوند.

به‌عنوان مثال برخی از افراد یک اختلال حاد و نسبتاً کوتاه افسردگی دارند که با درمان مناسب حل می‌شود اما ممکن است سایرین نوعی از افسردگی را تجربه کنند که برای چند ماه یا حتی سال‌ها طول بکشد یا دوره‌های مکرر از آن را در طول عمر خود داشته باشند.

برخلاف افسردگی، اختلال دوقطبی اختلالی مادام‌العمر است که نیاز به درمان مداوم دارد.

کلینیک تخصصی درمان انواع افسردگی در مشهد

اختلالات خلقی و شخصیتی گروهی از بیماری‌های روانی است که بر احساس شما و تفکر در مورد خود، دیگران و زندگی به‌طور کلی تأثیر می‌گذارد.

ر این زمان هیچ راهی برای جلوگیری یا کاهش بروز اختلالات خلقی و شخصیتی وجود ندارد.

با این حال، تشخیص زودهنگام و درمان توسط متخصص بالینی و عصب درمانگر می‌تواند شدت علائم را کاهش دهد،

رشد طبیعی و پیشرفت فرد را بهبود بخشد و کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلالات دوقطبی را بهتر کند.

بهترین روش های درمانی اختلال افسردگی (خلقی) کدام اند؟

در حال حاضر ۳ رویکرد عمده در درمان اختلالات خلقی وجود دارد که هر یک به نوبه خود به فرایند درمان فرد کمک مینمایند، اگرچه یک روش (نوروتراپی) بر سایر روش های درمانی آن ارجحیت و اولویت دارد.

دارودرمانی

داروهای ضد افسردگی SSRI (مهارکننده های انتخابی گیرنده های سروتونین) ممکن است در کاهش علایم منفی خلقی موثر باشند. این داروها می توانند به تنهایی یا همراه با درمانشناختی رفتاری (CBT) برای افسردگی متوسط یا شدید استفاده شوند.

چنانچه درمان با SSRI به مدت سه ماه تاثیر درمانی نداشت، قدم بعدی تغییر دارو به یک SSRI دیگر یا دارویی به نام کلومیپیرامین (clomipiramine) است.

رواندرمانی و مشاوره

در رواندرمانی بیماری افسردگی از روش های مختلفی میتوان استفاده نمود که موثرترین آنها روش دروان شناختی-رفتاری (CBT) است.

مطالعات نشان داده که استفاده صحیح از این روش میتواند ۷۰ تا ۸۰ در صد در درمان بیماران خلقی و افسرده موثر واقع گردد به ویژه اگر با درمان های دیگر  ادغام شود.

در درمان رفتاری خلقی، بیمار نقش فعالی دارد و شاید بتوان گفت که ۷۰% اثر بخشی درمان به همکاری بیمار و ۳۰% به راهنمایی درمانگر مربوط می شود.

میزان  همکاری بیمار با این روش درمانی هنگامی افزایش مطلوبی مییابد که وی هر چه بیشتر از منطق درمان و علت تمرین هایی که به وی داده میشود و باید وی پیگیری نماید آگاه باشد. هر چه بیمار بیشتر بداند و بر مکانیسم اثر بخشی رفتار درمانی آشنا باشد نتایج درمانی زودتر و بیشتر آشکار خواهد شد.

نوروتراپی اختلال افسردگی و سایر اختلالات خلقی

نوروتراپی مجموعه ای از درمان های فردی، تحریک عصبی و نوروفیدبک است که با هدف افزایش و تنظیم فعالیت مغز به آن اعمال می شوند. این اقدام به کمک ضبط امواجی که فعالیت های مغز تولید می کنند انجام می شود. امواج مغزی با استفاده از حسگر هایی که بر روی سر قرار می گیرند قابل ضبط است.

قبل از شروع نوروتراپی، الکتروانسفالوگرام یا نوار مغزی انجام می شود تا فعالیت الکتریکی مغز سنجیده شود. این تست با استفاده از امواج الکتریکی انجام می شود. با تفسیر داده های به دست آمده می توان اطلاعات خوبی راجع به عملکرد مغز به دست آورد و پروتکل های درمان را تعبیه نمود.

کلینیک نوروتراپی در مشهد

در نوروتراپی از روش های درمانی بدون عارضه استفاده می شود. لذا این نوع درمان برای گروه های خاص، از جمله بانوان باردار، کودکان و افراد مسن که تجویز دارو در آن ها با عوارض بیشتری همراه است، مناسب تر است.

در نوروفیدبک از شرطی سازی عامل (جوایز مثبت و منفی) برای آموزش مغز در زمان واقعی استفاده می شود. در طی این فرایند، فیدبک بصری و تمام فعالیت های مغزی نشان داده خواهند شد. این آموزش، فعالیت دلخواه مغز را ایجاد خواهد کرد.

برای درمان گستره ی وسیعی از بیماری ها، مخصوصا بیماری هایی که درمان موثر دارویی برای آن ها وجود ندارد و یا فرد به درمان دارویی مقاوم است، می توان از نوروتراپی کمک گرفت.

پرکاربردترین ابزارهای نوروتراپی

نوروفیدبک 

بیوفیدبک

TDCS (تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای)

AVE (تحریک دیداری-شنیداری)

ما بهترین خدمات را زیر نظر متخصصین با تجربه و دانشمند ارایه خواهیم داد

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار