4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس روان شناس کودک در مشهد

5/5

آدرس روان شناس کودک در مشهد

اگر بدنبال یک روانشناس خوب و متخصص کودک و نوجوان هستید با ما تماس بگیرید

 

همه ی والدین خواهان بهترین تربیت و فراهم نمودن امکانات برای فرزندان خود هستند، بالاخص در مرحله ای که رشد فکری و جسمی کودک خود شروع  شده و وارد مرحله ی جدید از زندگی می شود.

لذا تصمیم گیری غلط و نابجا می تواند آینده ی کودک را به خطر اندازد و باعث عدم رشد و توانایی های ذاتی کودک شود. مشورت با یک روانشناس کودک می تواند با استفاده از تکنیک  های مناسب روانشناسی، بسیاری از گره های کور و بازنشدنی را به راحتی باز نماید و  آینده ی کودک و نوجوان ما را به بهترین شکل رقم بزند.

کودکی دورانی است که نقشی تعیین کننده در زندگی فرد و آینده او بر جای میگذارد. برای اینکه کودک بتواند مراحل رشدی را با موفقیت و شادی سپری کند لازم است از برنامه و تربیت هدفمندی برخوردار باشد. در واقع شخصیت فرد مانند بنایی ست که پایه های آن در کودکی شکل میگیرد به همین دلیل روانشناسی کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.

روانشناس کودک،این امکان را برای والدین فراهم میکند تا نیازهای کودک خود را بشناسند، متناسب با سطح توانایی های شناختی کودک با او تعامل داشته باشند و به طور کلی بهترین شیوه فرزند پروری را به کار گیرند. به منظور تربیت بهتر کودک و کمک به رشد و بالندگی او در آینده راهنمایی های  روانشناس کودک بسیار راهگشا و حیاتی است.

درمان افسردگی توسط روانشناس کودک در مشهد

افسردگی کودکان امروزه گسترش پیدا کرده است و حدود ۵ درصد از جمعیت کودک و نوجوان جوامع مختلف دچار بیماری افسردگی هستند . کودکانی که استرس دارند، عزیزی از دست داده اند یا به یکی از اختلال های توجه، یادگیری، اضطراب یا اختلال رفتاری مبتلا هستند، بیش تر از سایر کودکان در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند .

روانشناس کودک | بهترین روانشناس کودک در تهران | شقایق درویشی

بهترین راه برای غلبه بر افسردگی در کودکان، مشورت با یک روانشناس کودک یا خانواده است که می تواند علل افسردگی را بیابد و قوانین مربوط به رفتار والدین را توضیح دهد. کمک گرفتن از یک متخصص نه تنها مشکل را حل می کند، همچنین آینده کودک را تحت تاثیر قرار می دهد ، پیامدهای افسردگی در نوجوانی ممکن است بسیار متفاوت باشد.

  1. روان‌درمانی (درمان از راه صحبت کردن و مشاوره)
  2. ملاقات با همه اعضای خانواده
  3. تماس روانشناس با مدرسه و صحبت با معلم فرزندمان، با کسب اجازه از ما به عنوان والدین
  4. درمان رفتاری شناختی (افزایش آگاهی فرد نسبت به پایه‌های فکری هر رفتار و تلاش برای اصلاح آن)
  5. روان‌درمانی بین‌فردی، که در آن تلاش می‌شود مهارت‌های ارتباطات بین‌فردی و مشارکت جمعی با هدف کاهش استرس به نوجوان، آموزش داده شود.
  6. نوروتراپی (عصب درمانی)

به طور معمول وقتی پرسش‌هایی به طور مستقیم از فرزندمان پرسیده می‌شود، در برخی موارد شاید بشنویم که شاد نیست یا غمگین است. گاهی شاید پاسخ آن‌ها حاکی از علاقه به آسیب به خود، علاقه به مرگ یا تفکرات خودکشی باشد.چنین پاسخ‌هایی را باید کاملا جدی بگیریم؛ زیرا احتمال آسیب به خود در افسرد بسیار زیاد است.

روانشناس کودک متخصص اضطراب جدایی کودکان

اختلال اضطراب جدایی در کودکان چیست؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده است که خواسته‌اید برای کاری بیرون بروید، اما با کج خلقی و گریه شدید کودکتان مواجه شده‌اید. حال سوال اصلی این است که آیا این اتفاق و وابستگی فرزندتان به شما طبیعی است؟

و اینکه نحوه برخورد صحیح با کودک در چنین شرایطی چگونه باید باشد؟

اضطراب جدایی در کودکان بین سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی طبیعی می‌باشد ولی این نوع اضطراب در کودکان سنین بالاتر به عنوان یک اختلال روانی تحت عنوان اختلال اضطراب جدایی شناخته می‌شود که نیازمند درمان است و متخصص روانشناسی کودک و نوجوان بخوبی میتواند شما در مسیر بهبودی فرزندتان یاری نماید.

روانشناس کودک متخصص بیش فعالی/ کاستی توجه کودکان

بیش فعالی‌ اختلالی است که  کودک در آن مبتلا به پرتحرکی، بی توجهی و رفتارهای ناگهانی می باشد. حدود ۵ درصد کودکان به این اختلال مبتلا هستند که هر روز این آمار، رو به افزایش است. در پسران شایع تر از دختران است. ممکن است در بعضی‌ علائم پر تحرکی و رفتار های ناگهانی، بیشتر دیده شود.

به نظر می‌ رسد علت آن بیشتر نقص در تکامل سیستم اعصاب باشد. کودکان مبتلا احتمالاً در قسمت هایی‌ از مغز که مسئول توجه و تمرکز و تنظیم فعالیت های حرکتی می‌ باشد، دچار نقص جزئی هستند.

توارث و ژنتیک می‌ تواند در این اختلال نقش داشته باشد. همچنین در بعضی‌ موارد در جریان حاملگی‌ یا زایمان یا پس از آن، صدمات جزئی به ساختمان مغز وارد می‌ شود که می‌ تواند باعث بروز این مشکل گردد.

بهترین و بروزترین راهکارهای درمانی این اختلال، ترکیب نوروتراپی با مشاوره و آموزش های اختصاصی است.

متخصص کودک و نوجوان ما با فراهم داشتن بهترین تجهیزات نوروتراپی و دانش کافی از این اختلال، بهترین خدمات را به مراجعین عزیز ارایه میدهد.

مرکز نوروفیدبک ویژه کودک و نوجوان در مشهد

نوروفیدبک یک ابزار کارآمد و پیشرفته در جهت بازتوانی و ارتقاء عملکرد مغز است. نوروفیدبک قادر است ما را از آنچه درون مغزمان و توسط فعالیت های الکتریکی موجود در سلول های مغزمان است، با خبر سازد.

دو کاربرد مهم نوروفیدبک به شرح ذیل است:

۱- ارزیابی و تشخیص عملکرد مغز

۲- درمان و ارتقاء عملکرد مغز

قبل از آغاز جلسات نوروتراپی، دستگاه نوروفیدبک قادر است از طریق ارزیابی دقیق از عملکرد مغزی (نقشه مغزی)، ضعف ها و کاستی های فعالیت سلولی مغز را شناسایی نموده و به متخصصین در فرایند تشخیص کمک نماید.

مرکز تخصصی نوروتراپی « استاد مغز » مفتخر است که یک واحد اختصاصی بسیار مجهز و پیشرفته را ویژه سنین ۴ الی ۱۵ سال راه اندازی نموده است. این واحد تخصصی نوروتراپی، با استفاده از بهترین تجهیزات نوروتراپی، که مورد تایید FDA (معتبرترین سازمان غذایی و دارویی آمریکا) و تولید کشور کانادا میباشد، خدمات ارزشمندی را به جامعه مخاطبین درون استانی، برون استانی و حتی خارج کشور میدهد.

نوروتراپی به معنای « عصب درمانی» می باشد.

به کلیه تجهیزاتی که با هدف بهبود و اصلاح عملکرد سلول های عصبی مغز (نورون ها) طراحی شده و با تایید سازمان بهداشت جهانی، مورد استفاده های کلینیکی و بالینی قرار میگیرند، نوروتراپی یا تجهیزات نوروتراپی گویند.

تجهیزاتی که برای کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار میگیرد باید متناسب با همین گروه سنی باشد.

مرکز مجهز و ایمن بازی درمانی در مشهد

بازی درمانی کودکان یکی از روش‌های روان درمانی است که علاوه بر درمان مشکلات اضطرابی و اختلالات روانی، به افزایش سازگاری و توانمندی‌های کودکان نیز کمک می‌کند. در واقع درمانگران با استفاده از بازی درمانی به رفتارها، عواطف و احساسات درونی کودکان پی برده و برای رشد و تربیت سالم به والدین کمک می‌کنند.

این روش به صورت فردی و گروهی توسط متخصصان و روانشناسان انجام می‌شود. همچنین والدین نیز می‌توانند بازی درمانی را در خانه اجرا کنند و از بازی‌های مختلف در جهت ارتقای توانمندی‌های جسمی، ذهنی و ارتباطی فرزندشان بهره ببرند. با این حال باید توجه داشته باشید که استفاده از این روش توسط مشاوران کودک به مراتب اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

ما بر آنیم تا بهترین خدمات درمانی، آموزشی و پرورشی را در اختیارتان قرار دهیم

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار