4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک مشاوره کودک و نوجوان در مشهد

5/5

کلینیک مشاوره کودک و نوجوان در مشهد

آیا بدنبال یک روانشناس و مشاور باتجربه در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان هستید؟

ما به شما یکی از بهترین روانشناسان کودک و نوجوان را معرفی میکنیم. کافیست با ما تماس بگیرید.

روانشناسی کودک یا روان شناسی کودک و نوجوان، یکی از مهم ترین بخش های روانشناسی رشد و روانشناسی تربیتی است که موضوعی بسیار گستره و مهم می باشد. رشته روانشناسی کودک به طور خاص بر روی فرآیند های روانشناختی کودکان از تولد تا بزرگسالی تمرکز دارد. روانشناسی کودک در حقیقت به تغییرات روانی کودک از زمان تولد تا اواخر نوجوانی توجه دارد.

رشته روانشناسی کودک بر روی ذهن و رفتار از زمان رشد تا بلوغ تمرکز دارد. روانشناسی کودک نه تنها  رشد جسمانی کودکان را مورد بررسی قزاز میدهد بلکه به بررسی دقیق جنبه های روانی، ذهنی، احساسی و رشد اجتماعی آنها هم دقت دارد. محدوده مطالعه موضوعات روانشناسی کودک شامل مهارت های حرکتی، پیشرفت شناختی، مهارت های زبانی، تغییرات اجتماعی و رشد احساسی می باشد.

مشاور متخصص کودک و نوجوان در مشهد

سلامت روانی کودکان و نوجوانان، یکی از مهم ترین مسائل است که در ذهن والدین نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و آنها تمام تلاششان را می کنند تا فرزندانشان، از نظر روحی سالم باشند.

اما نکته ای که هر پدر و مادری باید به آن دقت داشته باشد این است که فرزندانشان در دوران کودکی یا نوجوانی  ممکن است به انواع مشکلات روحی و روانی دچار شوند یا دچار اختلالات شایعی همچون بیش فعالی/ کاستی توجه، انواع اضطراب، افسردگی ها، نافرمانی مقابله ای، وسواس، بدخوابی و… شوند.

فهمیدن الگو های رفتاری طبیعی و غیر طبیعی کودکان و نوجوانان، به والدین کمک می کند تا ارتباط بهتری با بچه ها برقرار کنند، راحت تر مسائل را به آنها آموزش دهند و به آنها کمک کنند تا احساساتشان را بهتر درک کنند و در فرایند تربیت مطلوب موفق شوند. گاها می شود با دقت کردن به رفتار های کودکان بیماری های خاصی مانند اوتیسم، adhd و…  را به موقع شناسایی کرد و در درمان آن توسط متخصص روانشناسی کودک و نوجوان موفق تر بود.

آدرس دکتر روانشناس کودک و نوجوان در مشهد

شما میتوانید با حضور در کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان از طریق مشاوره با متخصص این حیطه در قالب پیشگیری ، راهنمایی و یا درمان از خدمات ما استفاده کنید.

در حقیقت خدمات روانشناسی و مشاوره در سه مرحله قرار میگیرد:

۱- پیشگیرانه

۲- راهنمایی محور

۳- درمان بالینی

قطعا اگر والدین با آگاهی از اهمیت پیشگیری و راهنمایی همواره اقدام به حضور در مراکز مشاوره کودک و نوجوان نمایند و در  مشاوره پیشگیرانه از توصیه ها و آموزش های روانشناس کودک و نوجوان بهرمند شوند، امکان بروز اختلالات بالینی و رفتاری به حداقل ممکن میرسد و در اقدامات تربیتی موفقیت بیشتری کسب مینمایند.

کلینیک تخصصی نوروفیدبک در مشهد

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد

اختلالات بالینی در اغلب موارد منشا عصب شناختی (مغزی) دارند. این اختلالات را می توان از طریق مراجعه به روانشناس بالینی تشخیص داد. یکی از روش های درمانی برای برخی از این اختلالات استفاده از نوروفیدبک است.

در روش درمانی نوروفیدبک یا نوروتراپی از طریق تقویت فعالیت های الکتریکی مغز (EEG) اقدامات درمانی صورت میگیرد.

در حقیقت این روش نوعی آموزش یا ورزش برای تقویت ضعف های مغز محسوب میگردد که کاملا بدون عوارض و دارای تاثیرات مشهود میباشد.

فرد در جلسات نوروفیدبک از عملکرد مغز خودش در لحظه آگاه میشود و با استفاده از این تکنولوژی میتواند به برطرف نمودن ضعف ها و کاستی هایش به صورت اتوماتیک و ناهشیار اقدام نماید.

کلینیک خوب بازی درمانی در مشهد

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است.

ما در این مجموعه از متخصص روانشناسی تربیتی و بازی درمانگر باتجربه خانم، جهت کمک به حل برخی مشکلات رفتاری، حرکتی و شناختی کودکان سنین پیش دبستانی و دبستان بهره میگیریم.

 

بهرین راهکارهای پیشگیری و درمان را با ما تجربه کنید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار