4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان افسردگی در مشهد

5/5

مرکز درمان افسردگی در مشهد

ما به شما یکی از بهترین مراکز نوروتراپی درمان افسردگی وسایر اختلالات بالینی با متخصصین مجرب را معرفی می کنیم.

آیا شما درباره ی نوروفیدبک اطلاعاتی دارید؟

درباره ی کاربرد نوروتراپی و اثربخشی آن در درمان افسردگی اطلاع دارید؟ 

نوروفیدبک ورزش مغز است. این روش با عنوان بیوفیدبک EEG یا نوروتراپی نیز شناخته می شود و بر پایه فعالیت الکتریکی مغز، انسفالوگرام یا نوارمغز EEG است.

با استفاده از بازخورد کامپیوتری، مغز یاد می گیرد، امواج مغزی به خصوصی را که برای عملکرد بهتر مفید است، افزایش یا کاهش دهد.

ما فعالیت مغزی را به شما نشان می دهیم و کمک می کنیم با تغییر به سمت وضعیت ذهنی مناسب تر و پایدارتر، آن را تغییر دهید.

با گذشت زمان، نتیجه، مغزی سالم تر و منظم تر است. نوروفیدبک با تنظیم شخصی مرتبط است. این تکنیک قدرتمند و بر پایه مغز، بیش از ۳۰ سال با موفقیت به افراد سرتاسر جهان کمک کرده است.

نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که در آن به طور مستقیم روی مغز کار می‌شود و بنا بر هدفی که از پیش تعیین شده است، دامنۀ امواج مغزی، درجۀ هم‌نوسانی و یا اختلاف فاز آماج تغییر قرار می‌گیرند. منطق این روش درمانی بر پایه شرطی سازی عاملی استوار است.

ما در حالت عادی قادر به کنترل و تغییر امواج مغز خود نیستیم؛ زیرا نسبت به این امواج آگاهی نداریم. در روش درمانی نوروفیدبک، سعی می‌شود تا این آگاهی از طریق ارائۀ بازخوردهای (فیدبک‌های) بسیار سریع (چند هزارم ثانیه پس از وقوع) به فرد ایجاد شود. همچنان که این تمرین ادامه می‌یابد، مغز یاد می‌گیرد که چگونه به تولید بیشتر امواجی بپردازد که منجر به عملکرد بهتر می‌شود.

مرکز تخصصی درمان انواع افسردگی در مشهد

نشانه های افسردگی کدامند؟

علائم و نشانه های افسردگی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، ولی برخی علائم و نشانه های افسردگی وجود دارند که بین تمام افراد مشترک هستند. مهم است به یاد داشته باشید که این علائم ممکن است بخشی از مشکلات طبیعی زندگی باشند. اما هرچه علائمی که دارید بیشتر و شدیدتر باشند و مدت طولانی‌تری نیز باقی بمانند، احتمال اینکه با افسردگی مواجه باشید، بیشتر است.

۱- احساسات درماندگی و ناامیدی

۲- عدم علاقه به انجام فعالیت‌های روزانه

۳- تغییرات اشتها و وزن

۴- تغییرات خواب

۵- خشم و تحریک‌پذیری

۶- فقدان انرژی:

۷- احساس از خودبیزاری

۸- رفتاری عاری از حس مسئولیت

۹- مشکلات عدم تمرکز

۱۰- دردها و رنج‌های ناشناخته

مرکز مجهز نوروفیدبک در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

در فرایند درمان با نورفیدبک قطعاتی به اسم حسگر بر روی پوست سر بیمار قرار میگرد.کارکرد این حسگرها به این شکل است که فعالیت های الکتریکی مغز را ثبت و به شکل امواج مغزی به اون نشان داده می شود تا از کیفیت عملکرد مغز اش آگاهی یابد.

نورفیدبک یک درمان غیرتهاجمی برای آموزش فعالیت های مغز توسط الکترودها است. در طی تحقیقات روانپزشکان به دنبال این موضوع بوده اند که آیا کاربرد روش درمانی نورفیدبک مزایایی بیشتر با خود به همراه دارد یا بیشتر افراد تحت درمان و تیم درمانی را متحمل ضرر نموده است؟

پژوهش انجام یافته نشان داده است که نورفیدبک در بین عده ای از روانپزشکان  به دلیل اینکه در این روش از هیچ گونه روش دارویی استفاده  نمی شود محبوبیت یافته است و تاثیرات مثبت آن را مشاهده کرده اند.

فرایند درمان اختلالات خلقی (افسردگی ها، دوقطبی ها و…) به این شکل است که فرد به طور کاملا آگاهانه و به طور ارادی فرا میگرد که چطور بدون استفاده از هیچ گونه از داروهای شیمیایی، اختلال خلقی و افسردگی خود را درمان کند و به آن غلبه کند تا به نتیجه موردنظر برسد.

ما بهترین خدمات را زیر نظر متخصصین با تجربه و دانشمند ارائه خواهیم داد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار