4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

انزال زودرس و راه های درمان آن

5/5
امروزه زوجین جوان زیادی به مراکز مشاوره مراجعه می کنند که از انزال زودرس نگران هستند. بر اساس آمار موجود در جامعه ما از هر 4-5 نفر یک نفر مبتلا به انزال زودرس واقعی هستند. اولین سوالی که مطرح می شود این است که : زمان طبیعی یک مقاربت و انزال طبیعی چقدر است؟ در حالت نرمال زمان مقاربت از 3 دقیقه تا 10 دقیقه بین افراد از زمان دخول مرد متغیر است و در این فاصله زمانی انزال طبیعی گفته می شود. نکته بسیار مهم در اینجا همکاری زوجین در رسیدن به اوج لذت جنسی دوطرفه همزمان می باشد. مثلاً اگر در 3 دقیقه دوطرف همزمان به اوج لذت جنسی برسند برای هر دوطرف لذت بخش بوده و خانم ناراضی نخواهد بود. در مثالی دیگر ممکن است زمان رسیدن به اوج لذت جنسی خانم با تأخیر باشد و یک مرد علیرغم انزال در زمان طبیعی (یعنی 3-10 دقیقه) موفق به ایجاد ارگاسم در زن نمی شود. که این مورد انزال زودرس نبوده و مشکل در طرف مقابل و خانم می باشد.

تعریف و انواع انزال زودرس

انزال کمتر از ۳ دقیقه از زمان شروع دخول مرد و یا حرکت رفت و برگشت کمتر از ۱۱ ضربه بعد از دخول را می توان در دایره انزال زودرس گنجاند.

شکلهای دیگر یک انزال زودرس دیگر عبارتند از:

۱- انزال با کوچکترین تحریک و بدون تماس

۲- انزال بلافاصله بعد از دخول

علل ایجاد کننده ی انزال زودرس چیست؟

  • استرس و اضطراب و هیجانهای شدید روحی و افسردگی
  • تیپ شخصیتی A که افرادی بی حوصله، عجول و عصبی، پرخاشگر و حساس هستند که به کوچکترین عاملمحرک  بیرونی حساسیت فوق العاده نشان می دهند.
  • فواصل مقاربت طولانی که باعث حساسیت مرد می شود.
  • خجالت و کم روئی و عدم تجربه مقاربت قبلی که اغلب در زوج های جوان تازه ازدواج کرده دیده می شود که با گذر زمان بهبودی حاصل می شود.
  • استرس های حاد شغلی و از دست دادن عزیزان، خواب کم و عدم استراحت و کار زیاد و شکننده و خسته کننده
  • مکان مقاربت یا مقاربت در مکانی که به علل مختلف فرد نگران است باعث انزال زودرس می شود.
  • حالت مقاربت: بعضی از افراد نسبت به موقعیت خاص مقاربت حساس و زود هیجان زده می شوند که باید از آن اجتناب نمایند.
  • بیماریهای جسمی: عملهای جراحی اخیر- بیماری های حاد و اختلالات عملکرد تیروئید و کم شدن دوپامین از علل انزال زودرس می باشد
  • از دست دادن اعتماد به نفس و تلقین و ترس انزال زودرس از علل ایجاد کننده و تشدید کننده می باشند
  • اختلال در نعوظ و عدم سفت شدن کامل آلت مرد
  • بعضی از خانم ها انزال دیررس دارند و در زمان طولانی تری به اوج جنسی می رسند که این خانم ها اغلب سرد مزاج بوده یا ترس از مقاربت دارند و یا به علل افسردگی خیلی دیر به اوج لذت جنسی می رسند و یا حتی نمی رسند که در اینجا شامل انزال زودرس مردان نمی باشند و باید مشکل خانم درمان شود.

حال برایتان این سوال پیش می آید که:

آیا انزال زودرس مردان درمان قطعی دارد؟

۱-     با توجه به ذکر علل انزال زودرس باید ابتدا علت های زمینه ای ایجاد کننده انزال زودرس را درمان و حذف کرد و به عنوان مثال افزایش اعتماد به نفس، درمان افسردگی، درمان بیماریهای زمینه ای جسمی، کاهش استرس ها، افزایش زمان استراحت جسمی، کاهش مشغله روحی، کاهش تنشها و تعدیل  حالتهای عصبانیت و ایجاد و تقویت نشاط روحی از عوامل کمک کننده در درمان انزال زودرس هستند.

امروزه مهمترین و مشخص ترین درمان انزال زودرس رفتار درمانی است که نیازمند همکاری خوب خانم می باشد که باید با صبر و حوصله و بالابردن تحمل خود مرد را در جهت درمان یاری کند. در این روش فرد باید یاد بگیرد که اعتماد به نفس خود را تقویت کند و با تجسم صحنه مقاربت  و تلقین به خود در جهت کنترل انزال را تمرین کند. من به بیماران می گویم که موقع نزدیکی اولاً هیجان زده نشوید و توصیه اکید می کنم که مقاربت را با دخول شروع نکنند و با معاشقه و تحریک نقاط حساس خانم ها همزمان ذهنشان را از صحنه مقاربت دور بکنند

۲-     دومین تکنیک جانسون می باشد که در اینجا توصیه می شود بلافاصله زمانی که احساس انزال پیدا می کند مقاربت را لحظاتی به تأخیر اندازد و بلافاصله بعداً شروع کند که این کار باعث و تمرین آن باعث تقویت کنترل فرد و مدیریت زمان انزال می شود.

تکنیک فشار: زمانی که احساس انزال پیدا می کنید دخول را تمام و نوک آلت یا گلانس را برای ثانیه هائی فشار دهید که این امر باعث کاهش شدت نعوظ و به تأخیر انداختن زمان انزال خواهد بود.

۳-     سومین توصیه درمانی

معاشقه و تحریک زن و رساندن آن به اوج لذت جنسی و انجام دخول در انتهای معاشقه است. دخول زودرس باعث انزال زودرس خواهد شد

۴-     استفاده از داروهای مهارکننده جذب سروتونین و استفاده از کاندومهای تأخیر ی و استفاده از اسپری های بی حس کننده که معمولاً یک ربع قبل از مقاربت و فقط برای نوک آلت پاشیده می شود از عوامل کمک کننده دیگر  در درمان انزال زودرس می باشد.

در خاتمه یادآور می شوم هیچ زمان خود را بابت این اختلال ملامت و سرزنش نکنید بلکه امیدوار باشید. و درمان خود را به تاخیر نیندازید.

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل     که گر مراد نیابی به قدر سعی بکوشی

 

شما می توانید برای درمان انزال زودرس از بهترین روان شناسان توانمند در حوزه اختلالات جنسی در کلینیک آرامش ماندگار بهره مند شوید.

ساعات پاسخگویی:
شنبه تا پنج شنبه صبح ها ۹ الی ۱۳ | عصرها ۱۵ الی ۲۱
تماس جهت تعیین وقت مشاوره:
: ۰۹۱۵۹۱۱۴۵۸۹
: ۰۹۳۹۲۷۱۲۶۲۷
: بلوار پیروزی، حاشیه میدان حکمت، پلاک ۱۲، مرکز روان شناسی و مشاوره آرامش ماندگار

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار