4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک درمان اختلال هویت جنسی

5/5

درمان اختلال هویت جنسی:

هدف از درمان این اختلال فقط این نیست که شخص مورد نظر جنسیت خود را تغییر دهد و یا نظر خود را در رابطه با جنسیتش عوض کند. بلکه هدف این است که با پریشانی ناشی از این احساس مقابله کند و از هر گونه اختلال هایی که در پی آن می تواند ایجاد شود پیگیری گردد.

صحبت کردن با یک روان شناس بخشی از هر گونه درمان برای اختلال جنسیتی است. صحبت درمانی یکی از روش هایی است که احساسات ریشه یابی شده و درمان های مناسب آن اراده داده می شود.

هویت جنسیتی در طول سالهای اولیه زندگی افراد شکل می گیرد. اختلال هویت جنسیتی به عنوان یک اختلال روانشناختی در بزرگسالان، نوجوانان و کودکان ذکر می شود.

با توجه به سن فرد، شرایط او و نشانه های بارزی که می توان در نوع رفتار ها و عکس العمل ها مشاهده کرد تشخیص اختلال هویت جنسیتی در دوران کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی امکان پذیر خواهد بود.

درمان مشکلات هویت جنسیتی و نحوه برخورد با آن کاملا متمایز از سایر موارد روتین در کلینیک های سکس تراپی است. به عنوان مثال در درمان مشکلات رابطه جنسی طرفین این اختلال را قبول داشته و برای درمان آن مراجعه می کنند.

به عنوان مثال در بیماری که برای درمان زود انزالی به سکس تراپی مراجعه می کند اختلال کاملا توسط بیمار ملموس است. در صورتیکه در کسانیکه دچار اختلال هویت جنسیتی هستند اینطور نیست.

درمان چند رشته ای اختلال هویت جنسیتی :

رویکرد درمان چند رشته ای شامل یک متخصص بهداشت روانی می شود که در زمینه اختلال هویت جنسیتی به طور کامل آموزش دیده است، یک روانپزشک، روانشناس، مشاور، درمانگر رفتاری و شغلی و یک متخصص غدد. جراح اورولوژی که متخصص جراحی دستگاه تناسلی و دستگاه ادراری است نیز ممکن است شامل این گروه درمانی شود.

انواع درمان اختلال هویت جنسیتی :

درمان های زیادی برای اختلال هویت جنسیتی وجود دارد که شامل مداخلات روانی، هورمون درمانی و غیره می باشد.

مداخلات روانشناسی :

این درمان ها در بعضیاز افراد بسیار مفید واقع می شود. با توجه به اینکه افراد مبتلا به این وضعیت برای درک و مقابله با مسائل جنسیتی ساخته شده اند درمان های زناشویی، خانوادگی و گروهی سبب ایجاد محیطی مفید و حمایتی برای فرد مبتلا به این بیماری خواهد شد.

هورمون درمانی :

هورمون درمانی در برخی از بیماران مورد نیاز است. هورمون درمانی معمولا در نوجوانان مفید است قبل از اینکه ویژگی های جنسی ثانویه آن ها توسعه یابد. انجمن غدد درون ریز به این نتیجه دسته یافته است که حدود هفتاد تا هشتاد و پنج درصد از کودکان مبتلا به اختلال هویت جنسیتی قبل از رسیدن به بلوغ شرایطی را که پس از رسیدن بلوغ تجربه می کنند را ندارند.

درمان دارویی :

فارماکوتراپی یا درمان با دارو ها در بیماران مبتلا به اختلالات همزمان روانی مورد نیاز است. مطالعات نشان داده اند که پنجاه تا هفتاد درصد افراد دارای اختلال جنسیتی ممکن است دارای علائم افسردگی، اضطراب یا روان درمانی باشند و یا شخصیتی هیستریک، ضد اجتماعی یا اسکیزوئید (شیزوفرنی) داشته باشند.

درمان جراحی :

جهت درمان اختلال هویت جنسیتی جراحی نیز ممکن است انجام گیرد اما باید به این نکته توجه داشت که مشکلات هویتی می توانند همچنان پس از این نوع درمان ادامه داشته باشند.

متخصصین ما در کلینیک آرامش ماندگار به شما کمک می کنند تا با بهترین درمان که مناسب شما می باشد بر این مشکل غلبه کنید و از زندگی خود لذت ببرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار