4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

خدمات نوروفیدبک در مشهد

5/5

با یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک در مشهد تماس بگیرید

خدمات نوروفیدبک در مشهد

نوروفیدبک را می‌توان نوعی بازبینی یا فیدبک تعریف کرد که با استفاده از دریافت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد آن امواج به فرد، نوعی خود تنظیمی را به فرد آموزش می‌دهد. این بازخورد یا فیدبک از طریق صدا یا تصویر به فرد منتقل می‌شود و از این طریق فرد متوجه تغییرات در فعالیت‌های مغزی خود خواهد شد. در این حالت کنترل بازی‌های کامپیوتری تنها با استفاده از امواج مغز شخص صورت می‌گیرد.

در روش درمانی نوروفیدبک، حس گرهایی که الکترود نامیده می‌شوند بر روی پوست سر بیمار قرار می‌گیرند و از این طریق فعالیت‌های مغز را ثبت خواهند کرد، زمانی که مغز اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های خود داشته باشد توانایی زیادی برای تغییر کردن پیدا می‌کند و با بالا و پایین رفتن امواج مغز سعی می‌کند، سطح فعالیت‌های خود را تغییر دهد تا به فرم دلخواه خود برسد

نوروفیدبک ابتدا از طریق ارزیابی به منظور شناسایی کم و کیف این امواج و مشخص کردن نحوه عملکرد هر یک در بخش های مختلف مغز، مشخص میکند که کدام موج مغزی در کدام ناحیه دارای نقص یا کم کاری است، سپس در فرایند درمان با تمرکز بر همان ناحیه و دریافت امواج از طریق الکترودها، به فرد بازخورد داده و وی میتواند با پیش بردن انیمیشن یا بزرگ کردن صفحه مانیتور از طریق امواج مغزی خود، آن را تقویت یا اصلاح نماید.

خدمات نوروتراپی با تجهیزات مدرن در مشهد

از آنجایی که نوروتراپی در واقع یک درمان علمی و مدرن است و در پیشرفته ترین کشورهای دنیا حتی بعنوان جایگزین دارودرمانی استفاده میشود، باید توسط یک متخصص روانشناسی بالینی، آموزش دیده و دارای تجربه اجرا گردد.

برای موفق بودن بعنوان یک درمانگر خوب نوروتراپی  ابتدا باید یک روانشناس بالینی خوب بود، چرا که آشنایی با انواع اختلالات به منظور تشخیص و ارایه راهکارهای رواندرمانی و مشاوره ای در کنار نوروتراپی امری ضروری و لازم است.

یک درمانگر متخصص نوروتراپی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی بوده و دوره های تخصصی نوروتراپی را زیر نظر اساتید بین المللی این حیطه گذرانده باشد و حداقل ۵ سال تجربه درمانی مستقل داشته باشد.

بسیاری از اختلالات همچون اختلالات اضطرابی، وسواس های فکری و عملی، مشکلات خواب، استرس، فوبی ها، مشکلات عصبی و پرخاشگری، اختلالات خلقی و انواع افسردگی ها جزو بیماری هایی هستند که یک متخصص نوروتراپی میتواند با ترکیب رواندرومانی و نوروتراپی تجت بهبودی و درمان قرار دهد.

سایر تجهیزات نوروتراپی کدام اند؟

نوروتراپی از دو واژه نورو (نورون یا سلول عصبی) و تراپی (درمان) تشکیل شده است. معنای ضمنی این واژه «عصب درمانی یا درمان سلول عصبی) است.

برخی تجهیزات نوروتراپی شامل موارد ذیل هستند که هر کدام میتواند به صورت مجزا و یا با ترکیب هم اثرات ارزشمند و قابل ملاحظه ای را برای فرد ایجاد نماید:

نوروفیدبک   بیشتر بدانیم:     نوروفیدبک چیست و چگونه اجرا میشود؟

بیوفیدبک   بیشتر بدانیم:      بیوفیدبک چیست و چگونه اجرا میشود؟

TDCS      بیشتر بدانیم:       TDCS چیست و چگونه اجرا میشود؟

AVE        بیشتر بدانیم:       AVE چیست و چگونه اجرا میشود؟

RTMS   بیشتر بدانیم:         RTMS چیست و چگونه اجرا میشود؟

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار