4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز بازی درمانی کودکان بیش فعال

5/5

آدرس مرکز بازی درمانی کودکان بیش فعال

بازی درمانی تأثیری مثبت بر تنظیم شناختی هیجان، کاهش اضطراب و افسردگی کودکان دارد. بازی درمانگری یک روش کاملاً شناخته شده در محیط روانشناسی کودک است اما تا چندی پیش این شیوه از پشتوانه تجربی اندکی برخوردار بود. تلاش برای اثبات، بازی درمانگری هفت دهه قدمت دارد.

پژوهشگران و متخصصین عرصه روانشناسی کودک، بازی درمانگری را به عنوان یک روش درمانگری مؤثر در درمان طیف وسیعی از مشکلات و اختلال های دوران کودکی، در فهرست مؤثرترین و پرکاربردترین روشهای درمانی قرار داده اند.

بازی درمانگری یکی از شاخصترین و پرکاربردترین روشها است که روانشناسان و پژوهشگران و درمانگران متعددی در نقاط مختلف دنیا، طی چندین دهه از این روش برای درمان طیف وسیعی از اختلال ها و مشکلات بهره جسته اند و اثربخشی آن را به اثبات رسانیده اند.

بازی درمانی روشی است که به وسیله آن، ابزارهای طبیعی بیان حالت کودک، یعنی بازی، به عنوان روش درمانی به کار گرفته میشوند تا به کودک، کمک کند تا فشارهای احساسی خویش را تحت کنترل قرار دهد و برون ریزی هیجانات منفی اش را به طریق صحیح تجربه کند.

ما یکی از بهترین مراکز بازی درمانی مشهد را به شما معرفی میکنیم.

بازی درمانگر خوب در مشهد

اتاق بازی درمانی

از جمله روش های مؤثر بازی درمانی، روش شناختی-رفتاری است. بازی درمانگران شناختیرفتاری همواره سعی میکنند از طریق تسهیل کسب مهارتهای رفتاری جدید و فراهم آوردن تجاربی که تغییر شناختی را تسهیل کند، به کودک و نوجوان کمک کنند. بدین ترتیب، روند درمان با سنجش دقیق عواملی شروع میشود که مشکل ترس و عاطفی و رفتاری کودک را ایجاد میکند، سپس روش هایی ارایه میشود که به منظور افزایش توانایی رفتاری طراحی شده اند و نیز فنونی که برای تصحیح شناخت های اشتباه یا ناسازگارانه به کارمی روند.

بازی درمانگران در این مجموعه با تسلط بر روش ها و فنون گوناگون تایید شده در روش بازی درمانی، بخوبی قادرند طیف گسترده ای از اختلالات بالینی، هیجانی و شناختی کودکان را تحت درمان و بهبودی قرار دهند.

بیشتر بدانیم: بازی درمانی چیست؟

نوروفیدبک درمان خط اول بیش فعالی و کاستی توجه

اختــلال نارســایی توجــه / بیــش فعالــی (ADHD) به عنــوان یکــی از شــایعترین اختــلالات روانپزشــکی دوران کودکــی شــناخته میشــود کــه ۵تــا ۱۰درصــد دانشآمــوزان در سـنین مدرسـه را تحـت تأثیـر قـرار میدهـد و ایـن اختـلال بــا نشــانه های نقــص توجــه، بیــش فعالــی و رفتارهــای تکانشـی مشـخص میگـردد.

ADHD یــک الگــوی پایــدار عــدم توجــه یــا بیــش فعالــی یــا ترکیــب آن دو میباشــد کــه میــزان آنهــا از کــودکان بــا ســطح رشــد مشــابه شــدیدتر و شــایعتر اســت.

افــراد مبتــلا بــه ADHD دارای مشــکلاتی در کارکردهــای اجرایــی هســتند که جایگاه اصلی آنها در قشر مخ است. کارکردهــای اجرایــی به عنــوان مجموعــه ای از فرایندهــای شــناختی تعریــف میشــوند کــه ســایر فعالیتهــای شــناختی را هدایــت میکننــد. مهمتریــن کارکردهــای اجرایــی کــه نقــش مهمــی در موقعیتهــای تحصیلــی، اجتماعــی و شــغلی دارنــد و در مقایســه بــا ســایر کارکردهــا نقــش محــوری دارنــد، توجــه پایــدار و حافظــه کاری و کنترل تکانه میباشـند.

بنابرایــن وجــود روشهــای درمانــی مؤثــر بــر بهبــود توجــه پایــدار، حافظــه کاری و کنترل تکانه کــودکان مبتــلا بــه ADHD ضــروری اسـت کـه از روشهـای نسـبتاً نویـن در ایـن زمینـه میتـوان بــه آمــوزش نوروفیدبــک اشــاره کــرد. آمــوزش نوروفیدبــک به عنــوان یــک رویکــرد خودتنظیمــی نویــن و یــک راهــکار درمــان غیردارویــی اســت کــه در خدمــت افزایــش خودکنترلــی و خودتنظیمــی میباشــد.

بیشتر بدانیم: امواج مغزی کدام اند؟  نوروتراپی چیست؟

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار