4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس و شماره تماس کلینیک نوروتراپی در مشهد

5/5

آدرس و شماره تماس کلینیک نوروتراپی در مشهد

یکی از روش های موثر در درمان بسیاری از اختلالات از جمله AHDH، درمان با دستگاه نوروفیدبک است.که ما در کلینیک تخصصیمان تمامی خدمات نوروتراپی را با رعایت پروتکل بهداشتی برای شما عزیزان انجام می دهیم.

نوروفیدبک چیست:

زمانی که افراد از فرآیند هایی که در مغزشان رخ می دهد آگاه می شوند می توانند آن هارا درک کنند.همچنین توانایی دارند تا این فرآیند ها را کنترل کنند و مشکلات،اختلال های خودشان را درمان کنند. نوروفیدبک نیز دقیقا همینکار را انجام می دهد.

این دستگاه فعالیت های مغز را در هر لحظه ثبت می کند تا فعالیت های مغز الگو مناسبی پیدا کنند. امواج مغزی تمامی احساس ها و عملکرد های ما را در بر می گیرند. به عنوان مثال تمامی عادت ها، اخلاق، استرس و… همگی از طریق امواج مغزی قابل شناسایی هستند.

در این روش سنسور هایی رو سر شما قرار می گیرد که این امواج مغزی را شناسایی می کنند. تمامی فعالیت ها و عملکرد مغز توسط این سنسور ها ثبت می شوند. در نهایت این امواج مغزی به سیستم فرستاده می شود و بعد از تجزیه و تحلیل  به صورت تصویر روی مانیتور به فرد و درمانگر نشان داده می شوند.

بهترین زمانی که برای استفاده از درمان نوروفیدبک  برای کودکان بیش فعال پیشنها می شود، دوران دبستان است. اما به صورت کلی این درمان از سن ۶ سالگی به بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

دفتر فوق تخصصی نوروتراپی در مشهد

مزایا استفاده از نوروفیدبک چیست؟

  • روشی به صورت کاملا ایمن و بدون عارضه جانبی
  • نتیجه درمان با نوروفیدبک، مدت زمان طولانی باقی می ماند.
  • این روش تهاجمی نیست و بدون درد و خون انجام می شود
  • نتیجه درمان سریع و بلافاصله است
  • این روش برای کودکان قابل تحمل است و مشکلی با آن ندارند
  • بدون نیاز به مصرف دارو، درمان انجام می شود.

کلینیک خوب نوروتراپی در مشهد

اختلال نقص توجه/بیش فعالی چیست؟

اختلال نقص توجه/بیش فعالی شایعترین اختلال دوران کودکی است که در گروه اختلال های رشدی عصبی قرار میگیرد و نشانه های آن شامل بی توجهی، تکانشگری و بیش فعالی میشود. این اختلال اغلب در دوران کودکی اتفاق میافتد. میزان شیوع آن حدود ۷ درصد در کودکان و ۵ درصد در بزرگسالان
است. این اختلال براساس سه نوع زیر توصیف میشود:نوع بی توجهی غالب، نوع بیش فعال/ تکانشگر غالب و نوع ترکیبی .

شیوع آن در پسران بیشتر از دختران است .این اختلال پیامدهای نامطلوبی مانند مشکالت تحصیلی، اختالالت رفتاری، مشکالت اجتماعی و خانوادگی به همراه دارد .
کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی با چالش های طول  عمری رو به رو هستند و برای رسیدن به موفقیت به گسترهای از حمایت ها نیاز دارند.

کارکردهای اجرایی در افراد با اختلالات مختلف آسیب دیده است. مطالعات مختلف مشخص میکند کودکان با اختلال نقص  توجه/بیش فعالی، کارکرد اجرایی آسیب دیده و توانایی محدودی را در توجه پایدار نشان میدهند.یک فراتحلیل در زمینه ۸۳ مطالعه انجام شده در مورد کارکرد اجرایی در اختلال نقص توجه/بیش فعالی مشخص کرد کودکان و نوجوانان با اختلال نقص توجه/بیش فعالی به صورت معنادار در ارزیابی های عصب روانشناختی مربوط به کارکردهای اجرایی شامل برنامه ریزی، بازداری، حافظه کلامی و فضایی و انعطاف پذیری شناختی نسبت به جمعیت عادی نقص دارند.

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

کلینیک نوروتراپی

نوروفیدبک در درمان بیش فعالی و نقص توجه

اخیرا نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی توجه بسیاری دریافت کرده است. نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که تلاش میکند از طریق ثبت پاسخ های الکتریکی و ارائه بازخورد به آزمودنی خود تنظیمی را آموزش دهد. در واقع نوروفیدبک به مغز کمک میکند تا خودش را تنظیم کند و نقایص عملکردی خود را برطرف سازد. هدف از آموزش نوروفیدبک، اصلاح امواج مغزی نابهنجار است که درنتیجه آن عملکرد رفتاری و شناختی کودک بهبود می یابد .در واقع نوروفیدبک بر فعالیت امواج مغزی تأثیر می گذارد؛ به نحوی که فعالیت های مرتبط با رفتارهای مطلوب تولید میشود یا تداوم می یابد.

فعالیت مغزی در طول نوروفیدبک از طریق الکترودهایی که بر سر قرار داده میشود، مورد نظارت قرار میگیرد. سپس از طریق محرک های شنیداری و بینایی تولیدشده توسط کامپیوتر به فرد بازخورد داده میشود .

برای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی از دو برنامه رایج استفاده میشود که عبارتند از: آموزش امواج تتا/بتا و پتانسیل های قشری آهسته .امواج بتا در کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی کاهش یافته است و از سوی دیگر امواج تتا در آنها افزایش نشان میدهد.

کاهش امواج بتا و افزایش امواج تتا موجب کاهش توجه و تمرکز در کودکان با اختلال نقص توجه/بیش فعالی میشود. بنابراین یکی از برنامه های نوروفیدبک تلاش میکند که امواج بتا را افزایش و امواج تتا راکاهش دهد .

ما یکی از بهترین ها در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار