4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

متخصص زوج درمانی در مشهد

5/5

متخصص زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی به شما کمک می کند تا شریک زندگی تان را بهتر بشناسید. برای تعیین وقت و مشاوره با تماس بگیرید.

مشاور زوج درمانی چه کسی است؟

متخصصان ازدواج و خانواده در زمینه های روابط تخصص دارند. زوج درمانگری که شما برای رابطه خود انتخاب می کنید، حداقل باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • تخصص در سازندگی روابط:

اکثر درمانگران ازدواج و خانواده به طور منظم با افراد کار می کنند و برای کارکرد موثر با مراجعان باید سریعاً روابط معتمدی برقرار کنند. مهم است که مشاور زوج درمانی نه تنها از کار و تعامل با مردم لذت ببرد، بلکه برای تشخیص و درمان افراد، زوج ها و خانواده ها نیز روابط سازنده ای برقرار کند.

  •   تخصص در حل مسائل:

مشاور زوج درمانی باید متعهد به شناسایی علائم و کمک به مراجعان در حل مشکلات مربوط به رفتار، عواطف، فرآیندهای شناختی و رابطه ای باشند. حل مشکلات به عنوان یک درمانگر زوجین، به دانش کامل نظریه سیستم های خانواده و تحقیقات مرتبط با تفکر انتقادی و مهارت های بالینی بسیار پیشرفته نیاز دارد.

  • تخصص در درک تفاوت های فرهنگی:

در جامعه متنوع ما، مشاور زوج درمانی باید توانایی درک مسائل مربوط به تنوع افراد، از جمله فرهنگ، قومیت، جنسیت، ملیت، نژاد، دین، ​​گرایش جنسی و … را داشته باشند. آدامسون می گوید: “احترام به فرهنگ و کنجکاوی برای درک تجارب فرهنگی منحصر به فرد مراجع برای یک زوج درمانگر بسیار مهم است.”

کلینیک زوج درمانی در مشهد

مزایای زوج درمانی

یکی از مزایای زوج درمانی ، دسترسی به شخصی است که می توانید صریحاً در مورد رابطه خود با او صحبت کنید.  این کار را می توانید با صحبت با یک مشاور حرفه ای که بدون قضاوت به شما گوش می دهد، راحت تر کنید. مهم ترین مزایای زوج درمانی عبارتند از:

  • می تواند به شما کمک کند احساسات خود را در مورد رابطه خود روشن کنید.

روابط برای همه چالش برانگیز است. یکی از جنبه هایی که باعث گیج شدن آن ها می شود، روشن نبودن احساس ما در مورد شریک زندگی خود است. برخی از زوجین می دانند که می خواهند با هم بمانند و روی موضوعات کار می کنند، اما برخی دیگر در مورد اینکه آیا می خواهند در این رابطه بمانند یا خیر، گیج می شوند.

در مشاوره زوجین، درمانگر شما می تواند با روشن کردن جنبه هایی از روابط شما که ممکن است شما آنها را نمی بینید و با ارائه یک چشم انداز بیرونی، به عنوان راهنما در این روند عمل کند.

  • می تواند به رفع سد معبرهای روابط، قبل از رسیدن به بن بست کمک کند.

مشاجره می تواند تجربه ای باشد که رابطه شما را تقویت یا تضعیف کند. غالباً افراد برای مشاوره زوجین مراجعه می کنند؛ زیرا آنها در تلاشند تا موضوعاتی را که با بلوغ رابطه آنها ایجاد شده است، بیان کنند. داشتن یک زوج درمانگر برای پرداختن به این مباحث در یک محیط محرمانه می تواند با برجسته سازی و درک هر دو نقطه نظر و کشف همخوانی ارزش های شما ، به تسریع در رشد روابط شما کمک کند.

زوج درمانگر خوب در مشهد

زوج درمانی در چه زمینه هایی صورت می گیرد؟

نکته دیگر در برخورد به سوال زوج درمانی یعنی چه و تلاش ها برای بهتر کردن رابطه و زندگی، این است که باید بدانیم مشاور زوج درمانی در چه زمینه هایی می تواند به ما کمک کند. به همین خاطر بعد از مواجه شدن با سوال زوج درمانی یعنی چه، باید مشکلات تان را دسته بندی کنید و در ابتدای کار از اساسی ترین مشکل تان شروع کنید.

در ادامه به چند مورد از مهم ترین موضوعاتی که جلسات مشاور زوج درمانی به آن کمک می کند می پردازیم:

۱- مشکلات در برقراری روابط اجتماعی

یکی از مشکلاتی شایعی که در بین زن و شوهر های جوان وجود دارد مشکلاتی است که ممکن است یکی از آن ها یا هر دوی آن ها با رفت و آمد ها و روابط خانوادگی و دوستانه یکدیگر داشته باشند. مراجعه به مشاور زوج درمانی  به شما کمک می کند تا بتوانید همدیگر را بشناسید و با یکدیگر بر سر مسائلی مثل رفت و آمد ها و مهمانی ها به توافق برسید.

۲– مشکلات رابطه جنسی

رابطه جنسی و مسائل و مشکلات آن جز اساسی ترین مواردی است که زوج را به این فکر می اندازد که زوج درمانی یعنی چه و باید چه کارهایی انجام دهند. مشکلاتی که ممکن است زوج در طی رابطه هایشان تجربه کنند برای ادامه زندگی بسیار حیاتی است. زیرا بر خلاف چیزی که تصور می شود مشکلات جنسی جزو اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود ازدواج ها شکست بخورد و به طلاق منجر شود.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

چگونه برای زوج درمانی آماده شویم؟

آماده شدن برای زوج درمانی دو مرحله اساسی دارد. مرحله اول این است که جواب سوال “زوج درمانی یعنی چه” را بدانید؛ و در مرحله دوم یک رونشناس خوب و قابل اعتماد پیدا کنید!

البته پیش از مراجعه باید بدانید که از شما در مورد موضوعات مختلفی سوال خواهد شد. بنابراین وقتی برای اولین بار این ایده را با همسرتان در میان می گذارید و او از شما می پرسد زوج درمانی یعنی چه؟ باید در مورد روانشناس تان و شیوه کاری اش اطلاعات داده باشید.

در طی جلسات، مشاور زوج درمانی در مورد موضوعات مختلفی مثل میزان درآمد، سابقه خانوادگی، سابقه تحصیلی سوال خواهد پرسید. پیش از رفتن به جلسات زوج درمانی باید خودتان را آماده پذیرش این سوالات کنید. پاسخ ندادن به این سوالات موجب می شود که روانشناس نتواند به شما مشاوره خوبی بدهد.

ما یکی از بهترین مراکز زوج درمانی در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار