4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

ادرس مطب روانشناس کودک در مشهد

5/5

ادرس مطب روانشناس کودک در مشهد

 گروه روانشناسی و مشاوره کودک در مشهد همراه با کادری مجرب و با استفاده از بهترین روانشناس کودک در مشهد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. این مرکز علاوه بر داشتن بهترین دکترهای روانشناس کودک دارای فضایی مجهز جهت بازی کودکان و نوروفیدبک می باشد.

اهداف اصلی مشاوره و روانشناسی کودک را می توان در دسته های زیر و به ترتیب مورد بررسی قرار داد:

  • شناخت علمی کودکان در حوزه های مختلف فیزیکی، اجتماعی، اخلاقی و روانی
  • شناخت نیازها، مشکلات و خواسته های اساسی کودک
  • کمک و یاری رساندن به کودک در جهت حل مشکلات و تامین نیازهای او
  • اتخاذ روش ها و راه های مناسب در جهت برخورد مطلوب و در خور شأن با کودک
  • دستیابی به یک سری اصول مطلوب و منسجم برای موضوع تربیت کودک و تنظیم سیاست های تربیتی کودکان
  • ارائه کمک به کودک در مسائل و مشکلات
  • یاد دادن واقع بینی به کودکان

مرکز مشاوره کودک در مشهد

دلایل رفتار تهاجمی کودکان

کودکان نوپا گاهی اوقات رفتار تهاجمی دارند زیرا فاقد مهارت کلامی برای برآورده کردن نیازهایشان هستند. کودکی که نمی تواند بگوید “این کار را نکن” وقتی برادرش اسباب بازی را از دست او بگیرد ، ممکن است برای ابراز نارضایتی خود از ضربه زدن استفاده کند.

کودکی که توانایی گفتن جمله ، “من الان عصبانی هستم” را ندارد ممکن است با لگد زدن به مادرش عصبانیت خود را نشان دهد.

اگر کودکی دریابد که اگر خواهرش را مورد اصابت قرار دهد ، او را تنها می گذارد ، ممکن است تصمیم بگیرد که ضربه زدن راهی خوب برای به دست آوردن آنچه می خواهد است.

بعضی اوقات ، کودکان به عنوان راهی برای امتحان کردن نحوه رسیدن به خواسته های خود به والدین خود ضربه می زنند. و اگر مؤثر باشد ، احتمالاً پرخاشگری بدتر می شود.

به عنوان مثال ، اگر کودکی به مادرش پرخاشگری کند زیرا او اسباب بازی مورد نظر را برایش خریداری نمی کند و سرانجام مادرش اسباب بازی را به او تحویل می دهد ، کودک یاد می گیرد که ضربه زدن روش خوبی برای رسیدن به خواسته هایش است.

اگر فرزند شما تمایل به این نوع رفتارهای پرخاشگرانه دارد ، این وظیفه شماست که به او در مدیریت رفتار ، تفکر منطقی و توانایی ابراز احساسات خود به روشهای مناسب کمک کنید. در اینجا شش روش برای انجام این کار آمده است.

کلینیک تخصصی کودکان بیش فعال در مشهد

روانشناس کودک بیش فعال و ADHD چطور می تواند به شما در زمینه ی درمان و تشخیص کمک کند ؟
همان طور که می دانید مرکز تخصصی کودک آرامش ماندگار یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک در مشهد محسوب می شود زیرا توانسته ایم از طریق بهترین مشاوران کودک و بهترین روانشناسان کودک در حیطه های مختلف فعالیت داشته باشیم.

اختلال بیش فعالی نوع اول: در این نوع کودک بیش فعال فقط در توجه و تمرکز بر روی مسائل مختلف مشکل دارد.

اختلال بیش فعالی نوع دوم: در نوع دوم از این اختلال در کودک بیش فعال جنب و جوش و پر تحرکی دیده می شود. یعنی این کودکان هم در توجه و تمرکز مشکل دارند و هم پر تحرک می باشند. این نوع از اختلال بیش فعالی در فرزندان اول خانواده، پسران سه تا پنج ساله و دبستانی ها شایع تر می باشد.

اختلال بیش فعالی نوع سوم: این نوع اختلال در کودک بیش فعال معمولا از سه سالگی یعنی علائم بیش فعالی در کودکان ۳ ساله به بعد قابل تشخیص است. کودکان مبتلا به این نوع بیش فعالی معمولا در دوران شیر خواری خود بیشتر دست ها و پاهای خود را حرکت می دهند و پر تحرک هستند، کمتر می خوابند، کم غذا هستند و زیاد گریه می کنند.

کلینیک تخصصی نوروفیدبک ویژه اختلالات کودک و نوجوان

کـودکان و نوجوانـان مـدام در حال تغییر هسـتند. آنها سـریع رشـد میکنند و قبـل از اینکه شـما متوجـه شـوید کودک پـر انرژی و همیشـه خندان شـما بـه نوجوانی تبدیل میشـود که تـا ظهـر میخوابد.

در زمان رشـد، طبیعی اسـت کـه ما تغییر کنیـم زیرا ما چیزهـای جدیدی یـاد میگیریـم و بـدن مـا بـا تغییر به شـکل بدن بزرگسـالی مـا در میآیـد. ولی در میـان این همـه تغییراتـی کـه روی میدهـد، از کجـا بدانیم که کـدام تغییـرات طبیعی و نرمال هسـتند و کـدام نیسـتند؟
در کـدام نقطـه مـا بایـد نگران شـویم که کـج خلقی هـا و یا تغییـرات حالت کـودک مـا چیـزی بیش از «دردهای ناشـی از رشـد و بزرگ شـدن» اسـت. تشـخیص این امر میتوانـد دشـوار باشـد.

حقیقت این اسـت که برای بسـیاری از کـودکان این تغییـرات ناگهانی صرفـا بخشـی از فرایند بزرگ شـدن نیسـت بلکه نشـانه های یـک بیماری روانی اسـت.
از گدشته برای درمان اختلالات بالینی کودکان و نوجوانان همواره از دارودرمانی به عنوان اولین و مقدمترین درمان استفاده می شد، اما به مرور زمان متخصصان و همچنین عموم جامعه متوجه اثرات ناپایدار و عوارض جانبی داروها گردیدند که در نتیجه ان گرایش به سمت روش هایی ایمن، بدون عوارض و ماندگار سوق یافت.

نوروفیدبک امروزه همان ابزار و تکنولوژی است که در درمان سالم و پایدار برای بهبودی طیف گسترده ای از اختلالات عملکردی مغز و بالینی به کمک متخصصان و روانشاسان بالینی آمده است.

خدمت خوب به شما عزیزان افتخار ماست.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار