4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس خانواده خوب در مشهد

5/5

روانشناس خانواده خوب در مشهد

خانواده نخستین نهاد اجتماعی است،در واقع تشکیل خانواده از جمله بنیادی ترین و طبیعی ترین نیازهای انسان به حساب می آید و ازدواج اولین راه برای ارضای این نیاز است . البته با وجود  مبارک بودن و خوشایند بودن پیوند ازدواج ، رضایت زوجین به سادگی به دست نمی آید و در این مسیر مسائل و مشکلات بسیاری شکل می گیرد که بی شک ادامه زندگی را برای زوجین دشوار خواهد کرد و نیاز به یک رواندرمانگر خانواده را آشکار می کند.

عموم مردم ،روانشناس را مختص مسائل بالینی یا همان مسائل روانی می دانند و نقش یک مشاور خانواده را در مسائل خانودگی نادیده می گیرند درحالی که امروزه یک مشاور خانواده از جمله مهمترین نیازهای یک خانواده است تا بتوانند به شکلی مناسب به مشکلات آنان سامان دهند. درواقع می تواند با شناخت شرایط و مسائل خانوادگی به شما کمک کند تا در جهت بهبود این شرایط حرکت کنید و زندگی آرامی داشته باشید.

در مرکز مشاوره آرامش ماندگار ، مشاوران مجرب با مشاوره و درصورت نیاز با اجرای تست های روانشناختی می توانند شما را نسبت به مشکلات آگاه کنند و با کمک خودتان به حل اختلافات خانوادگی و زناشویی بپردازند . امروزه شرایط مختلفی موجب می شود تا شما خود را نیازمند یک مشاور خانواده ببینید و در شرایط حساس زندگی از نظرات او بهره مند شوید.

روانشناس خانواده - روانشناس خانواده رایگان- روانشناس خانواده خوب

 

روانشناس خانواده چه کمکی به شما میکند

مشاوره خانواده می تواند به بهبود مشکلات خانوادگی با همسر، فرزندان و دیگر اعضای خانواده کمک بسیار کند. ممکن است شما درگیر مشکلات همچون موضوعات مالی و اتفاقات قبل و بعد از ازدواج، نحوه اشتباه تعامل با والدین و یا فرزندان باشید و راهکارهای شخصی شما جواب درستی برای حل معضلات نباشد.

در بسیاری از موارد یک یا چند نفر از اعضای خانواده دارای مشکلات روحی روانی پنهان میباشند که به دلیل درک درست توسط خود شخص و اطرافیان این پدیده پنهان مانده و در سازگاری با دیگر افراد دچار مشکل می شوند. از طرفی در بسیاری از مواقع اعضای خانواده بر انجام فرضیه های فردی اصرار میکنند که نتیجه آن فاصله گرفتن هر چه بیشتر افراد از یک دیگر و وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ارکان خانواده می شود.

مشاوره خانواده در این موارد با بررسی فرد به فرد اعضا به بهبود شرایط موجود کمک بسیار زیادی می کند. مشاوره خانواده میتواند در تمامی شرایط اعم از لحظات پر تنش، عصبانیت های به وجود آمده و متداول، غم و اندوه حاصل از اتفاقی خاص و بسیاری دیگر از شرایط کمک رسان شما باشد و میتواند به درک متقابل اعضا از یکدیگر راهنما باشد تا در نهایت خانواده به بهترین شکل ممکن به تعامل برسد.

ابعاد روانشناسی خانواده

براساس روانشناسی خانواده ، نهادی که ابعاد و جنبه های مختلف را در برمی گیرد، خانواده بوده و دارای پیچیدگی هایی است که باید مورد مطالعه قرار گیرد. زیرا افراد یک خانواده بر رفتار یکدیگر تاثیرگذار هستند و اگر به این موضوع توجه نگردد باعث می شود که اختلالات فراوانی به وجود آورد. روانشناسی خانواده سعی دارد ابعاد گوناگون خانواده را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد تا بنیان خانواده حفظ گردد.

  • بررسی معضلات و مشکلات در خانواده
  • ارائه راه حل مناسب برای حل مسائل خانواده ها
  • افزایش بهداشت روانی خانواده و جامعه
  • افزایش کیفیت روابط خانوادگی و ارائه راهکارهای آن

روانشناس خانواده اغلب با افراد، زوج ها، خانواده ها و سیستم های اجتماعی در ارتباط است. روان شناسان خانواده مشکلات سلامت روانی ، آسیب شناسی افراد و خانواده ها و روابط متقابل آنها را مورد بررسی و سپس درمان قرار می دهد. روش های روانشناسی خانواده شامل آموزش، پیشگیری، درمان برای کمک به خانواده و اعضای آن است.

روانشناس خانواده سعی می کند مشکلات خانوادگی، چالش های تربیتی فرزندان ، تنش و استرس خانواده ، مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان ، مشکلات ارتباطی با افراد دیگر را مورد بررسی قرار دهد و برای رفع آنها تلاش می کند بهترین راهکارها و تدابیر درمانی را ارائه دهد. برای حل یک مشکل در خانواده ، کل سیستم خانواده مورد بررسی قرار می گیرد.

روانشناسی خانواده چیست و چطور به حل مشکلات افراد کمک می کند

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار