4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز خوب نوروفیدبک برای کودکان در مشهد

5/5

مرکز خوب نوروفیدبک برای درمان کودکان بیش فعال

انواع بیش فعالی

 اگرچه اغلب نشانه های کمبود توجه، تکانشگری و بیش فعالی باهم دیده می شوند، در برخی از افراد مبتلا، دسته ای از نشانه ها بارزتر است و بیشتر به چشم می خورد.

بر همین اساس، این اختلال به سه حالت فرعی ذیل تقسیم شده است

١. نوع مرکب

این گونه بیش فعالی زمانی مطرح می شود که هم نشانه های کمبود توجه و هم نشانه های بیش فعالی تکانشگری، در دست کم شش ماه گذشته، پیوسته نمود داشته باشند. در بیشتر کودکان و نوجوانان بیش فعال، نوع مرکب آن دیده می شود.

٢. نوع بیش فعال-تکانشی غالب

این نوع فرعی زمانی مطرح می شود که نشانه های بیش فعالی تکانشگری در شش ماه گذشته بیشتر از نشانه های نبود توجه دیده شده باشند. درباره کودکان پیش دبستانی که معمولا والدین خود به کلینیک های روان شناختی و روانپزشکی مراجعه می کنند، این گونه، بیشتر رایج است.

٣. نوع کمبود توجه غالب 

این گونه اختلال زمانی مطرح می شود که نشانه های نبود توجه در شش ماه گذشته، بیشتر از نشانه های بیش فعالی تکانشگری دیده شده باشد. در کودکان دبستانی که والدین بنا بر توصیه معلمان با مسئولان مدرسه به مراکز درمانی مراجعه می کنند این گونه بیشتر دیده می شود.
ما در واحد تخصصی نوروفیدبک زیر مجموعه مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات نوروتراپی شامل :
نوروفیدبک ، بیوفیدبک، tdcs ، AVE و اجرای ارزیابی دقیق از امواج مغزی (نقشه مغزی) توسط درمانگران خانم و آقا متخصص و مجرب در حال ارایه خدمات عصب درمانی همراه با مشاوره های آموزشی و تربیتی به والدین و اجرای کلاس های بازی درمانی فردی و گروهی هستیم.
خدمت خوب به شما عزیزان، افتخار ماست.

کلینیک تخصصی نوروفیدبک ویژه اختلالات کودک و نوجوان

کـودکان و نوجوانـان مـدام در حال تغییر هسـتند. آنها سـریع رشـد میکنند و قبـل از اینکه شـما متوجـه شـوید کودک پـر انرژی و همیشـه خندان شـما بـه نوجوانی تبدیل میشـود که تـا ظهـر میخوابد.

در زمان رشـد، طبیعی اسـت کـه ما تغییر کنیـم زیرا ما چیزهـای جدیدی یـاد میگیریـم و بـدن مـا بـا تغییر به شـکل بدن بزرگسـالی مـا در میآیـد. ولی در میـان این همـه تغییراتـی کـه روی میدهـد، از کجـا بدانیم که کـدام تغییـرات طبیعی و نرمال هسـتند و کـدام نیسـتند؟

در کـدام نقطـه مـا بایـد نگران شـویم که کـج خلقی هـا و یا تغییـرات حالت کـودک مـا چیـزی بیش از «دردهای ناشـی از رشـد و بزرگ شـدن» اسـت. تشـخیص این امر میتوانـد دشـوار باشـد.

حقیقت این اسـت که برای بسـیاری از کـودکان این تغییـرات ناگهانی صرفـا بخشـی از فرایند بزرگ شـدن نیسـت بلکه نشـانه های یـک بیماری روانی اسـت.

از گدشته برای درمان اختلالات بالینی کودکان و نوجوانان همواره از دارودرمانی به عنوان اولین و مقدمترین درمان استفاده می شد، اما به مرور زمان متخصصان و همچنین عموم جامعه متوجه اثرات ناپایدار و عوارض جانبی داروها گردیدند که در نتیجه ان گرایش به سمت روش هایی ایمن، بدون عوارض و ماندگار سوق یافت.

نوروفیدبک امروزه همان ابزار و تکنولوژی است که در درمان سالم و پایدار برای بهبودی طیف گسترده ای از اختلالات عملکردی مغز و بالینی به کمک متخصصان و روانشاسان بالینی آمده است.

آیا کودک من دچار بیماری روانی است؟

در زمان رشد کودک سخت است که متوجه فرق میان تغییرات طبیعی و نشانههای بیماری روانی در وی شویم. آیا کودک شما:
تغییـرات سـریع در رفتـار خـود داشـته اسـت؟ بـه عنـوان نمونـه یـک کـودک فعـال بـه یکبـاره سـاکت و گوشـه گیـر میشـود و یـا یـک دانش آمـوز موفـق شـروع بـه گرفتـن نمـرات پاییـن میکند.

بـه یکبـاره احساسـات خـود را تغییـر داده اسـت؟

مثلا یـک کـودک ممکـن اسـت نشـانه هایی از قبیـل احسـاس ناراحـت بـودن، نگـران بودن، گناهـکار بـودن، عصبانـی بـودن و ناامیـد بـودن از خـود بـروز دهد.
به یکباره کم حرف شده است؟
شـروع بـه مصـرف یـا بیشـتر مصرف کـردن الکل یا مـواد دیگر بـه ویژه در زمـان تنهایی کرده اسـت؟
نشـان داده اسـت کـه در رسـیدگی به امور عـادی و فعالیتهـای روزانه زندگی دچار مشـکل شـده اسـت؟

احترام چندانی برای احساسات و یا دارایی های دیگران قائل نیست؟دربـاره وزن خـود ابـراز نفرت کـرده و روشهای تغذیه ای خـود را تغییر داده و به تغذیه ناسـالم روی آورده اسـت؟

شـروع بـه انجـام حرکتهای عجیب و تکـراری کرده که فراتـر از بازی کردن عادی اسـت؟
عمدا به خود آسیب زده و یا از خودکشی صحبت کرده است؟

اگر کودک شما یک یا چندین مورد از این موارد را نشان میدهد و این امر روی زندگی روزانه آنها تاثیر گذاشته است بهترین کار این است که با آنها درباره اینکه چه احساسی دارند صحبت کنید و بعد برای جلوگیری از توضیحات دیگر با روانشناس بالینی صحبت کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار