4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان انواع اختلالات اضطرابی

5/5

درمان انواع اختلالات اضطرابی

اضطراب آزمون که یکی از ویژگیهای شخصیتی است و بین اکثر دانشآموزان و دانشجویان رواج دارد، تا حدود زیادی حالتی طبیعی است اضطراب آزمون در افراد و سطوح مختلف، دارای شدت و ضعف است.

محققان معتقدند که مقدار کمی اضطراب مفید است، چرا که باعث ایجاد تحرک و انگیزه بیشتر میشود و دانشآموزان/ دانشجویان را به فعالیت بیشتر وا میدارد.

اما اضطراب شدید، ممکن است توانـایی فـرد را از بـین ببرد و باعث کنش بسیار ضعیف او در آزمونها شود. مطالعات نشان داده است که اضطراب شدید آزمون بیشتر بـین دانـشجویان متوسـط وجـود دارد و هر اندازه هم که دانشجویان سطح بالا از خود علائم اضطراب را بروز دهند، باز هم میتوانند بر حالات روحی خـود غلبـه کننـد و کـنش نسبتا خوبی در آزمونها داشته باشند. در حالیکه گاه مقدار کمی از اضطراب نیز میتواند تأثیر مخربی بر کنش دانشجویان متوسط و ضعیف داشته باشد.

مرکز خدمات مشاوره و رواندرمانی مشکلات اضطرابی

اختلالات اضطرابی از شایعترین اختلالات روانـی اسـت. ایـن طبقه از اختلالات، به مقدار بـسیار زیـادی تحـت تـأثیر نـژاد، قـوم و عوامـل فرهنگـی قـرار میگیرند

که بخشی از آن ناشی از تفـاوت در عقایـدی اسـت که افراد هر گـروه فرهنگـی در مـورد فیزیولـوژی زیربنـایی سـندرمهـا و همچنـین بافـت و استانداردهای فرهنگی که فرد در آن زندگی میکند، دارند.

پس از سـومین ویراسـت راهنمـای تشخیـصی و آمـاری اخـتلالات روانـی، توجـه ویـژهای بـه اختلالات اضطرابی در درون فرهنگها و جوامع انسانی شد و خصوصیات فرهنگی خاصی درخصوص اخـتلالات اضـطرابی و همچنـین شـیوع آن، بررسـی شـد.

۵-DSM حـساسیت فرهنگـی زیـادی نـسبت بـه اختلالات اضطرابی پیدا کرده است که در آن به جای ارائـه فهرسـتی سـاده از سـندرمهـای فرهنگی، ملاکهای اختلالات را به گونه ای بهروزرسـانی کـرده اسـت کـه مـنعکس کننـده تفاوتهای بین فرهنگی باشد.

مرکز نوروفیدبک برای درمان افسردگی اساسی

افسردگی نوعی اختلال خلق اسـت کـه در آن فـرد احساس غم، عدم لـذت و دلـسردی کـرده و قـادر نیـست مسرت و خوشی را احساس نماید. بدون در نظر گرفتن نژاد و طبقه و موقعیت اجتمـاعی، افـسردگی مـیتوانـد در هـر فردی بروز نماید اما در فرهنگهای مختلف به شکلهـای گوناگون تظاهر مینماید.

علایم خاص آن عدم رضایت، از دست دادن انرژی و علایق، اعتماد به نفس پایین، احساس غم و گناه، تغییر در اشـتها و الگـوی خـواب اسـت کـه در مــردان، زنــان و کودکــان و ســالمندان بــا تفــاوتهــا و شباهتهایی همراه است.

امروزه افسردگی به صورت یـک اپیدمی جهانی در نظر گرفته میشود، زیـرا در حـدود ۱۲۱ میلیون نفر در سراسر جهان از افـسردگی رنـج مـیبرنـد و حدود ۱۰% افراد حـداقل یـک دوره افـسردگی را در طـول یکسـال از زندگیـشان تجربـه نمـوده اند.

نوروفیدبک از روش های نوین درمانی است که اگر میخواهید بیشتر راجب آن بدانید روی مطالب زیر کلیک کنید؛نوروفیدبک چیست؟ نوروفیدبک چگونه به درمان مشکلات افسردگی کمک میکند؟ 

درمانگر خوب جهت درمان افسردگی

بـر اسـاس آمارهای موجود، افسردگی بیشترین بار بیماریها را در بین زنان و دومین بار بیماری را در بین مردان پـس از حـوادث به خصوص حوادث ترافیکی به خـود اختـصاص مـیدهـد.

شیوع مادامالعمر افسردگی نیز ۱۵% است کـه در خـانمهـا این میزان به ۲۵% میرسد.

بیماریهای روانـی طیف وسیعی از اضطراب، افسردگی و اسـترس خفیـف تـا اسکیزوفرنی و جنون کامل دارد که شایعترین آن در ایران و تمام جهان افسردگی است و در کشور ما بین ۱۰ تا ۱۲% کل جمعیت کشور را در بر میگیرد

از سـوی سـازمان جهانی بهداشت، افسردگی رتبه پنجم صرف هزینه ها را به خود اختصاص داده که پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۰ به رتبه دوم ارتقا یابد

علاوه بر اثرات اقتـصادی و صـرف هزینـه بـرای درمـان، افسردگی اثرات دیگری نیز در بر دارد. به هنگام افسردگی و استرس، احتمال مراقبت مناسب از خـود، داشـتن تغذیـه مناسب و فعالیتهای بدنی کمتر شده و با افـزایش سـطح هورمون های مربوطه، فرد بیشتر در معرض مشکلات جسمی و بهداشتی قرار میگیرد

افسردگی در حال حاضر با شـیوع گـسترده، یکـی از مشکلات بهداشتی در سطح جهان بوده و به نوبه خـود میتوانـد بـسیاری از مـشکلات مـزمن سـلامتی از قبیـل بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و انواع سرطانها را بوجود آورد.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار