4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره تخصصی قبل از جدایی

5/5

مرکز مشاوره تخصصی قبل از جدایی

مراکز مشاوره ای که برای طلاق جلسات مشاوره برگزار می کنند به آدرس مشهد نیازمند وقت قبلی می باشند. قبل از طلاق زوجین باید جلسات مشاوره ای که برایشان تعیین می شود شرکت کنند. و این جلسات بدین دلیل است که تا آنجا که می شود مشاور متوجه این شود که دلیل اصلی برای این تصمیم چه بوده است و مشکل را بازیابی کند و از طلاق جلوگیری کند .مراکز مشاوره ای طلاق می توان با گرفتن وقت قبلی چه به صورت تلفنی و یا حضوری اقدام کرد.

شاید زوجین اینگونه متصور باشند که در این جلسات تلاش می شود که آنها را از تصمیمشان منصرف کنند. مشاوره طلاق، اگرچه می تواند در مواردی حتی در برگشتن از نظرتان نسبت به جدایی کمک کند، اما این تنها دلیل برای دریافت مشاوره، قبل از اقدام برای طلاق نیست. طلاق، مراحل قانونی مشخصی دارد و بعد از آن کلیه وابستگی های عاطفی و مالی بین زن و مرد از بین می رود.

در حالی که مسائلی همچون فرزندان، تفکیک پذیر نیستند و لازم است به طرزی منطقی تر با همه این موارد روبرو شد. آغاز زندگی بعد طلاق، ناچاراً با مشکلاتی همراه می شود که باید از قبل برای آنها برنامه مشخصی تعیین نمودف ،برخلاف آنچه زوجین متصور هستند، قرار نیست مسئولیت ها با طلاق به پایان برسد بلکه برعکس با طلاق، مسئولیت هایی تازه به دوششان خواهد افتاد که باید به تنهایی آنها را انجام دهند.

وکیل طلاق توافقی در مشهد (مشاوره رایگان طلاق توافقی + معرفی وکیل) گروه وکلای آریامهر

مدت زمان مشاوره قبل از طلاق

تصمیم برای طلاق یکی از مهمترین تصمیماتی است که فرد می­گیرد و می­تواند با عواقب آن برای یک عمر مواجه شوند پس باید آمادگی برای طلاق را داشته باشد. تصمیمی به  این مهمی توجه بیشتری از آنچه معمولا زوج ها و متخصصان آن را ارائه می­دهند، نیاز دارد. هنگامی که یک زن و شوهر آماده  هستند، زودتر می­توانند طلاق خود را با هم نظر بودن آغاز کنند و این امر اکثر درگیری­های عاطفی و مالی را که موجب می­شود طلاق ها تبدیل به دشمنی و بیرحمی شوند را از بین ببرد.

دلیل اینکه بسیاری از مردم حتی در مورد آمادگی برای طلاق فکر نمی کنند،این است که آنها تحت این فرضیه عمل می­کنند که هرچه زودتر بتوانید از شرایط استرس زا رها شوید. بنابراین تمایل طبیعی برای افرادی که در ازدواج های دشوار هستند به این است که بخواهند طلاق را در اسرع وقت انجام دهند.خانواده و دوستان هم اغلب این امر را تشویق می­کنند. آنها به افسانه این که که هر چه طلاق سریعتر پایان یابد ، همه چیز زودتر به حالت عادی برمی­گردد، دامن میزنند

متأسفانه در اغلب موارد، درست عکس آن قضیه اتفاق می­افتد. زوج هایی که عجولانه تصمیم می­گیرند که ازدواج را ترک کنند، هیچ وقتی برای ارزیابی احساسات، اندیشه ­ها و گزینه ­هایشان ندارند. در نتیجه آنها برای مارپیچی از احساسات، سیستم حقوقی پیچیده و بسیاری از تصمیمات موثر بر زندگی ، آماده نیستند. اغلب آنها موافقت نامه هایی را امضا می­کنند که نمی­توانند آن را حفظ کنند و به جای بهبود وضعیت، اغلب آنها متوجه می­شوند که فقط یک مجموعه از مشکلات را با یک مجموعه ی دیگر معامله کرده­اند.

بهترین مشاوره طلاق در مشهد

قبل از جدایی و خاتمه دادن به یک زندگی مشترک مشاوران تلاششان را برای بهبود و حل مسائل پیش امده انجام میدهند به همین خاطر این روز ها مرکز روانشناسی تخصصی طلاق را مشاوران به صورت تخصصی در نظر گرفته اند . به طور کلی مواردی مثل خیانت ،مسائل مالی، ناسازگاری جنسی، اعتیاد، بیماری های روحی و روانی، تفاوت سنی ، ازدواج زود ،فقدان اموزش های مناسب ،تفاوت سطح تحصیلات ، تفاوت هایی عمیق در مسائل مذهبی و اجتماعی و ازدواج قبلی  از مسائلی است که بررسی می شود.

گاهی ممکن است وقتی به روانشناس متخصص مراجعه می کنید بعد از مصاحبه اولیه و ارزیابی نیاز باشد به دکتر متخصص دیگری مثل سکس تراپ مراجعه کنید. ازدواج بی شک فراز و نشیب های زیادی در در بر دارد که نیاز است شما گاهی در مسائل صبوری کرده و به دنبال راه حل باشید توجه داشته باشید همیشه سعی کنید مشکل و مسئله به وجود امده را حل کنید از کنار مسائل بی تفاوت عبور نکنید زیرا به مرور زمان باعث می شود تمام مسائل حل نشده به کوهی از مشکلات تبدیل شوند .

ازدواج مانند گل می ماند اگر از گل مراقبت نشود به مرور زمان پژمرده می شود و از بین می رود . زوجینی که قبل از ازدواج به مشاوره ازدواج مراجعه میکنند به طور قابل توجهی مشکلاتشان کمتر است و نسبت به نیاز های خود و همسر خود بسیار آگاهانه تررفتار می کنند .گاهی زوجین وقتی از لحاظ عاطفی و یا و جنسی به یک مرحله دلسرد کننده می رسند متاسفانه این حق را به خودشان می دهند که وارد روابط موازی شوند اما این انتخاب بی شک هم برای خود فرد و هم برای همسر و فرزندانش اسیب های جدی را پیش رو خواهد داشت .

 

مشاوره برای پیشگیری از طلاق و جدایی چه راهکارهایی را ارائه می‌دهد؟ - رادیو عشق

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار