4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک روانشناس خانواده در مشهد

5/5

کلینیک روانشناس خانواده در مشهد

در مواقعی که بین اعضای خانواده مشکلاتی پدیدار می گردد که حل کردن آنها از توانایی آنها خارج است با مراجعه به یک دکتر مشاوره خانواده می توان به راهکارهای صحیحی برای حل این مشکلات دست یافت. معمولا دیده شده است که بسیاری از افراد به جای استفاده  از این راهکار به بیان مشکلات خود نزد اطرافیانشان اقدام می کنند.

یکی از رایج ترین مواردی که امروزه به بنیان خانواده آسیب های جدی وارد می سازد معضل قهر کردن نام دارد. قهر کردن شاید در موارد نخستین بدلیل موارد کوچک و پیش افتاده ای اتفاق بیافتد اما در ادامه راه زندگی تبدیل به یک عادت ناپسند شود. معمولا پدیده قهر کردن زمانی در بین زوجین رخ می دهد که یکی از طرفین رفتار نامناسبی را در مواجهه با یک اختلاف نظر از خود نشان می دهد.

برای حل کردن بسیاری از مشکلات رفتاری می توانید با دکتر مشاوره خانواده در ارتباط باشید.برای ایجاد روابط سالم و پایدار زوجین موظفند تا صداقت را در گفتار و رفتار نسبت به یکدیگر در دستور کار خود قرار دهند. بی تردید احساس امنیتی که می توان در زمینه و با توجه به اعتماد متقابل نسبت شریک زندگیتان می توانید تجربه کنید با هیچ چیزی قابل مقایسه نخواهد بود.

دکتر مشاوره خانواده

مهارت های تخصصی روانشناس خانواده

مهارت هایی که در روانشناسی خانواده استفاده می شود نامحدودند. روانشناس خانواده در بررسی های خود از سنجش خانواده، خانواده درمانی،تدریس، تمرین، مشاوره برای به کارگیری سیاست های مناسب خانواده ها، تحقیقات گسترده بر روی زوج ها بهره می گیرد.

بعضی مواقع در زندگی زناشویی با احساساتی از قبیل اینکه از یکدیگر فاصله گرفته اید یا دیگر زندگی مشترکان شور و هیجان گذشته را ندارد و فقط در کنار یکدیگر دارید زمان را می گذرانید. به خاطر دعواهایی که داشته اید دیگر امکان گفتگو با یکدیگر را ندارید و و حرف هایتان سریعا به مشاجره و کشمکش کشیده می شود.

متخصصین خانواده با شناخت رابطه شما و گفتگو با طرفین سعی می کند دلخوری ها و نیازهایی که رفع نشده را بشناسد. مهارت های درست ارتباطی را به شما آموزش دهد تا زندگی و رابطه زناشویی شما بهبود یابد. زمانی می شود یک مشکل یا معضل خانوادگی را حل کرد که از نیروی تک تک اعضای خانواده برای رفع آن بهره برد.

ویژگی های خانواده دارای سلامت روان

روان شناسی معاصر، برای روابط سالم و انسانی میان والدین و فرزندان اهمیت بسیاری قائل است و آن را اساس سلامت روانی اعضای خانواده در نظر می گیرد. نگاه تحولی به مقوله بهداشت روانی افراد و بررسی عوامل موثر بر آن، از زمان پیش از تولد تا بزرگسالی، نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت روانی افراد و پیشگیری از ابتلا به اختلالات روانی دارد.

اگر والدین، بزرگسالان بالغ و سالم باشند، سیستم خانواده هماهنگ خواهدبود. همچنین ظرفیت والدین برای فراهم کردن امنیت برای خود در حال رشد فرزندانشان، به این بستگی دارد که آیا آن ها خودشان از احساس امنیت کافی برخوردارند، یا خیر. همچنین طبق دیدگاه روان تحلیل گران ما باید به اندازه کافی ایمن باشد تا بتوانند انرژی خود را به مراقبت از نوزادش سوق دهد و او این احساس امنیت را از خانواده اولیه خود شرایط کنونی اش در خانواده جدید خود می گیرد.

کاهش اعتماد به نفس، وابستگی، افزایش اضطراب و بروز حسادت در فرزندان از عوارض شیوه های نادرست برخورد عاطفی والدین است. از ارکان دیگر سلامت روانی در کودکان، رشد شناختی مناسب آن ها است و در این راستا، وظیفه مهم والدین فراهم کردن زمینه و بستری مناسب برای ارتقای رشد شناختی فرزندان است.

اهمیت بهداشت روان – مرکز تبیان

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار