4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خوب برای درمان اختلال دوقطبی در مشهد

5/5
کلینیک خوب برای درمان اختلال دوقطبی در مشهد

کلینیک خوب برای درمان اختلال دوقطبی در مشهد

اختلال دوقطبی نوعی اختلال خلقی و یک بیماری روانی است که احساسات و هیجانات فرد دستخوش اختلال میگردد.این بیماری انواع مختلفی دارد که مهمترین انواع آن اختلال دو قطبی نوع یک و اختلال دو قطبی نوع دو است. تفاوت این دو اختلال در وجود دوره شیدایی (مانیا) است؛ در نوع یک این حالت اتفاق می‌افتد ولی در نوع دو فرم خفیف‌تری از آن که نیمه‌ شیدایی (هیپومانیا)است، بروز می‌کند. شروع بیماری معمولاً با دوره‌ای از افسردگی می‌باشد و پس از یک یا چند دوره از افسردگی، دوره شیدایی بارز می‌شود. در تعداد کمتری از بیماران شروع بیماری با دوره شیدایی یا نیمه-شیدایی است.

مرکز تشخیص و درمان اختلال دوقطبی در مشهد

تشخیص اختلال دوقطبی برای متخصصین ، به دلیل متفاوت بودن دوره ها در بیماران مختلف، سخت است. ممکن است برای برخی از بیماران، دوره ی افسردگی یا شیدایی هفته ها و ماه ها طول بکشد (گاهی حتی یک سال). برای برخی بیماران، اختلال دوقطبی دوره های کوتاه تری دارد. فرد دچار این اختلال در دوران افسردگی ممکن است افکار خودکشی داشته باشد که در این صورت باید تحت مراقبت قرار بگیرد و هنگامی که وارد فاز شیدایی میشود ، این تغییرات شدید با بی قراری، بی بندوباری جنسی، آسیب به زندگی شخصی و حرفه ای و بی مسئولیتی مالی همراه باشد.

روانشناس متخصص اختلال افسردگی ماژور

اختلال افسردگی اساسییکی از شایع ترین اختلالات روانی و از جمله ناتوان کننده ترین مشکلات بهداشتی-روانی در جوامع مختلف است. امروزه نرخ شیوع این بیماری در حال افزایش است و متاسفانه گریبان گیر بسیاری از افراد می شود. لذت نبردن از زندگی، بی علاقه شدن به امور مختلف، کاهش تمایل به برقراری روابط با دیگران، افت تحصیلی و شغلی و… از پیامدهای منفی ابتلا به اختلال افسردگی اساسی است. با توجه به درد و رنج زیادی که این اختلال برایتان به همراه دارد، تشخیص و درمان به موقع در افسردگی ماژور حائز اهمیت است.

 

اختلال دوقطبی و درمان با نوروفیدبک

کلینیک مشاوره و روان درمانی افسردگی ماژور

روانشناسان درباره اختلال افسردگی ماژور میگویند: این بیماران همیشه درگیر دو فاز هستند یا بسیار افسرده و پرخاشگر هستند و یا بسیار خوشحال. برخلاف افسردگی مینور، افسردگی دوقطبی علائم شدید دارد. این بیمار در فازی که حالت پرخاشگری دارد، ممکن است خشونت بالایی بروز دهد. مشاوران با استفاده از روان درمانی و مشاوره میتوانند تاحدود زیادی علائم این اختلال را کاهش دهند و به بهبود بیماران کمک کنند.

آیا نوروتراپی برای درمان اختلال دوقطبی اثر دارد؟

اختلال دوقطبی یکی از شایع ترین و ناتوان کننده‌ترین شرایطی است که فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و ششمین عامل ناتوانی در جهان به حساب می‌آید. احتمالا همه ما در طول زندگی دوره‌هایی از ناامیدی و یا سرخوشی را در زندگی خود، یا اطرافیان تجربه کرده‌ایم.

هر چند درمان رایج برای این اختلالات استفاده از داروهای آنتی سایکوتیک است، مصرف طولانی مدت این داروها دارای عوارض جانبی متعددی است که سبب اختلال در عملکردهای شناختی شده و تأثیر کافی بر علائم منفی بیماری ندارند.

لذا گسترش روش‌های نوین درمانی ضروری به نظر می‌رسد، یکی از این درمان‌ها آموزش نوروفیدبک است. در سیستم های، مبتنی بر نوروفیدبک افراد قادرند، بنابر اصل شرطی سازی کنشگر ریتم خاصی از سیگنال های امواج مغزی خود را به طور معنی داری تقویت و یا مهار کنند.

نوروفیدبک در واقع نوعی بیوفیدبک است که در آن از امواج مغزی به عنوان بازخورد استفاده می شود و در آن اطلاعات دریافتی توسط دو مانیتور جداگانه در اختیار درمانگر و مراجع قرار می گیرد.

پایه درمان دوقطبی با نوروفیدبک از این قرار است که مغز با مشاهده ناهنجاری امواج، می آموزد که چگونه خود را اصلاح کند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار