4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اختلال وسواس در مشهد

5/5

درمان اختلال وسواس در مشهد

شما بدنبال درمانگری مجرب و مرکزی تخصصی برای درمان اختلال وسواستان هستید؟

اختلال وسواس فکری و عملی به عنوان یک اختلال اضطرابی طبقه بندی میشود که در آن، فرد افکار، تصاویر ذهنی یا تکانه های مزاحم و تکرار شونده ای را تجربه میکند که افکار وسواسی تعریف میشوند.

رفتارهای تکرار شونده بعدی که هدفشان کاهش اضطراب همراه با افکار وسواسی است، اعمال وسواسی خوانده میشوند. ملاکهای تشخیصی برای اختلال وسواس فکری و عملی حاکی از آن هستند که افکار و اعمال وسواسی باعث پریشانی قابل ملاحظه میشوند، وقتگیر هستند و با عملکرد روزانه فرد تداخل دارند.

همچنین، فرد مبتلا به وسواس، تا اندازه ای تشخیص میدهد که افکار و اعمال وسواسی افراطی و غیر منطقی هستند. وسواس میزان شیوع یکسانی در زن و مرد دارد و میزان شیوع آن در طول عمر حدود ۵/۲ درصد میباشد.

وسواس شما از هر نوع و با هر شدتی باشد بخوبی تحت درمان قرار میدهیم.

روانشناس و مشاور اختلالات بالینی

روانشناس بالینی

روانشناس بالینی با گذراندن آموزش های دانشگاهی و کارآموزیهای عملی تخصصی و هدفمند در خصوص تشخیص و درمان انواع اختلالات بالینی مانند افسردگی ها و مشکلات خلقی، انواع اختلالات اضطرابی، وسواس های فکری و عملی، فوبی ها، اختلالات جنسی، بیماری های روانپریشی و بسیاری مسایل روانی دیگر، می تواند به شما راهکارهای درمانی مفیدی بدهد.

روانشناس بالینی برای درمان از طریق دارو عمل نمیکند بلکه با استفاده از فنون و مهارت های مشاوره و رواندرمانی سعی در حل و فصل مشکل فرد کرده و در صورت نیاز از سایر روش های درمانی همچون عصب درمانی، دارودرمانی و خانواده درمانی و… بهره میگیرد.

در این مرکز روانشناسان بالینی متخخص و مجرب علاوه بر دقت و مهارت بالا در داشتن تشخیص صحیح، همواره بهترین روش های درمانی را به منظور درمان و بهبودی حال مراجعین عزیز بکار گرفته اند و هریک در حیطه اختصاصی خود فعال هستند.

درمان انواع وسواس به شیوه عصب درمانی (نوروتراپی)

 

واحد تخصصی نوروتراپی بزرگسالان

 

در درمان با نوروفیدبک از الکتروآنسفالوگرافی(نقشه مغزی) به عنوان مقدمه ای برای اجرای درمان استفاده میشود. بدین صورت که ابتدا الگوی امواج مغزی در اختلال مشخص میشود، سپس میزان انحراف امواج از الگوی طبیعی از طریق QEEG تعیین میشود.

با توجه به ارزیابی انجام شده و تعیین دقیق ضعف های عملکردی در سیستم عصبی مرکزی (مغز)، پروتکل ها یا طرح های درمانی به منظور تقویت و اصلاح عملکرد آن بخش از مغز اجرا میگردد.

در پژوهش هایی که در معتبرترین مراکز درمان و تحقیقاتی انجام شده، مشخص گردیده درمان نوروفیدبک و همزمان استفاده از درمان شناختی-رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی-جبری تاثیر معنی داری داشته اند و اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کاهش علایم این اختلال به طور معنی داری بیش از درمان شناختی-رفتاری میباشد.

عصب درمانی یا نوروتراپی روشی کاملا علمی و اثبات شده است که توسط ابزار و تکنولوژی هایی از قبیل نوروفیدبک، بیوفیدبک، TDCS،RTMS, AVE و… صورت میگیرد.

در واقع این ابزار به متخصص روانشناسی بالینی کمک میکنند تا بتواند در کنار روش های رواندرمانی و دارودرمانی یا حتی بدون نیاز به آنها عملکرد مغزی فرد را بهبود و اصلاح نماید.

بیشتر بدانیم؟ TDCS جیست؟  AVE چیست؟  نوروفیدبک چیست؟

درمان انواع اختلالات اضطرابی به روش نوروتراپی

 

واحد تخصصی نوروتراپی کودک و نوجوان

 

یکی از گسترده ترین قلمروهای پژوهش و درمان در چند دهه ی اخیر، اضطراب و حوزه های وابسته به آن بوده است. هنوز درباره منشا اضطراب ابهاماتی وجود دارد. انواع اضطراب را بر اساس منشا آن میتوان تشخیص داد. بررسیهای اخیر نشان داده است که اختلالات اضطرابی دارای بیشترین فراوانی در سطح کل جمعیت است.

همه ی افراد در دوره هایی از زندگی این احساس و تنش را تجربه میکنند که میتواند توانبخش و در برخی موارد توان کاه باشد. اضطراب توانبخش، آدمی را وادار میسازد تا در راستای هدف خود فعالیت کند و در مورد آن بیاندیشد، اما اضطراب توانکاه وی را از انجام هدف باز میدارد و توجه وی را محدود میسازد.

در چند دهه ی اخیر، برای کاهش اضطراب از شیوه هایی متعددی استفاده میشود، نظیر شیوه های دارودرمانی و یا رواندرمانی های شناختی-رفتاری و تکنیکهایی مانند، تن آرامی، حساسیت زدایی منظم، ایمن سازی در مقابل استرس، مقابله با باورهای غیرعقلانی و غیرمنطقی که هر یک از شیوه ها و تکنیکها سعی در کاهش این هیجان منفی داشته اند.

یکی از بروزترین روش های درمانی که دارای تاثیرات ماندگار و قابل ملاحظه است «نوروفیدبک» می باشد. این روش از طریق تقویت و اصلاح عملکرد مغز میتواند در بهبود و درمان نشانه های اختلالات بالینی عمل کند و همچنین بعنوان یک ابزار مطمئن در جهت پیشگیری از بیماری های روانی کاربرد دارد.

نوروفیدبک تنظیم کننده کارکرد فعالیت الکتریکی مغز است و موجب میشود تا عملکرد فرد به سطح بهینه برسد. فرایند نوروفیدبک در برگیرنده ی آموزش یا فراگیری خود نظم بخشی فعالیت مغز است.

اعتبار ما عملکرد موفق ۱۰ ساله ماست.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار