4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس بالینی اختلالات کودک در مشهد

5/5

روانشناس بالینی اختلالات کودک در مشهد

اگز قصد مراجعه به روانشناس بالینی خوب و باتجربه در زمینه کودک و نوجوان دارید با ما تماس بگیرید.

روانشناسی رشته ای علمی و دارای پیشینه حدود ۲قرن میباشد که از دیرباز سعی در رسیدگی به مشکلات روانی،رفتاری و ذهنی انسان ها داشته و همواره به سمت شناخت هر چه بیشتر دنیای درون روانی و درون ذهنی انسان ها قدم برداشته است.

حاصل این تلاش علمی ۲۰۰ساله ایجاد شاخه هایی تخصصی از تنه درختی تنومند و پرساله بان با عناوین روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی خانواده و ازدواج، روانشناسی بالینی در حیطه اختلالات روانی، روانشناسی کودکان استثنائی،اعتیاد،روابط جنسی و… میباشد.

در این بین حیطه روانشناسی کودک و نوجوان که در برگیرنده طیف گسترده ای از اختلالات بالینی کودکان و نوجوانان، مشکلات رفتاری و تربیتی، موضوعات روابط والد-فرزندی و بسیاری مسایل جزئی و کلی دیگر میباشد، دارای اهمیت بالایی است و نیازمند رسیدگی تخصصی در جریان اجرای جلسات مشاوره و رواندرمانی میباشد.

حیطه کودک و نوجوان میبایست دارای امکاناتی از قبیل مشاوره تخصصی کودک و نوجوان، جلسات آموزشی فرزندپروری، بازی درمانی، گفتاردرمانی و نوروتراپی (عصب درمانی) باشد.

روانشناس کودک لجباز در مشهد

در یک تعریف ساده، لجبازی کودکان عبارت است از سرباز زدن از پذیرش و اطاعت از فرمان‌ها و دستورات والدین و یا کسانی که مسئولیت او را بعهده دارند. کودک لجباز می تواند دلایل زیر را برای رفتارش داشته باشد:

۱. ویژگی‌های شخصیتی کودک

۲. سن کودک (استقلال طلبی در ۲ تا ۳سالگی و نوجوانی)

۳. خطاهای تربیتی والدین

لجبازی کودکان عبارت است از مخالفت در انجام و پذیرش یک موضوع که میتوان جزو وظایف و حتی میئولیت های فرد دانست. البته لجبازی با قاطعیت و اراده ارتباط نزدیکی دارد یعنی کودکان لجباز اگر در مسیر درست تربیت قرار بگیرند افرادی محکم و قاطع خواهند بود که براحتی از رسیدن به خواسته هایشان دست بر نمیدارند.

بنابراین ما از یک سو کودک لجباز و از سوی دیگر کودکان با اراده و قاطع داریم که ممکن است آنها را با یکدیگر اشتباه بگیریم. اینگونه کودکان را نمی‌توان به آسانی فریب داد و یا از کاری که می‌خواهند انجام دهند منصرفشان کرد.

برای تغییر حالت دادن رفتار لجبازانه و سرکشانه یک کودک یا نوجوان به اراده واقتدار در آینده، میبایست از تخصص و تجربه روانشناس کودک لجباز یعنی متخصص روانشناسی کودک و نوجوان بهره گرفت.

متخصص روانشناس کودک بیش فعال در مشهد

فرزندم ۸ سال دارد و به شدت پر تحرک،بدون آرام و قرار، دایم در حال وول و تکان خوردن است، زود عصبانی میشود و به شدت پرخاشگر و دعواگر است، تحریک پذیری زیاد و بسیار زود رنج است. خواب کوتاه دارد و برای خوابیدن مقاومت زیادی نشان میدهد، توانایی ارتباط سازنده و موثر با همسالانش ندارد و همیشه در مهد یا مدرسه برای سازگار شدن به مشکل خورده است. علاقه ای به یادگیری ندارد و از یاد گرفتن و انجام کارهای ذهنی سریع خسته میشود، خرابکار است و بسیار حواسپرت و…

علایم فوق شرح حالی است از یک کودک بیش فعال و دارای نقص توجه، کودکی که از اختلال ADHD رنج میبرد.

این اختلال معمولا پیش نشانه هایی را در دوران طفولیت و حتی قبل از ۳ سالگی نمایان میسازد گه به مرور زمان بیشتر شده و در زندگی روزانه فرد و خانواده خلل ایجاد میکند.

این کودکان اگر مورد درمان قرار نگیرند در آینده احتمال شکست تحصیلی، بزهکاری، رفتارهای پرخطر و داشتن تصمیمات اشتباه زیاد در طول زندگیشان فراوان است.

متخصص روانشناسی درمان بیش فعالی و نقص توجه کودکان با استفاده از تکنولوژیهای نوین همچون نوروفیدبک و اجرای جلسات مشاوره و آموزش والدین و همچنین در صورت نیاز جلسات بازی درمانی و در موارد شدیدتر دارو درمانی به خوبی این کودکان را درمان میکند.

 

با ما بهترین خدمات را تجربه کنید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار