4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان اوتیسم در مشهد

5/5

مرکز درمان اوتیسم در مشهد

شما بدنبال یک مرکز خوب و مجهز برای درمان اوتیسم هستید؟

اختلال اوتیسم یک شرایط پیچیده عصبی و رفتاری است که مشکلاتی در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارها و صداهای تکراری و غیر عادی است و به دلیل گستردگی علائم این بیماری، آن را اختلال طیف اوتیسم می نامند.

این بیماری شامل اختلال در طیف وسیعی از علائم و مهارت ها در سطوح مختلف است که درجات مختلفی دارد و ممکن است تنها یک نقص ساده باشد،که زندگی طبیعی بیمار را دچار مشکل میکند یا ممکن است دچار ناتوانی های شدید شود که در آن به مراقبتهای اساسی نیاز است.

راهکارهای درمانی اتیسم:

نوروفیدبک  چگونه اتیسم را درمان میکند؟

واحد تخصصی نوروتراپی ویژه کودک و نوجوان

 

بیشتر بخوانیم : نوروفیدبک چیست؟

در خلال جلسات درمانی به طور مداوم مشاهده و گزارش میشود هنگامی که جلسات نوروفیدبک پیش میرود این کودکان تغییرات مثبت و قابل ملاحظه ای بویژه در زمینه های عملکردهای ذهنی یا شناختی نشان میدهند.

بسیاری از تغییرات مثبت دیگر که در زیر آمده است، وجود دارد، اما این معمولا پیشرفت های اولیه ما است.

تحقیقات زیادی نشان می دهد که نوروفیدبک به طور چشمگیری علائم مرتبط با اختلال اوتیسم را کاهش می دهد.

براساس یک مطالعه انجام شده توسط دکتر رابرت کوبان و همکارانش در سی و هفت کودک مبتلا به اوتیسم، نتایج نشان داد که هشتاد و نه درصد از علائم به طور قابل توجهی بهبود یافته است:

  • کاهش سریع مشکلات هیجانی
  • الگوهای گفتاری آهسته تر و واضح تر است
  • پاسخ های بهتر به والدین و دستورالعمل معلم
  • افکار کمتر تخیلی
  • افزایش تحمل تغییرات
  • کاهش فعالیت و تکانشی
  • سطوح بالای تمرکز و توجه
  • اضطراب کاهش می یابد
  • مهارت های اجتماعی بهتر و روابط بهتر
  • افزایش ثبات و آرامش
  • آگاهی و درک بیشتر از احساسات

گفتاردرمانی ویژه اوتیسم در مشهد

گفتاردرمانی

گفتار درمانی، یک روش مداخله زبان است که بر بهبود گفتار کودک، توانایی وی در تشخیص گفتار و غلبه بر مشکلات مانند بیان ضعیف، اختلال (تکرار صدا، کلمه یا عبارت)، و اختلالات واجی و صدا، تمرکز دارد این، کمک می کند که کودک بتواند از طریق زبان کلامی و غیر کلامی بیان بهتری داشته باشد ؛این تمرکز بر روی:تفسیر و روایی برای شکل دادن به صداها، کلمات و واج ها قرار دارد.

بازی درمانی تخصصی اوتیسم در مشهد

بازی زبان نمادین کودکان در ابراز خود است. کودک با دست ورزی با اسباب بازی ها، بهتر از کاربرد لغات می تواند نشان دهد که درباره خود و اشخاص و رویدادهای مهم در زندگی خود چه احساس هایی دارد. در واقع بازی دری هست برای ورود به دنیای روانی کودک. امروزه بازی درمانی در درمان بسیار از اختلالات از جمله بیش فعالی/نقص تمرکز، مشکلات یادگیری و شناختی، تاخیر رشدی  و نیز بسیاری از مشکلات رفتاری نظیر پرخاشگری، لجبازی، گوشه گیری و… کاربرد دارد.

روش ABA افراد اوتیسم را به حداقل ۶ طریق (روش) پشتیبانی می کند:

  • برای افزایش رفتارها ( بدین معنی که مشوق های  رفتار در کار و مداخلات اجتماعی را افزایش می دهد)
  • برای آموزش مهارتهای جدید ( بدین معنی که آموزش سیستماتیک و روشهای مشوق، مهارتهای کاربرای زندگی ، مهارتهای ارتباطی و مهارتهای اجتماعی را آموزش می دهد)
  • برای حفظ رفتار: ( به معنای آموزش روشهای نظارت  و کنترل خود )
  • برای حفظ و تعمیم مهارتهای اجتماعی مرتبط با شغل (کار)
  • برای تعمیم یا انتقال رفتار از یک وضعیت یا پاسخ دهی به و ضعیت دیگر ( به معنای انجام تکالیف در اتاق منابع تا انجام آن در جریان اصلی کلاس درس)
  • محدود یا کم کردن شرایطی که تحت آن رفتارهای مداخلاتی اتفاق می افتد( مانند اصلاح کردن محیط یادگیری)
  • برای کاهش رفتارهای مداخله ای و کلیشه ای ( مانند خودآزاری یا کلیشه ها)

خدمات روانپزشکی ویژه اوتیسم

درمان‌های دارویی

به طور معمول دارودرمانی در مبتلایان به اختلالات اوتیسم بر کاهش علایم رفتاری نظیر تحریک‌پذیری، بیش‌فعالی، تهاجم و سایر رفتارهای خودآزارنده که بر توانایی کودک در یادگیری و محیط خانوادگی آنها تاثیرگذارند، متمرکز است. درصدی از مبتلایان به اوتیسم که رفتارهای تهاجمی از خود نشان می‌دهند، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

هرچند، یک مطالعه نشان داده است نزدیک به ۲۰درصد از مبتلایان اختلال تکاملی فراگیرغیراختصاصی، تحریک‌پذیری متوسط تا شدید را تجربه می‌کنند. هم اکنون فقط دو داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان تحریک‌پذیری مرتبط با اوتیسم وجود دارد.

این دو دارو، یعنی ریسپریدون و آریپیپرازول، هر دو در گروه داروهای آنتی سایکوتیک آتیپیک قرار دارند و با بلوک گیرنده‌های پس سیناپسی دوپامین و سروتونین اثر می‌کنند.

 

ترکیب جلسات نوروفیدبک، بازی درمانی، گفتاردرمانی و دارودرمانی نتایجی را بر جای میگذارد که میتواند بسیاری از مشکلات کودکان اوتیسم که خود و خانواده شان از آنها رنج میبرند را برطرف نموده و کاهش دهد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار