4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اختلال خواب بدون دارو درمشهد

5/5

درمان اختلال خواب بدون دارو درمشهد

اگر بدنبال درمان قطعی و بدون نیاز به دارو هستید با کلینیک نوروتراپی اُستادمغز تماس بگیرید

به طور کلی، هر فرد بزرگسالی بین ۷ الی ۸ ساعت خواب مفید نیاز دارد؛ وقتی کمیت و کیفیت خواب شبانه به هم می‌ریزد، پای اختلال خواب و عوارض آن به زندگی باز خواهد شد.

اختلالات خواب، شرایطی هستند که بر توانایی خوب خوابیدن و تداوم خواب به‌طور منظم تأثیر می‌گذارند. این اختلالات چه در اثر یک مشکل سلامتی ایجاد شوند، چه به‌خاطر استرس بیش‌ازحد، روزبه‌روز شایع‌تر می‌شوند.

طبیعی است که افراد برخی از شبها در هنگام خواب با مشکل روبرو شوند، اما اگر این بدخوابی ها یا بیخوابی ها تداوم یابد میتواند به کارکرد طبیعی روزانه ما آسیب برساند.

اختلالات خواب ، زیاد یا کم خوابیدن، پریدن از خواب، نرفتن به مرحله خواب عمیق و سخت به خواب رفتن است. با توجه به نوع اختلال خواب، افراد ممکن است به‌ سختی به‌خواب بروند و در طول روز به‌شدت احساس خستگی کنند. کمبود خواب می‌تواند روی انرژی، خلق‌وخو، تمرکز و سلامت کلی تأثیر منفی بگذارد.

 

کلینیک باسابقه درمان اختلالات خواب در مشهد

کلینیک نوروتراپی

برخی دلایل روانشناختی اختلالات خواب:

یکی دیگر از دلایل و علتهای اختلال در خواب استرس و اضطراب می باشد. معمولا استرس و اضطراب تاثیر منفی و بدی روی روند خواب می گذارند و خوابیدن را با مشکل مواجه می کنند. کابوس دیدن، حرف زدن و یا راه رفتن در خواب از جمله تاثیرات منفی استرس بر پروسه خواب هستند.

یکی از مهم ترین دلایل اختلال در خواب ،افسردگی است که اگر این افسردگی کنترل و درمان نشود، می‌تواند عامل مهمی برای کابوس های شبانه، حرف زدن و راه رفتن در خواب، شب ادراری کودکان و … باشد.

این مشکل ممکن است هم در بزرگسالان اتفاق بیفتد و هم در کودکان و علائم و عوارض آن گروه های سنی مختلف را درگیر می‌کند.

کلینیک تشخیص اختلال خواب در مشهد

 

هنگامی که اختلالی در مغز رخ میدهد , امواج الکتریکی در مغز تغییر فرکانسی پیدا میکنند. همانطور که میدانیم ارتباط نورون ها یا سلول های عصبی از طریق جریان مغزی برقرار میشود و قابل اندازه گیری است.

برای ثبت فعالیت امواج مغزی و اندازه گیری آن از QEEG استفاده میکنیم. این روش در اختلالاتی چون اختلالات خواب، مشکلات حافظه, افسردگی , اختلالات یادگیری , اختلال وسواس اجباری و … کاربرد دارد.

نقشه مغزی ( brain mapping) یا الکتروانسفالوگرافی کمی، بررسی امواج مغزی بصورت کمی میباشد.

( Quantitative ElectroEncephalography که آن را به اختصار QEEG نامیده اند). در این روش تجزیه و تحلیل جامع و کامل از مسیر های عصبی بدون هیچگونه جراحت یا فعالیت تهاجمی صورت میگیرد.

این تجزیه و تحلیل شامل اطلاعاتی از امواج مغزی مانند فاز ، دامنه ، قدرت ، فرکانس و … است. این آمار یک گزارش از فعالیت مغز است و در مورد ساختار مغز و یا شکل آن اطلاعاتی به ما نمیدهد.

کلینیک نوروتراپی اختلال خواب در مشهد

مرکز تخصصی TDCS در مشهد

نوروفیدبک در توصیف روشی به کار می‌رود که در آن، اطلاعات عصبی به بیماران مبتلا به اختلالات خاص دستگاه عصبی مرکزی (CNS) بازخورد داده می‌شود و تلاش می‌شود تا آن‌ها بیاموزند چگونه کارکرد مغزی خودشان را اصلاح نمایند.

نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که در آن به طور مستقیم روی مغز کار می‌شود و بنا بر هدفی که از پیش تعیین شده است، دامنۀ امواج مغزی، درجۀ هم‌نوسانی و یا اختلاف فاز آماج تغییر قرار می‌گیرند. منطق این روش درمانی بر پایه شرطی سازی عاملی استوار است.

ما در حالت عادی قادر به کنترل و تغییر امواج مغز خود نیستیم؛ زیرا نسبت به این امواج آگاهی نداریم. در روش درمانی نوروفیدبک، سعی می‌شود تا این آگاهی از طریق ارائۀ بازخوردهای (فیدبک‌های) بسیار سریع (چند هزارم ثانیه پس از وقوع) به فرد ایجاد شود. همچنان که این تمرین ادامه می‌یابد، مغز یاد می‌گیرد که چگونه به تولید بیشتر امواجی بپردازد که منجر به عملکرد بهتر می‌شود.

با اُستاد مغز تجربه سالمترین و موثرترین درمان را داشته باشید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار