4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اختلال عدم تمرکز در مشهد

5/5

درمان اختلال عدم تمرکز در مشهد

اگر از مشکلات عدم تمرکز و توجه رنج میبرید و بدنبال رفع همیشگی آن هستید با ما تماس بگیرید

در میان مشغله های پرشمار دنیای امروزی که نیازمند بکارگیری هر چه بهتر از دانش و اطلاعات هستیم، عملکردهای شناختی ما بویژه حافظه، توجه و تمرکزمان به سرعت در حال کاهش است. این پدیده می تواند پیامدهای جدی و اساسی روی بهره وری ما نیز داشته باشد.

عدم تمرکز یکی از معضلات دنیای امروز است که گریبان گیر بسیاری از بزرگسالان و حتی کودک و نوجوان نیز شده است.

این عدم تمرکز باعث افزایش مشکلاتی در یادگیری آن‌ها و حتی پیشبرد مطلوب برنامه های روزانه شده است. به همین منظور برای پیشگیری از این مشکل و یافتن راهنمایی برای درمان آن با ما همراه باشید.

کلینیک نوروفیدبک

کلینیک درمان مشکلات تمرکز در مشهد

اختلال کم توجهی مسئله رایجی است که بسیاری از کودکان با آن مواجه هستند و می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی و اجتماعی آنها داشته باشد. چندین نشانه بی توجهی و عدم تمرکز در کودکان وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

یکی از نشانه‌های عدم تمرکز در کودکان، مشکل در ادامه کار یا انجام تکالیف است. کودک شما ممکن است به راحتی حواسش پرت شود یا علاقه خود را به کار در دست از دست بدهد، که منجر به افت تحصیلی میگردد.

یکی دیگر از نشانه های بی توجهی کودکان، فراموشی است. ممکن است فرزند شما مطالب یادگیری شده را فراموش کند، یا ممکن است در به خاطر سپردن دستورالعمل‌هایی که چند لحظه پیش به او داده شده بود، دچار مشکل شود.

کلینیک نوروفیدبک

مجموعه تخصصی بهبود تمرکز و توجه در مشهد

کودکانی که مشکل عدم تمرکز و توجه دارند ممکن است با سازماندهی نیز مشکل داشته باشند. آنها ممکن است فضای کاری نامرتب داشته باشند یا برای پیگیری وسایل خود تلاش کنند، که می تواند منجر به ناامیدی و استرس هم برای کودک و هم برای مراقبان آنها شود.

علاوه بر این، کودکانی که با عدم تمرکز دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است در کلاس درس در پیگیری مکالمات یا توجه کردن به صحبت های معلم مشکل داشته باشند. آنها ممکن است اغلب درخواست کنند که اطلاعات تکرار شود یا جزئیات مهم را به طور کلی از دست بدهند. اگر متوجه هر یک از این علائم در کودک خود شدید، بهتر است که با ما تماس بگیرید تا به منظور انجام نقشه مغزی و اجرای جلسات نوروفیدبک اقدام کنیم.

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد

کلینیک نوروفیدبک ویژه تقویت تمرکز در مشهد

به احتمال زیاد تا به حال درباره روش درمانی نوروفیدبک (Neurofeedback) شنیده اید. افرادی که از مشکلاتی همچون اضطراب، افسردگی، عدم تمرکز، مشکلات حافظه ، بیش فعالی و… رنج میبرند قطعا در فعالیت امواج مغزیشان نارسایی ها یا بیش کاری هایی مشاهده میشود و همین موضوع باعث بروز مشکل و بحران برای این دست از افراد شده است.

روش درمانی نوروفیدبک راهی برای درمان و کنترل شرایط این افراد است.

نوروفیدبک یا نوروتراپی در حقیقت نوعی آموزش یا ورزش به شمار می‌آید که در آن عملکرد مغز به صورت لحظه‌ای در صفحه نمایش نشان داده می‌شود. این سیستم برای باز توانبخشی و کنترل دقیق فعالیت مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به تاثیراتی که تا به امروز داشته، به یک روش درمانی موفق و محبوب تبدیل شده است.

نقشه مغزی

آدرس مرکز نقشه مغزی در مشهد

نقشه مغزی ( brain mapping) یا الکتروانسفالوگرافی کمی، بررسی امواج مغزی بصورت کمی میباشد ( Quantitative ElectroEncephalography) که آن را به اختصار QEEG نامیده اند.

در این روش، تجزیه و تحلیل جامع و کامل از مسیر های عصبی صورت میگیرد. این تجزیه و تحلیل شامل اطلاعاتی از امواج مغزی مانند فاز ، دامنه ، قدرت ، فرکانس و … است. این آمار یک گزارش از فعالیت مغز است.

دستگاه عصبی از تعداد زیادی نورون (سلول عصبی ) تشکیل شده است و از طریق امواج فرکانسی مغز با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. داده های عصبی در نورون ها بوسیله هدایت تکانه های الکتریکی انتقال پیدا میکنند.

هنگامی که آسیبی در مغز ایجاد میشود , جریان الکتریکی طبیعی بافت مغز تغییر پیدا میکند و این تغییرات را (کم و زیاد شدن فعالیت مغز) میتوان اندازه گیری نمود. این موارد در آسیب هایی نظیر التهاب مغزی , استرس , افسردگی , آلزایمر , تشنج ، ADHD و… مشاهده میشود.

کلینیک تخصصی نوروتراپی اُستاد مغز در خدمت شماست

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار