4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز حرفه ای نوروفیدبک در مشهد

5/5

آدرس مرکز حرفه ای نوروفیدبک در مشهد

ما بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

شاید شما هم مانند برخی از مراجعین گرامی برای اولین بار است که با نوروفیدبک آشنا شده اید و بسیار کنجکاوید بدانید نوروفیدبک چیست و چگونه انجام میشود؟!

میخواهید بدانید آیا نوروفدیک عوارض دارد یا خیر؟ آیا نتایج این روش پایدار است یا موقتی و گذراست؟

نوروفیدبک در واقع نوعی آموزش یا امکانی برای ورزش دادن مغز است. این تکنولوژی به نوروتراپیست (عصب درمانگر) این امکان را میدهد که از طریق دستگاه EEG بتواند ابتدا نقشه مغزی فرد را ثبت و بررسی نماید و سپس بر اساس این اطلاعات بدست آمده که بخوبی نقاط ضعف یا قوت مغزمان را مشخص میکند، پروتکل ها ( طرح اجرای جلسات) را تعیین و سپس اقدام به نوروتراپی نماید.

در واقع ابتدا کار تشخیصی دقیق و سپس اقدام درمانی صحیح انجام می شود.

انجام نقشه مغزی در مشهد

نمونه نقشه مغزی

از نوروفیدبک برای ارزیابی و اندازه گیری فعالیت های نورونی مربوط به مغز استفاده می شود .

مغز، شامل فعالیت های الکتروبیوشیمیایی است. یعنی از ۲ طریق در حال فعالیت میباشد (الکتریکی و شیمیایی). فعالیت الکتریکی مغز باعث تولید امواج میگردد.

بررسی و تشخیص کمیت و کیفیت امواج و سیگنال های مغز توسط تجهیزات نوروتراپی قابل انجام است. در واقع ما با ثبت EEG  میتوانیم از ضعف ها و مشکلات مغزی نظیر ( ضعف حافظه، دقت و تمرکز، استرس پذیری، اختلالات خواب، افسردگی، مشکلات کنترل حرکتی و تکانه های، بیش فعالی/کاستی توجه، صرع و تشنج و…) آگاه شویم.

کلینیک باسابقه نوروفیدبک در شهر مشهد

نوروفیدبک در مشهد

مغز انسان مانند هر سیستم پیچیده دیگر قابلیت این را دارد که نواقص خود را رفع کند فقط باید از شرایط و وضعیت خود آگاهی پیدا کند . در نوروفیدبک تلاش می شود مغز را از عملکرد خودش آگاه کنیم.، تا یاد بگیرد امواجی که دچار کم کاری یا بیش کاری شده اند را تنظیم کند و عملکرد بهتری داشته باشد. از این حیث نوروفیدبک نوعی « آموزش و یادگیری ناهشیار» است.

در نوروفیدبک درمانگر به فرد کمک می کند تا با تغییر امواج الکتریسیته مغز  ، شرایط روحی را از حالت ناهنجار به حالت هنجار تبدیل کند .

از نوروفیدبک  به منظور بهبود اختلالاتی چون بیش فعالی/کاستی توجه یا در اصطلاح لاتین ADHD، صرع، میگرن، اختلالات اضطرابی، سوء مصرف مواد، افسردگی، مدیریت استرس، اختلالات خواب، ناتوانی‌های یادگیری و آلزایمر و … استفاده می شود.

درمان تخصصی بیش فعالی با نوروفیدبک در مشهد

تصاویر متعلق به همین مجموعه است

کودکان مبتلا به اختلال توجه و بیش فعالی (ADHD)، بی‌قراری، تکانشگری و یا کم توجهی را از خود نشان می‌دهند. این ویژگی‌ها در کودکان بیش فعال باعث بروز اختلال و مشکلات چشمگیری در زندگی روزمره‌شان بویژه سازگاری با همسالان، خانواده و آموزش پذیری می‌شود.

بیش فعالی می‌تواند برای برخی از کودکان و یا حتی بزرگسالان مشکلات جدی را به وجود آورد، به خصوص اگر درمان آن به موقع و زود هنگام شروع نشده باشد. بنابراین در این خصوص، تشخیص زود هنگام بسیار مهم است.

اگر درمان صحیح انتخاب شود،می‌تواند زندگی و آینده فردشما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

در حال حاضر نوروفیدبک یکی از بهترین روش های درمان بیش فعالی محسوب میگردد بویژه اگر توسط متخصص زبده و در کلینیک معتبر و با سابقه اجرا گردد.

درمان اضطراب و استرس با نوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

وقتی فرد به طور مداوم و بیش از حد معمول دچار اضطرابی می شود که متناسب با شرایط یا هر گونه موقعیت تهدید آمیز نیست در این حالت او به اختلال اضطرابی  دچار شده است.

اضطراب طبیعی و نرمال با وجود ناخوشایند بودن احساسی قابل تحمل است اما اضطرابی که مبتلایان به اختلالات اضطرابی تجربه می کنند روند زندگی عادی شان را مختل می کند و اجازه نمی دهد آزادانه به فعالیت های روزمره شان بپردازند.

برخی شرایط، رویدادها، حوادث یا قرار گرفتن در محیط های خاص احساس پریشانی و اضطراب را در بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی برمی انگیزند و باعث می شوند پاسخ های اضطرابی غیر معمولی از خودشان نشان بدهند.

همانطور که اشاره شد یکی از اختلالاتی که روش های نوروتراپی و بویژه نوروفیدبک قادر به درمان آن بوده و تا کنون در تحقیقات زیادی به اثبات رسیده است، اختلالات اضطرابی میباشد و مراجعین ما به خوبی احساس رضایتمندی خود را در خلال درمان گزارش میکنند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار