4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

متخصص نوروفیدبک در مشهد

5/5

متخصص نوروفیدبک در مشهد

اگر بدنبال مرکز خوب نوروفیدبک و متخصص با تجربه هستید با ما تماس بگیرید

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک یا بازخورد عصبی در اصل نوعی بازخورد از دستگاه عصب مرکزی(مغز) است که با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد، تلاش می‌کند که نوعی خودتنظیمی را به آزمودنی آموزش دهد. بازخورد به طور معمول از راه صدا یا تصویر به فرد ارائه می‌شود و از این طریق فرد متوجه می‌شود که آیا تغییر مناسبی را در فعالیت امواج مغزی خود ایجاد کرده‌است یا خیر.

در نوروفیدبک حِسگرهایی که الکترود نامیده می‌شوند بدون هیچ آسیب و خراشی و با موادی رسانا و مخصوص بر روی پوست سر بیمار قرارمی‌گیرند. این حسگرها فعالیت الکتریکی مغز فرد را ثبت و در قالب امواج مغزی (دراغلب موارد به شکل شبیه‌سازی شده در قالب یک بازی کامپیوتری یا فیلم ویدئویی) به او نشان می‌دهند. در این حالت پخش فیلم با هدایت بازی کامپیوتری بدون استفاده از دست و تنها با امواج مغزیِ شخص انجام می‌شود.

به این شکل فرد با دیدن پیشرفت یا توقف بازی و گرفتن پاداش یا از دست دادن امتیاز یا تغییراتی که در صدا یا پخش فیلم به وجود می‌آید، پی به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود برده و سعی می‌کند تا با هدایت بازی یا فیلم، وضعیت تولید امواج مغزی خود را اصلاح کند.

در مرکز تخصصی روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار ،جلسات نوروتراپی توسط متخصص دارای مدرک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با ۱۰ سال تجربه موفق کاری، اجرا میگردد که توانسته بخوبی تکنولوژی را با رواندرمانی ترکیب کند.

مرکز نوروفیدبک درمانی بیش فعالی در مشهد

نوروتراپی

در جریان خون به نواحی مختلف مغز، برای افراد مبتلا به ADHD نسبت به افرادی که ADHD ندارند تغییراتی وجود دارد. از جمله‌ی این تغییرات کاهش جریان خون به نواحی خاصی از جلوی مغز (قشر پیشانی) می باشد. کاهش جریان خون نشان دهنده‌ی کاهش فعالیت مغز است.

ناحیه‌ی پیشانی مغز جایگاه عملکردهای اجرایی است که این عملکردها مسئول کارهای بسیاری مانند برنامه ریزی، سازماندهی، توجه، یادآوری و واکنش‌های عاطفی هستند.

همچنین از نظر عملکر الکترومغناطیسی مغز، امواج Betha و SMR که مسئول تمرکز، توجه و کنترل تکانه هستند،در نواحی مرکزی و پیشانی قشر مخ دارای دامنه ضعیف بوده و خود این امر باعث ضعف این کودکان در فرایند یادگیری و یادسپاری بوده و همچنین کنترل ضعیفی بر رفتار و حرکات تکانشی خود دارند.

جلسات نوروتراپی بخوبی میتواند بدون کوچکترین آسیب یا عوارضی به اصلاح و تقویت این امواج در نواحی مذکور بپردازد. در واقع نوروفیدبک امکان ورزش مغز را فراهم میکند.

جهت تعیین وقت به منظور ارزیابی از وضعیت امواج مغزی خود و قرار گرفتن تحت جلسات نوروفیدبک ( تقویت و ورزش مغزتان) با ما تماس بگیرید. نوروفیدبک درمانی تخصص ماست.

سایر کاربردهای نوروفیدبک  را میشناسید؟

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه

اختلالات یادگیری

مشکلات فراموشی و حافظه

میگرن، سردرهای شدید و تنشی

اختلالات خلقی (انواع افسردگی ها)

اختلالات اضطرابی

انواع اختلال وسواس فکری-عملی

مشکلات عصبی و پرخاشگری

ترس های شدید و مرضی

اعتیاد و کاهش ولع مصرف مواد

تقویت و اصلاح عملکرد مغز

آدرس روانشناس بالینی کودک بیش فعال در مشهد

فرزندم ۶ سال دارد و به شدت پر فعالیت،بیقرار، دایم در حال وول و تکان خوردن است، سریع بهم میرزد و عصبانی میشود و به در مواردی اهل دعوا و پرخاشگری با سایر کودکان است، تحریک پذیری زیاد و بسیار زود رنجی دارد. خواب کوتاه و برای خوابیدن مقاومت زیادی نشان میدهد، توانایی ارتباط سازنده و موثر با همسالانش ندارد و همیشه در مهد یا مدرسه برای سازگار شدن به مشکل خورده است. علاقه ای به یادگیری ندارد و از یاد گرفتن و انجام کارهای ذهنی سریع خسته میشود، خرابکار است و بسیار حواسپرت و…

علایم فوق شرح حالی است از یک کودکی که از بیش فعالی و کاستی توجه رنج میبرد.

این کودکان اگر مورد درمان قرار نگیرند در آینده احتمال شکست تحصیلی، بزهکاری، رفتارهای پرخطر و داشتن تصمیمات اشتباه زیاد در طول زندگیشان بیشتر است.

متخصص روانشناسی درمان بیش فعالی و نقص توجه کودکان با استفاده از تکنولوژیهای نوین همچون نوروفیدبک و اجرای جلسات مشاوره و آموزش والدین و همچنین در صورت نیاز جلسات بازی درمانی و در موارد شدیدتر دارو درمانی به خوبی این کودکان را درمان میکند.

 

با ما بهترین و کاملترین روش های درمانی را تجربه کنید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار