4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز خوب لورتا نوروفیدبک در مشهد

5/5

مرکز خوب لورتا نوروفیدبک در مشهد

در مجموعه تخصصی خدمات نوروتراپی « اُستادِ مغز » تمامی خدمات (نوار مغزی، نقشه مغزی،نوروفیدبک،بیوفیدبک،لورتانوروفیدبک) با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و اصول حرفه ای را انجام می دهد.

لورتا نوروفیدبک عمقی مغز چیست؟

ما این روش را به اختصار نوروفیدبک عمقی مغز می نامیم. نام کامل آن عبارت است از QEEG guided LoRETA Z-SCORE NFB. توصیف آن در نام این روش است. یک QEEG یک تصویر از فعالیت مغزی شماست.

QEEG به منزله چشم های ما است که لایه های درونی مغز شما را با آن می بینیم. ما از QEEG  برای ایجاد برنامه نوروفیدبک برای فعالیت مغزی، علائم و اهداف مورد نظر درمان استفاده می کنیم. در طی جلسات، QEEG های بعدی به ما این امکان را می دهد که با تغییر شما آموزش تان را تنظیم کنیم. بعد از اتمام جلسات نیز با یک مقایسه ساده می توانید میزان پیشرفت خود را ببینید.

بله! لورتانوروفیدبک یک مداخله بسیار کم خطر با اثرات جانبی بالقوه بسیار کمی است. اول از همه اینکه مهم است بدانید که در این روش هیچ چیزی روی مغز یا حتی روی پوست بیمار قرار نمی گیرد. سنسورهای قرار داده شده روی جمجمه (پوست سر) به سادگی فعالیت های الکتریکی مغز بیمار را می خوانند.این سنسورها هیچ گونه تحریک الکتریکی یا هیچ نوع تحریک دیگری به مغز وارد نمی کنند.

البته قابل ذکر است لورتا نوروفیدبک نسبت به روش نوروفیدبک در برخی موارد کاربردها و اثرات کمتری دارد. به عنوان مثال در درمان بیش فعالی/کاستی توجه همچنان نوروفیدبک موثرترین و پرکاربردترین روش محسوب میگردد.

کلینیک لورتانوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

از لورتا نوروفیدبک در چه موردی استفاده می شود؟

هدف تکنیک های تصویربرداری عصبی نشان دادن ساختار یا عملکرد مغز است. درک کارکرد این تکنیک ها مثل عکس گرفته شده از مغز با اشعه ایکس است. به این صورت که تصویر برداری کارکرد مناطقی از مغز که در طی یک فرآیند یا یک تکلیف شناختی فعال می شوند را نشان می دهد. انواع این تکنیک ها شامل PET، Fmri یا MEG می باشد.

پاسکال-مارکی، میشل و لهمن در سال ۱۹۹۴ یک روش جدید برای مکان یابی فعالیت الکتریکی مغز بر اساس پتانسیل جمجمه (پوست سر) از ثبت EEG چند کاناله ابداع کردند. این روش چیزی به نام مشکل معکوس را حل می کند که اندازه ها را به اطلاعاتی در مورد یک سیستم یا جسم فیزیکی مشاهده شده تبدیل می کند.

این تکنیک انقلابی که(لورتا) LoRETA نامیده می شود مخفف low-resolution brain electromagnetic tomography  است که به عنوان یک تکنیک تصویربرداری EEG  بر پایه اعصاب شناخته می شود.

لورتا یک تصویر سه بعدی ۲۳۹۴ واکسل ۷*۷*۷ میلی متر از فعالیت عصبی الکتریکی تولید شده در ماده خاکستری مغز را برآورد می کند. یک مزیت بزرگ این تکنیک این است که به تعداد مشخصی از الکترود یا مکان های الکترود محدود نمی شود و بنابراین می تواند خود را به تقریبا هر دستگاه اندازه گیری و هر نوع ترتیب در الکترودها تطبیق دهد.

مرکز معتبر لورتانوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

لورتا نوروفیدبک ثابت کرده است که در موارد ذیل کمک کننده است:

  • اختلالات خوردن (کم اشتهایی، پر اشتهایی روانی، اختلال پرخوری، مرض چاقی)
  • اختلال شناختی
  • صدمه به سر
  • درد مزمن
  • سوء مصرف مواد
  • اعتیاد
  • توانبخشی بعد از سکته
  • اختلال استرس بعد از ضایعه (PTSD)

درمانگر لورتا نوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

جلسات به صورت دو نفره (درمانگر-بیمار) با یک درمانگر حرفه  ای متخصص برنامه ریزی می شود. یا در کلینیک ما یا از راه دور در منزل. برای آموزش EEG شما باید یک کلاه که شبیه کلاه شنا است بپوشید و روی یک صندلی راحتی جلوی مانیتور کامپیوتر بنشینید. یک فیلم به سلیقه خودتان انتخاب خواهید کرد. فعالیت  های فیلم از طریق یک نرم افزار رابط کامپیوتری-مغزی به فعالیت  های مغز شما مرتبط می شود.

وقتی که اکثر فعالیت  های مغز شما در محدوده سالم باشند ما روی فیلم زوم کرده و آن را بزرگنمایی می کنیم و صدا را نیز پلی می کنیم. وقتی که فعالیت مغز از این محدوده خارج می شود تصویر کوچک شده و صدا نیز کم می شود. فرایند به این صورت است که مغز می خواهد فیلم را ببیند. بنابراین مغز شروع به تجربه کردن این موضوع می کند که کدام فعالیتش باعث نمایش فیلم می شود و کدام فعالیت باعث می شود که فیلم به نمایش در نیاید.

وقتی فعالیتی از مغز موثر واقع می شود مغز به خاطر می آورد که چرا فیلم به نمایش درآمده و شروع به انجام بیشتر آن فعالیت می کند. در طول فرآیند ممکن است برخی نشانه  ها را در مورد اینکه چه چیزی در نمایش فیلم موثر است و چه چیزی نیست کشف کنید.

برای مثال ممکن است متوجه شوید که استراحت و تنفس آرام به تولید فعالیت مغزی دلخواه کمک کرده و بنابراین باعث بزرگنمایی فیلم می شود. از طرف دیگر عصبی شدن و فکر کردن به افکار اضطراب آور باعث می شود که فیلم قطع شده یا دورنمایی گردد.

ما یکی از بهترین کلینیک نوروتراپی در مشهد هستیم.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار