4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز نوروفیدبک درمانی تشنج در مشهد

5/5

مرکز نوروفیدبک درمانی تشنج در مشهد

تشنج یک اختلال الکتریکی ناگهانی و کنترل‌نشده در مغز است که می‌تواند باعث تغییرات در رفتار، حرکات یا احساسات و سطح آگاهی فرد شود.ما به شما عزیزان یکی از بهترین روش های درمانی را معرفی میکنیم و شیوه صحیح کنترل تشنج را آموزش میدهیم.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

تشنج تغییراتی در فعالیت الکتریکی مغز است. این تغییرات می تواند باعث علائم چشمگیر ، قابل توجه یا در موارد دیگر بدون علائم شود.خیلی از افراد  در رابطه با راهکار های درمانی تشنج سوال دارند،  جالب است بدانید که  تشنج را می توان کنترل و درمان کرد، پس با ما همراه باشید .

تشنج چیست؟

در حقیقت تشنج به حملاتی  گفته می شود، که معمولا  همراه  با حرکات بدنی  شدید به صورت  تونیک  یا کلونیک یا  در مواردی  همراه با هر دو  می باشد، و ممکن است  در یک اندام  یا همه اعضا  دیده شود  که بهترین  نمونه  آن صرع  بزرگ  می باشد .

علائم تشنج شدید شامل لرزش شدید و از دست دادن کنترل است. با این حال ، تشنج خفیف نیز می تواند نشانه یک مشکل پزشکی قابل توجه باشد ، بنابراین شناختن آنها مهم است.

به تغییرات فعالیت الکتریکی مغز که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد، تشنج می‌گویند. این تغییرات می‌تواند علائم چشمگیر و قابل توجهی را ایجاد کند و یا نشانه‌ای از آن نداشته باشد. مغز از میلیون‌ها یاخته‌ عصبی (نورون) که عملکرد بدن، احساسات، تفکرات، شخصیت، اخلاق، حافظه و تمرکز را کنترل می‌کند؛ ساخته ‌شده است.

نورون‌ها این اعمال را از راه انتقال امواج الکتریکی به یکدیگر و ارسال و دریافت پیام‌های عصبی انجام می‌دهند. در حالت تشنج یک جرقه الکتریسیته مانند رعد وبرق ایجاد می‌شود و موجب تغییر حالت و رفتار یا عدم هوشیاری فرد می‌شود. علائم این پدیده شدید شامل تکان و لرزش بدن و از دست دادن کنترل است. با این حال، تشنج‌های خفیف نیز می‌توانند نشانه‌ای از یک مشکل مهم پزشکی باشند، بنابراین شناخت آنها مهم است.

کلینیک خوب درمان تشنج در مشهد

انواع تشنج

تشنج را می توان در سه دسته معرفی کرد :

تشنج های غیر صرعی

این دسته از تشنج ها  بیشتر به دلیل آسیب به سر  یا  برخی از بیماری  های دیگر رخ می دهند . با درمان بیمار، تشنج نیز  درمان می شود .

تشنج های جزئی

تشنج های جزئی بیشتر در مواردی که  فرد  مبتلا به بیماری صرع باشد  دیده می شود،در این موارد  فرد  به طور مکرر  تشنج را تجربه می کند . تشنج های جزئی تنها یه طرف بدن را درگیر می کند .

تشنج های گسترده

این حالت از تشنج   هر دو طرف مغز را درگیر می کند ،  می توان این دسته از تشنج ها را  در  دو گروه  تشنج های صرع بزرگ و تشنج های صرع کوچک  معرفی کرد .

تشنج های گسترده علائم فیزیکی  خاصی ندارند و  معمولا افراد خانواده در بروز  تشنج نمی توانند کمکی  به آن ها کنند .

مرکز درمان تشنج در مشهد

علائم تشنج

علائم تشنج ممکن است به طور گسترده‌ای متفاوت باشد. در برخی از افراد، به مدت چند ثانیه در طول این حالت خیره شدن از علائم تشنج است؛ در حالی که در سایر افراد علائم تشنج ممکن است شدیدتر و با انقباضلات عضلانی و لرزش اندام‌ها همراه باشد. داشتن علائم تشنج، به معنای داشتن صرع نیست. گاهی اوقات علائمی قبل از شروع این حالت رخ می‌دهد؛ شامل:

  • احساس ناگهانی ترس یا اضطراب
  • احساس سنگینی در معده
  • سرگیجه
  • تغییر در بینایی
  • حرکت تند و سریع در دست و پا که ممکن است باعث از دست رفتن تعادل در فرد شود
  • سردرد

:شاخص‌ترین علائم تشنج ممکن است شامل موارد زیر باشد

  • سردرگمی موقت
  • خیره شدن به یک نقطه
  • حرکات غیر قابل کنترل دست و پا
  • از دست دادن هوشیاری یا آگاهی
  • علائم روانی مانند ترس، اضطراب
  • اسپاسم عضلانی غیر قابل کنترل
  • کف کردن دهان
  • افتادن
  • طعم عجیب و غریب در دهان
  • خم شدن و فشار در فک
  • گزیدن زبان
  • حرکت ناگهانی و سریع چشم
  • از دست دادن کنترل عملکرد مثانه یا روده
  • تغییرات خلق ناگهانی

مرکز درمان تخصصی نوروفیدبک در مشهد

نوروفیدبک دستگاهی است که از طریق اتصال با چند الکترود به پوست سر بدون ایجاد زخم یا جراحتی، قادر است امواج مغزی را در نقاط مشخصی دریافت و ثبت کند.

امواج ثبت شده در مانیتور مقابل درمانگر به صورت ارقام و نمودارهایی مشاهده میگردد. متخصص نوروتراپیست، از طریق مشاهده این نمودارها و با انجام ارزیابی های دقیق (نقشه مغزی و کلینیکال کیو) میتواند کم کاری ها و نارسایی های فعالیت سلول های عصبی مغز (نورون ها) را شناسایی نموده و سپس در فرایند درمان، در نقاط مختلف از پیش تعیین شده و امواج مشخص شده، اقدامات درمانی را اجرا نماید.

در فرایند درمان، درمانجو مقابل یک مانیتور مینشیند و در حالیکه الکترودها در جای مشخص و از پیش تعیین شده نصب گردیده اند، عملکرد فعالیت سلولی نورون های عصبی را در همان نقاط، میتواند در غالب فیلم، تصویر و یا صوت مشاهده و دریافت کند.

از آنجایی که فرد در جریان جلسه در حال مشاهده عملکرد مغز خود هست، میتواند با پیشبرد نمایش فیلم و یا با تغییر صوت ها، در فعالیت امواج سلولی خود اثر گذاشته و آنها را تقویت و اصلاح نماید.

بنابراین در فرایند یک جلسه نوروتراپی درمانجو به مشاهده و سپس تغییر فعالیت امواج مغزی خود زیر نظر درمانگر که در حال مشاهده و تنظیم نمودارهای مغزی فرد است، میپردازد.

این روش بخوبی میتواند در ابتدا شدت حملات صرع را کاهش داده و به مرور، وقوع این حملات را متوقف سازد.

ما یکی از بهترین ها در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار