4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک درمان صرع در مشهد

5/5

کلینیک درمان صرع در مشهد

صرع بیماری ای هولناک است که باعث درد و مشکل در افراد می شود ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز درمانی و مشاوره در مشهد را معرفی می کنیم.

یکی از قدیمی ترین بیماری هایی که برخی از افراد از دیر باز به آن دچار می شدند بیماری صرع است.این بیماری از مهم ترین تاثیراتی که دارد موجب می شود افراد تشنج کنند و به حالت غش بر زمین بی افتند.

این بیماری در گذشته روند درمانی دشواری داشت و یا این که بیماران اصلا مداوا نمی شدند زیرا که امکانات درمانی و میزان دانش پزشکی به حدی نبود که بتواند درمانی درست برای این بیماری داشته باشد.

در ادامه بر آنیم که به یکی از مهم ترین و نوین ترین روش های درمانی اشاره کنیم و مهم ترین اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد را در اختیار شما قرار دهیم.

صرع چیست؟

صرع از جمله بیماری هایی است که ناشی از نوعی اختلالات مغزی است و زمینه ساز بروز تشنج در افراد می شود . این بیماری به جهت این که از اختلال در سیستم عصبی مرکزی ناشی می شود بسیاری از فعالیت های جسمی و ادراکی افراد را می تواند تحت الشعاع قرار دهد. از این رو این بیماری علائم و نشانه های مختلفی دارد.

علل بیماری صرع

  • عوامل ژنتیکی
  • رخداد های ناگهانی و ضربات شدیدی که به سر وارد می شود
  • بیماریهای عفونی در ناحیه مغزی
  • سوابق خانوادگی و یا فامیلی
  • سکته مغزی

البته علل مختلفی برای این بیماری برشمرده شده است اما همچنان نمی توان یک دلیل قطعی و نهایی را برای این بیماری عنوان کرد.

مرکز درمان صرع در مشهد

پیامد های بیماری صرع

مهم ترین پیامد هایی که در اثر بیماری صرع رخ می دهد:

  • تشنج؛ تشنج ها بسیار زیاد تکرار می شود و در فواصل زمانی کوتاهی اتفاق می افتد.
  • تغییرات خلقی و رفتاری در دوره های متناوب
  • کاهش سطح هوشیاری
  • خیره شدن های غیر عادی؛ در واقع این افراد در برخی از دوره های زمانی خیره شدن های ناگهانی را تجربه می کنند که غیر طبیعی است و ناشی از بیماری صرع می باشد.
  • حملات ناگهانی
  • حرکت دادن دست ها و پاها بدون این که اختیاری وجود داشته باشد. این حرکات سریع است و ناگهانی اتفاق می افتد.

هرکسی که تشنج می کند به بیماری صرع مبتلا است!!!

یکی از تصورات اشتباهی که وجود دارد این است که همه کسانی که تشنج می کنند بیماری صرع دارند. در حالیکه این گونه نیست به این جهت که تشنج هایی که در اثر صرع می باشد دارای شرایطی است که باید شرایط تشنج های صرعی و سایر علامت ها را در نظر گرفت تا تشخیص دقیق باشد.

در واقع کسانی که بیماری صرع دارند تشنج یکی از علائم بیماری صرع است از سوی دیگر نیز تشنج ناشی از صرع مکرراً اتفاق می افتد. بنابراین اگر یک بار یا دو بار این عارضه را تجربه کرده اید دلیل بر این نمی شود که بیماری صرع دارید.

مرکز درمان قطعی صرع در مشهد

علت ایجاد بیماری صرع در فرد چیست؟

خیلی از افراد در مورد علت ایجاد این بیماری نیز سوال دارند که در پاسخ به سوال هایشان ابتدا باید بگوییم در اکثر موقع این بیماری هیچ علتی ندارد و فرد را بدون هیچ علتی درگیر خود می کند. اما در ادامه برخی از فاکتورهایی که در بروز این بیماری دخیل هستند را برای شما مطرح کرده ایم :

اثرات ژنتیکی :بررسی ها نشان داده که این بیماری در افرادی که خانواده هایشان مشکل داشتند بیشتر بوده است. از این رو می توان ژنتیک را نیز برای علت این بیماری نام برد.

ژن :  بررسی های محققین اثبات کرده که ژن ها نیز در بخشی از علت های بروز بیماری صرع نقش دارند. همچنین بیان شده که ژن ها می توانند فرد را در شرایط محیطی بیشتر حساس کنند که نتیجه آن تحریک کردن تشنج است.

ترومای سر :بررسی متخصصین نشان داده ترومای سر که در اثر تصادف به وجود می آید می تواند یکی از علت های بروز بیماری صرع در فرد باشد.

بیماری های مغزی :بیماری های مغزی مانند تومور های مغزی یا سکته که باعث آسیب به مغز می شوند نیز ممکن است یکی از علت های بروز بیماری صرع در فرد شود.

مرکز تخصصی درمان صرع با نوروتراپی در مشهد

خیلی از شماها اصلا با روش درمانی نوروفیدبک آشنایی ندارید از این رو به تمامی سوال های شما در خصوص درمان صرع با نوروفیدبک پاسخ می دهیم. نوروفیدبک که امروزه به یکی از بهترین و معروف ترین روش های درمانی انواع اختلالات و بیماری ها تبدیل شده همانند یک مداخله درمانی می باشد.

در این روش درمانی توسط یک برنامه کامپیوتری فعالیت های امواج مغزی ارزیابی می شود. در حقیقت این روش درمانی به وسیله این برنامه امواجی را که از مغز فرد دریافت می کند را به همراه سیگنال ها سازماندهی می کند. اگر بخواهیم به طور ساده تر به شما بگوییم نوروفیدبک چیست می توان گفت این روش درمانی به مغز یاد می دهد خودش به تنهایی برای بهبود خود تلاش کند. این روش درمانی که توسط متخصصین الکترودهایی بر روی سر بیماران متصل می شود هم برای کودکان و هم برای افراد مسن مفید است.

باید به شمایی که نگران درمان صرع با نوروفیدبک هستید بگوییم که بیش از هشتاد الی نود درصد مبتلایان به صرع با این روش درمانی نوین درمان شده اند. همچنین درمان صرع با نوروفیدبک به دلیل غیر دارویی بودنش یکی از مطمئن ترین روش ها می باشد. چون اکثر دارو ها عوارضی مانند خستگی، کوفتگی بدن، سرگیجه، افزایش وزن، مشکلات حافظه و تمرکز، افسردگی و …. را به دنبال دارند در حالی که درمان صرع با نوروفیدبک هیچ عوارضی ندارد.

برای پیدا کردن یک نوروتراپیست خوب باید به بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان صرع و سایر اختلالات روحی و روانی مراجعه کنید. ما یکی از بهترین مراکز تخصصی درمان صرع با نوروفیدبک در مشهد می باشیم برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار