4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

دکتر روان شناس باتجربه کودک در مشهد

5/5

دکتر روان شناس باتجربه کودک در مشهد

اگر قصد مراجعه به دکتر روانشناس باتجربه کودک و نوجوان در مشهد را دارید با تماس بگیرید

دوران کودکی زمان شکل‌گیری شخصیت، به وجود آمدن عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات در آینده فرد است.

این دوران، دوره بازی، جنب و جوش، کنجکاوی و اساسی‌ترین مرحله برای رشد و ساخته شدن شخصیت کودک است. بی توجهی برخی والدین به دوران کودکی و شیوه‌های صحیح تربیت فرزند، اثرات جبران ناپذیری را برای آینده کودکان به بار می‌آورد.

رفتارهایی مثل لجبازی، جیغ زدن و گریه‌های مداوم، پاسخ‌های مناسبی از سمت والدین دارند که باید با کمک مشاور یا روان‌شناس کودک آن‌ها را بیاموزند.

بیشتر والدین می‌خواهند فرزندانشان در زندگی موفق باشند، به همین خاطر والدین تلاش می‌کنند توصیه‌هایی را به فرزندانشان ارائه دهند تا فرزندانشان بتوانند در دستیابی به اهدافشان موفق باشند.

با این حال بسیاری از مطالعات و پژوهش‌های روانشناسی و تجربه‌ی مشاوران و جلسات مشاوره نشان می‌دهد موفقیت چیزی نیست که والدین به فرزند تکلیف کنند و او هم با انجام آن تکلیف به موفقیت برسد، بلکه موفقیت نیاز به تقابل سازنده با مشکلات و حل آنها دارد.

مشاوران بر این باورند هرچند اکثر این نگرش­ها ممکن است در کوتاه مدت موفقیت‌آمیز باشد، اما در نهایت، فرد را دچار فرسودگی کرده و موفقیت کمتری را برای فرد به بار می­آورند. مشورت با یک روانشناس کودک و نوجوان دلسوز و با تجربه همواره کمک حال والدین خواهد بود و فرزندان در آرامش بیش تری این دوران را سپری خواهند کرد.

اضطراب جدایی در کودکان چیست و چگونه می توان ان را مدیریت کرد

آدرس کلینیک روانشناس کودک در مشهد

در سنین پایین‌تر، گریه کردن، کج‌خلقی یا داشتن دلبستگی دربرابر جدایی از والدین ، واکنش‌های سالمی هستند و مرحله‌ای طبیعی در فرایند رشد به حساب می‌آیند.

اضطراب جدایی می‌تواند قبل از یک سالگی شروع شود یا پس از مدتی دوباره خود را نشان بدهد. حتی در برخی از موارد نیز تا ۴ سالگی ادامه پیدا می‌کند.

با این وجود، شدت و مدت اضطراب جدایی از کودکی به کودک دیگر متفاوت است. حتی اگر کودک شما کمی بزرگ‌تر باشد، داشتن مقداری نگرانی درباره‌ی رفتن مادر یا پدر طبیعی است. شما می‌توانید چنین مسئله‌ای را با صبر، استواری و اعمال محدودیت‌های جدی اما مهربانانه برای کودک‌تان آسان‌تر کنید.با این حال، برخی از بچه‌ها با وجود تلاش پدر و مادر، اضطراب جدایی را برای مدتی خواهند داشت.

این بچه‌ها، تجربه‌ای پایدار یا تکرارشونده از اضطراب جدایی شدید را در سال‌های اولیه‌ی مدرسه یا بعد از آن خواهند داشت. اگر این موضوع بیش از اندازه با فعالیت‌های معمولی مثل مدرسه رفتن یا روابط دوستانه تلاقی پیدا کند و به‌جای چند روز، چند ماه به طول بینجامد، احتمالا نشان از وجود مشکلی بزرگ‌تر خواهد داشت، مشکلی به نام اختلال اضطراب جدایی.

برای مراجعه به روانشناس با تجربه کودک و نوجوان جهت درمان اضطراب و بهبود خلق فرزند عزیزتان با ما تماس بگیرید

روانشناس بالینی متخصص بیش فعالی در مشهد

اختلال بیش فعـالی / کمبـود توجـه (Attention-Deficit/ Hyderactivity Disorder (ADHD الگوی پایدار عدم توجه و یا بیش فعالی است که شدیدتر و شایعتر از آن است که معمولاً در کودکـان بـا سـطح رشـد مشابه دیده میشود. برآورد میشود که این اختلال در بـین ۵تا ۱۵درصد از دانش آموزان دیده شود.

در این مرکز روانشناس بالینی متخصص اختلال بیش فعالی/کاستی توجه با ترکیب روش های نوروتراپی، بازی درمانی، مشاوره و آموزش ویژه والدین و فرزندان به درمان دایمی این اختلال پرداخته و نتایج ارزشمندی را حاصل نموده است.

بیشتر بدانیم : نوروفیدبک چیست؟

با ما تجربه درمانی سالم و موفق را داشته باشید

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار