4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک مشاور خوب کودک در مشهد

5/5

آدرس کلینیک مشاور خوب کودک در مشهد

اگر بدنبال آدرس کلینیک مشاور خوب کودک و نوجوان هستید با ما تماس بگیرید

چرا باید مشاوره را جدی گرفت؟

ما همواره با افراد بزرگسالی بر میخوریم که دارای ضعف های شخصیتی و رفتاری متعددی هستند. افراد پرخاشگر، مضطرب، افسرده و گوشه گیر، دارای مهارت های اجتماعی ضعیف و…، انسان هایی هستند که در حساس ترین دوره های زندگی (نوجوانی و کودکی) از آموزش های خوب برخوردار نبوده و همواره از جانب والدین با خطاهای تربیتی مواجه بوده اند.

بنابراین اولین اهمیت مشاوره میتواند « پیشگیری » باشد. پیشگیری از بروز بسیاری مشکلات روانشناختی و شخصیتی که هر فردی ممکن است تحت شرایط نامطلوب تربیتی به آنها دچار گردد.

دومین اهمیت مشاوره « درمان» است. کودک یا نوجوان و حتی فرد بزرگسالی که گرفتار معضل پرخاشگری، اضطراب و وابستگی و بسیاری مشکلات خلقی دیگر شده، نیازمند بازسازی و اصلاح روان وشخصیت خویش زیر نظر و تحت راهنمایی های یک متخصص است.

مشاور کودک و نوجوان متخصص کج خلقی و پرخاشگری

کج خلقی زمانی اتفاق می افتد که کودک سخت تلاش می کند تا بر محیط خود تسلط یابد.سفری سخت برای آن ها است که از یک کودک نوپا به یک کودک توانمند، پیشرفت پیدا کنند بیایید نگاهی بیندازیم که چرا کودکان کج خلقی می کنند.

کودکانی که مدام عصبانی می شوند را می توان کنترل و درمان کرد اول باید به دنبال علت آن بود که معمولا بخاطر عدم توجه والدین به آن ها این رفتار را از خود نشان میدهد.
کج خلقی یک کودک وقتی است که او قادر نیست انگیزه های عاطفی خود را تنظیم کند و این منجر به از دست دادن کنترل نفس و بی توجهی به هنجارهای رفتاری پذیرفته شده در گذشته می شود که از تناسب با موقعیت نشات می گیرد.

کج خلقی در کودکان از ۱۸ ماهه که بیش ترین عمومیت را دارند شروع و در چهار سالگی شروع به کاهش می کند اما برخی ممکن است حتی بعد از این محدوده سنی نیز ادامه پیدا کنند.

مشاور متخصص کودک با ارزیابی دقیق و سنجش جوانب مختلف خانوادگی، روانی و عاطفی فرد، علل اصلی مشکلات خلقی کودک یا نوجوان را شناسایی نموده و سپس بر اساس مهارت های بالینی و دانش علمی خود از طریق جلسات مشاوره فردی، خانواده درمانی و… به درمان میپردازد.

مشاور کودک و نوجوان متخصص اضطراب و استرس

انواع مختلفی دارد که بعضی از ترس ها در دوران کودکی طبیعی بوده اما تعدادی از نشانه ها وجود دارد که  بیان کننده وجود ترس غیر طبیعی در کودک  است و نیاز به بررسی و مشورت با متخصص را دارد.

والدین و پرستار کودک با داشتن شناخت کافی از هر ترسی در سن کودک می توانند متوجه وجود نشانه های ترس غیرطبیعی در کودک شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاور متخصص کودک با دانشی که از نشانه های اضطراب و ترس های مرضی در سنین مختلف دارد، ابتدا به تشخیص بالینی پرداخته و سپس براساس تشخیص دقیق بالینی، نسبت به درمان آن با تدابیر علمی روانشناسی اقدام مینماید.

مشاور کودک و نوجوان متخصص بیش فعالی/ کاستی توجه

از هر ۱۰۰ کودک ۵ کودک می‌توانند مبتلا به ADHD باشند. پسران ۳ برابر بیش از دختران در معرض ابتلا قرار دارند. اغلب این مشکلات قبل از ۷ سالگی آغاز می‌شوند و ممکن است والدین تا وقتی که فرزندشان بزرگتر نشده متوجه مشکل او نگردند.

علایم ADHD
– مشکل در توجه و تمرکز که در افت تحصیلی کودک نقش مهمی دارد.
– فعالیت بیش از اندازه (بیش‌فعالی)که منجر به تنبیه شدن و انزوای اجتماعی کودک می شود.
– انجام عمل قبل از فکر کردن به آن (حرکات تکانشی)که باعث آسیب دیدن بیمار و اطرافیان  می شود.

والدین باید متوجه باشند که اعمال و رفتار کودک در کنترل خودش نیست و در اثر بیماری می باشد و بسیار مهم است که در صورت شک به این اختلال یک فرد متخصص این بیماری را از شیطنت مربوط به این سن تشخیص دهد و درمان مناسب را آغاز کند تا از ایجاد عواقب شدید و آسیب رسان جلوگیری شود.

روش درمان این بیماری می تواند درمان دارویی یا روان درمانی به تنهایی و یا ترکیبی این دو روش باشد.

درمان دارویی ADHD براساس داروهای محرک عصبی و غیر محرک استوار است.
درمان‌های غیردارویی این بیماری عبارتند از رفتار درمانی،درمان شناختی رفتاری، خانواده درمانی، مداخله در مدرسه، آموزش مهارتهای اجتماعی ، آموزش مدیریت والدین و نوروفیدبک است.

لازم بذکر است بدانید در حال حاضر بهترین روش درمانی برای درمان این اختلال « نوروفیدبک » و « مشاوره آموزشی » است.

کلینیک نوروفیدبک ویژه کودک و نوجوان در مشهد

علم همواره در حال پیشرفت و ترقی است. هر روز که میگذرد محققان و متخصصان در عرصه های مختلف علمی، پزوهشی و فناوری به دستاوردهای نوینی میرسند.

با جرات میتوان گفت، نوروفیدبک یکی از این دستاوردهای ارزشمند و قابل تامل متخصصان در عرصه علوم اعصاب و روان است. این تکنولوژی نه تنها قادر است به طور مستقیم از آنچه در مغز ما در جریان است ما را مطلع سازد، بلکه امکان انجام فرایند خودتنظیمی برای عملکرد مغز فرد را ایجاد نموده است.

در فرایند درمان، درمانجو مقابل یک مانیتور مینشیند و در حالیکه الکترودها در جای مشخص و از پیش تعیین شده نصب گردیده اند، عملکرد فعالیت سلولی نورون های عصبی را در همان نقاط، میتواند در غالب فیلم، تصویر و یا صوت مشاهده و دریافت کند.

از آنجایی که فرد در جریان جلسه در حال مشاهده عملکرد مغز خود هست، میتواند با پیشبرد نمایش فیلم و یا با تغییر صوت ها، در فعالیت امواج سلولی خود اثر گذاشته و آنها را تقویت و اصلاح نماید.

بنابراین در فرایند یک جلسه نوروتراپی درمانجو به مشاهده و سپس تغییر فعالیت امواج مغزی خود زیر نظر درمانگر که در حال مشاهده و تنظیم نمودارهای مغزی فرد است، میپردازد.

مرکز مجهز بازی درمانی در مشهد

بازی مهمترین بخش زندگی کودکان است. کودکان از طریق بازی افکارشان را بازگو می کنند و به همان راحتی که بزرگسالان احساساتشان را با کلمات بیان می کنند، آنان نیز همین کار را به وسیله بازی انجام می دهند.

کودک در طول بازی توانایی حل مشکلات خود را پیدا می کند و به وسیله آن می تواند اعتماد به نفس و روحیه استقلال طلبی را در خود پرورش دهد ازطریق بازی با محیط و اطرافیان خود تعامل برقرار می کند آنان احساساتی چون ترس، اندوه، شادی و عصبانیت خود را از طریق بازی بیان و به این ترتیب احساس امنیت و ارزشمند بودن می کنند.
کودک در بازی نیازهای حسی، حرکتی،درکی،شناختی و اجتماعی خود را برآورده می سازد و انرژی خود را تخلیه می کند که این کار باعث افزایش آرامش او شده وسطح توجه کودک را بالا می برد، در غیر این صورت اگر این انرژی امکان بروز پیدا نکند، احتمالا به اضطراب، افسردگی و پرتحرکی تبدیل می شود و یادگیری دچار اختلال می شود.

ما بهترین خدمات را به شما عزیزان ارایه میدهیم

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار