4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس درمانگر هیپنوتیزم خوب در مشهد

5/5

با هیپنوتیزم درمانی اختلال متعددی از جمله اضطراب اجتماعی یا همان کمرویی را می توان درمان کرد. تجربه درمان هزاران مراجع مبتلا به کمرویی و اضطراب اجتماعی به من نشان داده است که یکی از بهترین و سریع ترین روش های درمان کمرویی هیپنوتراپی است.

هیپنوتیزم درمانی چگونه کمرویی را درمان می کند؟

بخشی از مغز که مسئول هیجانات و احساسات است معمولا بدون اراده و کنترل ما عمل می کند. این بخش از مغز در افراد کمرو علایم اضطرابی را در زمان روبرو شدن با جمع ایجاد می کند. آنها بدون آنکه بخواهند یا کنترلی بر آن داشته باشند زمانی که در جمع قرار می گیرند مضطرب می شوند.

هیپنوتراپی کمرویی به شما کمک می کند از پاسخ خودکار مغز در زمان مواجهه با جمع جلوگیری می کند.

در جلسه هیپنوتراپی چه روی می‌دهد؟

دکتر روانشناس قبل از شروع هیپنوتراپی باید سابقه پزشکی و مشکل فعلی شما را بررسی کرده و پس از تعیین اینکه مشکل شما روانشناختی است و ریشه در عوامل پزشکی ندارد.در این صورت دکتر روانشناس می تواند از روش هیپنوتیزم درمانی استفاده کند.

پس از انتخاب هیپنوتراپی به عنوان روانشناس درمانی، روانشناس ابتدا درباره هیپنوتیزم توضیحاتی به شما می دهد و میزان هیپنوتیزم پذیری شما را با انجام تست هایی مورد بررسی قرار می دهد.

هیپنوتیزم چه احساسی دارد؟

هدف هیپنوتراپی ، ورود به حالت تغییر یافته هوشیاری است که خلسه یا حالت هیپنوتیزمی نامیده می‌شود.

افراد در حالت خلسه هیپنوتیزمی، حس آرامش و ریلکس شدن عضلات را تجربه می کنند.  یا به عبارت ساده تر هیپنوتیزم نوعی آرامش عمیق است. در حالت هیپنوتیزم دسترسی به ضمیر ناخودآگاه و ایجاد تغییرات در آن ساده تر است. معمولا هر جلسه هیپنوتیزم درمانی بین نیم تا یک ساعت وقت می‌برد.

مهمترین مشکلی که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی با آن دست به گریبان هستند این است که وقتی در جمعی قرار می گیرند به صورت خودکار علایم ترس و اضطراب در آنها پدیدار می شود. و آنها هیچ کنترلی بر علایم خود ندارند. به عبارت ساده تر علایم اضطراب در این افراد به صورت خودکار فعال می شود که  در هیپنوتراپی به دلیل دسترسی به ذهن ناخودآگاه می توان این پاسخ های خودکار را کنترل کرد.

به این ترتیب پس اتمام جلسات هیپنوتیزم درمانی علایم اضطراب در فرد به صورت خودکار فعال نمی شود.

معمولا هیپنوتیزم درمانگر ، خود هیپنوتیزم را هم به شما آموزش می دهد تا در بین جلسات درمانی و در منزل خود آن را تمرین کرده و اثرات جلسات درمانی را تقویت کنید.

هیپنوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که هیپنوتراپی باعث کاهش سطح اضطراب و افزایش آرامش شما در زمان حضور در جمع می شود.  نتیجه این پژوهش  ها نشان داد که هیپنوتیزم در درمان هراس اجتماعی و کمرویی موثر است.

انتخاب هیپنوتیزم درمانگر

هیپنوتراپی حتما باید توسط روانشناس انجام پذیرد. لزوما کسی توان هیپنوتیزم کردن دارد نمی تواند به درمان مشکلات از طریق هیپنوتیزم بپردازد.

هیپنوتیزم ابزار کمکی است که می تواند فرایند درمان را سریع تر کند. پس هیپنوتیزم حتما باید در کنار یک روش درمانی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. روش های درمانی هم فقط توسط روانشناس کارآموزده قابل اجرا هستند. پس در صورتی که قصد دارید مشکل خود را به کمک هیپنوتیزم درمان کنید.

درمانگر های متخصص در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار در این حوزه به شما کمک خواهند کرد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار