4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس بالینی متخصص انواع اضطراب در مشهد

5/5

روانشناس بالینی متخصص انواع اضطراب در مشهد

بدانید که اضطراب در مجموع حالتی طبیعی است. همه افراد وقتی در شرایط استرس زا قرار می گیرند و احساس می کنند که در مقابل این شرایط آسیب پذیراند، مضطرب می شوند. بنابراین مضطرب بودن به این معنی نیست که “ضعیف” یا “غیر عادی” هستید

احتمال این که یک فرد مبتلا به اختلال اضطراب شود به چند فاکتور وابسته است. به گونه مثال، زنان دو برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری روانی می‌شوند.

برخی‌ها از نظر ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلا به اضطراب یا استرس هستند. محیط زندگی یک شخص و تجربه کردن آسیب‌های روانی نیز در بروز و تقویت این بیماری نقش دارند.

علایم این بیماری روانی شامل خستگی، بدخوابی و کم‌خوابی و مشکلات جهاز هاضمه است. هر کسی که احساس می‌کند در مدت بیش از شش ماه از دایره تشویش و اضطراب رهایی نمی‌ یابد، باید به یک فرد متخصص مراجعه کند.

علاوه بر این، تغییرات اندکی در شیوه زندگی روزمره نیز می‌تواند تاثیر مثبتی در غلبه بر این بیماری و یا جلوگیری از ابتلا به آن داشته باشد.

برای درمان اضطراب به کجا مراجعه کنیم؟

درباره تمام چیزهایی که ممکن است در شما استرس ایجاد کند، فکر کنید. در صورت امکان تلاش کنید تا راه حل هایی عملی برای کاستن ازاین منابع استرس زا بیابید. برخی از این راه حل ها عبارتند از:

– گفتن “نه” در مقابل کارهایی که دوست ندارید آنها را انجام دهید

– کنار گذاشتن کارها و مسئولیت های غیر ضروری و وقت گیر

– مقابله با مشکلات کاری از طریق گفتگو با مدیر، رییس و …

– استفاده از طرح های عملی سازمان یافته و واقع بینانه برای انجام کارها

– درخواست برای دریافت اطلاعات و بازخوردهای مورد نیاز در صورت کارآمد بودن آنها

– بحث کردن درباره مشکلات ارتباطی

با خود مهربان باشید و به نیازهایتان پاسخ دهید. توانایی خود را برای مقابله با استرس افزایش دهید. با تغذیه مناسب، انجام مرتب تمرینات ورزشی و استراحت کافی، مراقب سلامت جسمی و روحی خود باشید.

دریافت حمایت دیگران نیز در این مسیر بسیار مهم است؛ بنابراین وقت خود را با اعضای خانواده و دوستان دلسوز صرف کنید. انجام فعالیت های شادی آور، به تنهایی یا با دیگران، بسیار مهم است؛ پس به فعالیتهای سرگرم کننده خود ادامه دهید و بار دیگر توجه خود را بر آنچه زمانی به انجام آن علاقه مند بودید، متمرکز سازید.

اگر نسبت به منبع اضطراب خود اطمینان ندارید، با یک مشاور صحبت کنید، تا مفهوم اضطراب و راه های مقابله با آن را بیابید

مرکز درمانی تخصصی جهت درمان اختلالات بدخوابی در کودکان

اگر کودکتان در طول روز به دلایل مختلف از جمله کمبود فضا، انرژیش را تخلیه نکند، دیرتر خسته می‌شود. زندگی در آپارتمان‌های کوچک که در آن فضای کافی برای تحرک کودک وجود ندارد، باعث می‌شود میزان خواب کودک هم روز به روز کمتر ‌شود. البته این موضوع به سرشت کودکتان هم مربوط است.

روش‌هایی چون روی پا خواباندن، در بغل راه بردن و … ایجادکننده عادت‌های غلط هستند. معمولا ترک‌دادن این عادت‌ها سخت است و حتی گاهی در بزرگسالی هم باعث مشکل می‌شود. گذاشتن در رختخواب و تحمل گریه کودکتان یکی از روش‌های مفید است.

 

 

بایستی هر بار که کودک بیدار می‌شود، زمانی را که بالای سر او ظاهر می‌شوید، به تاخیر بیندازند تا کودک یاد بگیرد شب فقط برای خوابیدن است نه در بغل گرفتن یا بازی کردن. برای اجرای این روش‌ها باید تحمل، طاقت و صبر داشته باشید.

تنبیه روش مناسبی برای ایجاد خواب در کودک نیست و باعث ایجاد استرس و اضطراب در کودک می‌شود و اختلال در خواب ایجاد می‌کند.

روش‌های تشویقی معمولا کارایی بهتری دارند.

اگر نمی خواهید کودک دو ساله تان در رختخواب به شما بپیوندد جلوی در اتاق خواب او یا اتاق خواب خودتان حفاظ بگذارید. بعضی از والدین تشکی را برای کودک کنار تخت خود روی زمین می گذارند و این بیدار شدن ها در طول شب امری بسیار رایج است.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار