4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اعتیاد به الکل با هیپنوتیزم در مشهد

5/5

درمان اعتیاد به الکل با هیپنوتیزم در مشهد

الکلیسم چیست؟

الکلیسم ، اعتیاد به مصرف اجباری و مستمر نوشابه های الکی است که نرسیدن الکل به این افراد معتاد ، برعکس اعتیادهای دیگر ممکن است حتی منجر به مرگ معتاد بشود . تاکنون روشهای درمانی پراعتباری با دعاوی درمانی بالا برای معالجه ی آن ارائه نشده است .

شاید نتایج درمانی محدود هم درمورد افراد معتادی بوده که دریک بیمارستان بستری و یا در درمانگاهی تحت درمان بوده اند . از آمار افراد مبتلی به الکلیسم درهیچ کشوری اطلاعات دقیقی دردسترس نیست .

رواندرمانی به ندرت در مواردی مؤثر بوده که این اعتیاد به صورت ثانوی و در دنبال بیماریهای هیستریک یا فوبیائی پدید آمده بودند . تعدیل رفتاری به خصوص با روشهای بیزار کننده درمواردی هم که مؤثر بوده ، این تأثیرات مثبت درمانی کوتاه مدت بوده و برای ارزشیابی آثار طویل المدت آن نیاز به انتظار بیشتری است .

هیپنوتیزم و الکلیسم

بجورخیم معتقد بود که افراد الکلی بسیار هیپنوتیزم پذیر هستند و برای درمان این بیماران هیپنوتیزم درمانی یک روش بسیار پرقدرت و مؤثری است . او گزارش کرده است که حتی در خلسه های سبک هیپنوتیزمی ، درمان الکلیسم با « نتایج عالی » همراه است .

او حتی به این نکته ی جالب اشاره کرده که این نتایج درمانی حتی پس از یک جلسه ی درمان به دست می آید . واضح است که او افرادی را برای درمان انتخاب کرده بود ، که انگیزه ی بالائی برای توقف مصرف الکلی داشته اند .

 

درشرایط عادی زندگی هم می توان بیزاری و نفرت به نوشیدن نوشابه های الکلی را القاء کرد .

برای مثال ، در آسایشگاه های ترک اعتیاد به الکل ، نوشابه های گرانبها و مجلل الکلی مانند ویسکی به صورت پنهانی با مواد تهوع آور مخلوط و به بیماران داده می شود .

درمان الکلیسم با هیپنوتیزم

شرطی کردن افراد معتاد با صحنه های بیزاری و نفرت ممکن است درکوتاه مدت مؤثر باشد ، ولی در طویل المدت از نقطه نظرهای متعددی زیان آور است و هرگز نباید بدون مقدمه چینی یک اسباب بازی جذّاب و شادی آفرین را از دست کودکی به زور خارج کرد . درتمام این موارد باید به حل و فصل مشکلاتی که فرد را به سوی اعتیاد کشانیده است ، توجه بیشتری معطوف کرد . دراین شرایطِ زورمدارانه بیشتر از اینکه معتاد اعتیاد خود را ترک کند ، رفتن به مطب یا درمانگاه فرد درمانگر را ترک می کند !

درموارد ترک علامتی اعتیاد به الکل ، شخصیت نابالغ و متکی بیمار که تغییری نکرده ، بنابر این این احتمال دارد که او دوباره به اعتیاد به الکل و یا اعتیاد شدیدتر و بدتری برگردد .پس بهتر است که همزمان با جلسات هیپنوتیزم جلسات رواندرمانی را نیز شرکت کنند.

متخصصین ما در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار با استفاده از هیپنوتیزم در کنار سایر روش های روان درمانی دیگر به شما کمک می کنند که به الکلیسم غلبه کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار