4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس خانواده خوب در مشهد

5/5

روانشناس خانواده خوب در مشهد

روانشناسی خانواده یکی از شاخصه های اصلی روانشناسی می باشد. متخصصین روانشناسی در روانشناسی خانواده بر رفتار ها و روابط اعضای خانواده و تاثیرات آنها بر روی یکدیگر می پردازند. روانشناسی خانواده به مباحثی از قبیل ازدواج، طلاق، شیوه های فرزند پروری می پردازند. در روانشناسی خانواده بهتر است که افراد برای رفع مشکلات خانوادگی خود به فرد متخصص یعنی روانشناس خانواده مراجعه کنند و از مشاوره های افراد غیر متخصص خودداری کنند.

روانشناسی خانواده مشکلات میان افراد را شناسایی می کند و دلایل رخ دادن آنها را جویا می شود و دیدگاه های خود را نیز مطرح می کند و با تخصص خود و با بحث با اعضای خانواده درباره موضوعاتی که تا به حال درباره آنها بحث نشده است به حل مشکلات می پردازد. از جمله دلایلی که مردم بخاطر آنها به روانشناس مراجعه می کنند می توان به مشکلات خانوادگی، رفتار های تربیتی فرزندان، استرس های ناشی از کار، رابطه بافرزندان اشاره کرد.

روان شناسی خانواده نقش مهمی در حل کردن مشکلات و مسائلی که در خانواده ممکن است پیش بیاید را دارد. روانشناسی خانواده باعث می شود افراد مهارت های خود را در زندگی بالا ببرند و نقش خود را در خانواده پیدا کرده و به استحکام و آرامش خانواده کمک کنند. دلیل اهمیت روانشناسی خانواده این است که افراد با یکدیگر نسبت نزدیک و ارتباط مستقیم دارند و از این رو بر روی احساسات و عواطف هم تاثیر می گذارند.

روانشناسی خانواده چیست و چه مزایایی دارد؟ - ویکی روان

کاربردهای روانشناسی خانواده

این حوزه در بیشتر موارد با زوج ها، اشخاص، خانواده ها و سیستم های اجتماعی ارتباط دارد. روانشناسان متخصص در حیطه خانواده مواردی مثل آسیب شناسی افراد و خانواده‌ها، مشکلات سلامت روانی و روابط میان فردی آن ها را بررسی می کنند و در صورت نیاز تحت درمان قرار می دهند.

همچنین مشکلات خانوادگی، تنش در خانوده، مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان، استرس خانواده، چالش های تربیتی فرزندان و مشکلات ارتباطی با دیگران را بررسی کرده و بهترین راهکارهای درمانی را برای آن‌ها ارائه می دهند.

برای مثال موارد زیر از کاربرد های روانشناسی خانواده هستند:

  • بررسی کردن مسائل و مشکلات خانواده
  • بالا بردن بهداشت و سلامت روانی خانواده
  • بهبود در کیفیت روابط خانوادگی و ارائه راهکارهای آن
  • ارائه راه حل مناسب برای حل مشکلات خانواده ها

چطور از روانشناس خانواده کمک بگیریم

بعضی مواقع در زندگی زناشویی با احساساتی از قبیل اینکه از یکدیگر فاصله گرفته اید یا دیگر زندگی مشترک شور و هیجان گذشته را ندارد و فقط در کنار یکدیگر دارید زمان را می گذرانیدو به خاطر دعواهایی که داشته اید دیگر امکان گفتگو با یکدیگر را ندارید و و حرف هایتان سریعا به مشاجره و کشمکش کشیده می شود.

متخصصین خانواده با شناخت رابطه شما و گفتگو با طرفین سعی می کند دلخوری ها و نیازهایی که رفع نشده را بشناسد. مهارت های درست ارتباطی را به شما آموزش دهد تا زندگی و رابطه زناشویی شما بهبود یابد. روش های روانشناس خانواده شامل آموزش، پیشگیری، درمان برای کمک به خانواده و اعضای آن است.

برای حل یک مشکل در خانواده، کل سیستم خانواده مورد بررسی قرار می گیرد. سعی می شود علت بروز و عوامل تحریک کننده مشکل در خانواده و نوع روابط بین اعضا مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد. زمانی می شود یک مشکل یا معضل خانوادگی را حل کرد که از نیروی تک تک اعضای خانواده برای رفع آن بهره برد.

روانشناسی خانواده چیست و چطور به حل مشکلات افراد کمک می کند

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار