4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس دفتر روانشناس خانواده و ازدواج

5/5

آدرس دفتر روانشناس خانواده و ازدواج

روانشناسی ازدواج از مباحثی است که قبل از ازدواج می‌تواند خیلی از چیزها را برای ما معلوم کند. ازدواج از مهم‌ترین مراحل زندگی انسان است که نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند. ازدواج موفق و یا ناموفق بر روی سلامت جسمانی و روان شناختی فرد تاثیر می‌گذارد. توجه بسیاری از روانشناسان، متخصصان بالینی و حتی پژوهشگران برروی کیفیت روابط زناشویی، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده بوده است.

آنچه که روانشناس ازدواج قصد پرداختن به آن را دارد بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی ازدواج است. در این حوزه مباحثی مانند نقش عوامل مادی، فرهنگی،روانی و شخصیتی در تصمیم‌گیری برای ازدواج بررسی می‌شود. ضمن اینکه مهارت های لازم برای ازدواج از مقولاتی است که لازم است طرفین نسبت به آن آگاه باشند.

زمانی که زن و شوهر روابط متعادل‌تر و صمیمانه‌تری برقرار می‌کنند، در بیشتر موارد موفق‌تراند. بیشتر زوج‌هایی که طلاق می‌گیرند هیچ‌کدام از اصول برقراری رابطه مثبت آگاهی نداشته و یا بیش از حد به روابط مثبت بها داده‌اند، بطوری که بین آن‌ها تنها وابستگی بدون صمیمیت و کشش به‌وجود آمده‌است. بنابراین همان‌طور که سردی روابط موجب رنجش می‌شود علاقه مفرط و بیش از اندازه که حالت چسبندگی و وابستگی ایجاد می‌کند مشکل‌ساز است.

زوج درمانگر مشهد | روانشناس خانواده | مشاوره ازدواج | وقت مشاوره

زوج درمانی  و مشاوره تخصصی قبل از ازدواج

 روانشناس قبل از ازدواج نوعی روان‌درمانی است که به آمادگی زوجین برای ازدواج کمک می‌کند. این نوع مشاوره به شما و شریک زندگی‌تان این امکان را می‌دهد که رابطه سالم و مستحکمی با یکدیگر برقرار کنید، تا بدین ترتیب شانس بهتری برای یک ازدواج پایدار و رضایت‌بخش داشته باشید. مشاوره به شما کمک می کند تا ضعف‌های خود را که موجب بروز مشکلات در طی ازدواج خواهند شد، شناسایی کنید.

درابتدای آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک نادیده گرفته می شود، به همین دلیل با گذشت سال ها، مشکلات و اختلافات زیادی بین زوج ها به وجود می آید .مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق می باشد. ازدواج مهمترین تصمیم در زندگی هر فردی است، پس برای تصمیم گیری و کسب مهارت های لازم نیاز به آموزش دارید.

باید بدانید که همسر آینده شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و تربیتی کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است خواه ناخواه بسیاری از معیارها و علایق زندگی او با شما متفاوت است. پس باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت ها یک زندگی مشترک موفق بسازید. مشاوره ازدواج می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با ترس، انتظارات، خشم و رفتار های پرخاشگرایانه برخورد صحیحی داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید.

مشاور و روانشناس متخصص ازدواج و خانواده

رفتار‌های فرد در خانواده شکل میگیرید در واقع خانواده یک زنجیره‌ی تمام نشدنی و به هم متصل است و از زندگی تمام افراد جدایی ناپذیر است وقتی دو نفر تصمیم به ازدواج میگیرند از خانواده‌های خود جدا میشوند و وارد خانواده ی جدیدی میشوند پس میبینید که خانواده یک زنجیره است که مسائل حوزه‌ی آن بسیار مهم و حیاتی است.

شما میتوانید اهمیت خانواده را متوجه شوید تا اهمیت روانشناسی خانواده را نیز درک نمایید و اقدام به حل تمام مسائل و موضوعات خانواده‌ی خود نمایید. روانشناسی خانواده به شما کمک میکند تا در وهله‌ی اول خود را به کمال برسانید و فرزندان خود را بدون هیچگونه مسئله‌ای به نحو احسنت تربیت نمایید.

روانشناسی خانواده بسیار در یک زندگی موثر است و باعث میشود تا خانواده بتواند به صورت کاملا دقیق راه های موفقیت را طی نماید و به پیشرفت و رشد اخلاقی دست سابد یک خانواده برای فرد بسیار با ارزش است و نباید خانواده را بدلیل برخی ناآگاهی ها به چالش کشید و برای خود و خانواده‌ی خود مشکل به وجود آورید زیرا هستند .

مشاوره خانواده (حل مشکلات خانوادگی به کمک روانشناس) - رادیو عشق

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار