4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خدمات مشاوره ازدواج و خانواده

5/5

کلینیک خدمات مشاوره ازدواج و خانواده

مشاوره خانواده در زمان هایی که خانواده با موقعیتی جدید نظیر بارداری، تولد فرزند، مهاجرت، ازدواج و رشد فرزندان، بلوغ نوجوانان یا با مشکلات و آسیب هایی نظیر اعتیاد، افسردگی، بیماری یا مرگ عزیزان، خیانت، ورشکستگی، خودکشی روبرو می شود، ضرورت دارد. مشاوره خانواده ها تنها به حل اختلاف وایجاد جو مسالمت آمیز ختم نمیشود، بلکه سبب بهبود وضع زندگی و ارتقاء سطح رضایتمندی زوجین و همه اعضای خانواده خواهد شد.

همه خانواده ها باید خود را برای کنار آمدن با مشکلات روزمره آماده سازند و راهکارهای مناسب برای کنار آمدن با فشارهای روانی که از بیرون و درون به خانواده وارد می شوند را بیاموزند. خانواده های توانا علاوه بر تعالی و بقای کل نظام خانواده، موجب رشد و شکوفایی اعضای خانواده می شوند. در حالی که در خانواده های نابسامان منافع بعضی تامین و نیازهای عده ای دیگر بی پاسخ می ماند.

اغلب ما تصور می‌کنیم زمانی که یک خانواده به مشاور روانشناس مراجعه می‌کند لزوما دارای اختلافات جدی بوده و یا در حال از هم پاشیدن است. اما روابط هر خانواده ی سالم و طبیعی هم ممکن است به واسطه انواع مشکلات روزمره دچار تنش هایی شود که حل آنها به کمک یک متخصص مشاور خانواده سریع تر و ساده تر می شود.

لزوم توجه نهادهای متولی خانواده به مدیریت آسیب‌های پساکرونا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

چه موقع به زوج درمانی نیاز داریم

تعارض به صورت کاملا طبیعی و جدایی ناپذیر در هر رابطه ای طولانی و متعهدانه وجود دارد . بهترین زوج درمانگر بیان می کند که چنین مسائلی نباید در صمیمیت زوجین اثر منفی بگذارد . مشاور زوج درمانی برای وجود عشق سالم در هر رابطه ای را اساسی می داند زیرا که وجود فهم متقابل و همدلی کمک می کند که زوجین این تعارض ها را به عنوان جزء ناخوشایند زندگی با یک انسان دیگر بدانند.

تعهد نسبت به فرد مقابل به هنگام بروز تعارض ها نقش مهمی دارد. روانشناس زوج درمانی در مرکز مشاوره به زوجین کمک می کند تا زوج مهارت های زناشویی و افزایش صمیمیت را فرا بگیرند و به آن ها کمک می کند تا متعهد شوند که مشکلاتشان را حل کنند ، تفاوت ها را بپذیرند و درباره تعارض ها گفت و گو کنند و هدف نهایی حل رضایت بخش مشکلات و تعارض ها و تفاوت ها است .

ازدواج های خوب سرانجامی بهتر را برای فرزندان به ارمغان می آورد و از این رو کسب آگاهی و دانش و همچنین مهارت های زناشویی در همسران امری مهم تلقی می شود و زوجین باید برای حفظ و استحکام بخشیدن روابط خود تلاش کنند و کمک ها و راهنمایی های لازم را از مشاور زوج درمانی خوب یا مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنند.

زوج درمانی توسط مشاور خانم

زوج ‌درمانی معمولا با برخی سوالات مصاحبه استاندارد در ارتباط با تاریخچه رابطه، همچنین مقداری کاوش راجع به خانواده اصلی هر کدام از طرفین، ارزش‌ها و پس‌زمینه‌های فرهنگی زوجین، آغاز خواهد شد. درمانگر ممکن است در صورت لزوم از جلسات اولیه، برای مداخله‌ در بحران (خیانت، خشونت و تصمیم به طلاق) استفاده کند.

زوج درمانگر سپس در شناسایی مسئله اصلی که تمرکز درمان بر آن خواهد بود و همچنین در ایجاد اهداف درمان و برنامه‌ریزی یک ساختار برای درمان، به زوجین کمک خواهد کرد. در طی دوره درمان، درمانگرکمک می‌کند که هر دو طرف متوجه نقش‌ خود در ایجاد تعاملات ناکارآمد بشوند. این موضوع به آنها کمک خواهد کرد تا در شیوه‌ تفکرشان نسبت به رابطه و یکدیگر، تغییر ایجاد کنند.

اگرچه کسب بینش مهم است، اما یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی زوج درمانی، شامل تغییر واقعی رفتارها و شیوه‌های ارتباط برقرار کردن زوجین با یکدیگر است. اکثر زوج‌ها می‌توانند با کسب بینش درباره الگوهای رابطه‌ای، افزایش عواطف و کسب مهارت‌های ضروری برای برقراری ارتباط موثر و حل مشکل با شریک زندگیشان، از زوج درمانی نفع ببرند.

زوج درمانی چیست؟ چه زمانی به زوج درمانگر مراجعه کنیم؟ - پزشک خوب %

 

 

 

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار